Η ινδική εταιρεία εκκίνησης μη επανδρωμένων αεροσκαφών Raphe mPhibr συγκέντρωσε 100 εκατ. δολάρια σε έναν γύρο Σειράς Β, υπό την ηγεσία της General Catalyst, καθώς η εταιρεία στοχεύει να ενισχύσει την Ε&Α και τις τοπικές παραγωγικές της δυνατότητες εν μέσω της αυξανόμενης ζήτησης για μη επανδρωμένα αεροσκάφη στα πεδία μάχης και για την επιτήρηση των συνόρων.
Τα μη επανδρωμένα αεροσκάφη γίνονται ολοένα και πιο διαδεδομένα στις παγκόσμιες στρατιωτικές επιχειρήσεις. Σε πρόσφατες και συνεχιζόμενες συγκρούσεις, οι χώρες έχουν στραφεί σε μη επανδρωμένα αεροσκάφη για ταχεία διείσδυση και πλήγματα υψηλής απήχησης. Ο πρόσφατος πόλεμος μεταξύ Ινδίας και Πακιστάν αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα, με τους δύο στρατούς να αναπτύσσουν μη επανδρωμένα αεροσκάφη σε μεγάλη κλίμακα παρά το γεγονός ότι διαθέτουν προηγμένα μαχητικά αεροσκάφη και πυραυλικά συστήματα.
Η σύγκρουση ώθησε το Νέο Δελχί να τριπλασιάσει τις δαπάνες του για μη επανδρωμένα αεροσκάφη σε 470 εκατομμύρια δολάρια τους επόμενους 12 έως 14 μήνες, σύμφωνα με την Ομοσπονδία Drone της Ινδίας, μια ένωση που εκπροσωπεί πάνω από 550 εταιρείες.
Ενώ η Κίνα παραμένει η κυρίαρχη δύναμη στην παγκόσμια κατασκευή μη επανδρωμένων αεροσκαφών, η Raphe mPhibr στοχεύει στην ενίσχυση των εγχώριων δυνατοτήτων της Ινδίας στον τομέα των μη επανδρωμένων αεροσκαφών.
Η νεοσύστατη επιχείρηση με έδρα τη Noida, η οποία ιδρύθηκε από τα αδέλφια Βικάς Μίσρα (πρόεδρος) και Βίβεκ Μίσρα (διευθύνων σύμβουλος) το 2017, προσφέρει επί του παρόντος εννέα διαφορετικά drones με ωφέλιμο φορτίο που κυμαίνεται από 4,4 έως 441 κιλά, καλύπτοντας μια μέση απόσταση μεταξύ 12 και 124 μιλίων. Αυτά τα μη επανδρωμένα αεροσκάφη περιλαμβάνουν το επιχειρησιακό σμήνος μη επανδρωμένων αεροσκαφών mR10, το mR20 για ανεφοδιασμό σε μεγάλο υψόμετρο, τη συμπαγή πλατφόρμα X8 για θαλάσσια περιπολία και επίγνωση της κατάστασης στη θάλασσα και το ελαφρύ μη επανδρωμένο αεροσκάφος Bharat για γρήγορη επιτήρηση σε πολύπλοκα εδάφη.
Take a sneak peek into Raphe's R&D driven indigenous technologies & manufacturing processes at @AeroIndiashow 2025 !
— Raphe mPhibr (@Raphe_mPhibr) February 7, 2025
Visit us at Hall C - C6.2 from 10-14 Feb. See you there! #AeroIndia #Indigenisation #Raphe pic.twitter.com/TiwuMzx18s
Η νεοφυής επιχείρηση έχει περισσότερους από 10 πελάτες, οι οποίοι είναι όλοι ινδικές κυβερνητικές υπηρεσίες, όπως ο ινδικός στρατός, το ναυτικό και η πολεμική αεροπορία, καθώς και ένοπλες αστυνομικές δυνάμεις, όπως η Δύναμη Ασφαλείας Συνόρων, η Κεντρική Εφεδρική Αστυνομική Δύναμη και η Αστυνομία των Ινδο-Τιβετιανών Συνόρων.
Τα αδέλφια Μίσρα επινόησαν την ιδέα της Raphe mPhibr το 2016, ενώ ο Βικάς σπούδαζε στο Τεχνολογικό Ινστιτούτο της Μασαχουσέτης και ο Βιβέκ στο Τεχνολογικό Ινστιτούτο της Georgia. Για τα πρώτα τρία με τέσσερα χρόνια, οι συνιδρυτές επικεντρώθηκαν στην κατανόηση των επιχειρησιακών αναγκών των αμυντικών δυνάμεων, μαζί με άλλες απαιτήσεις, όπως περιβαλλοντικές και εδαφικές εκτιμήσεις. Στη συνέχεια άρχισαν να κατασκευάζουν πολυκόπτερα για να καλύψουν τις ανάγκες των ινδικών στρατευμάτων, επεκτεινόμενοι σταδιακά σε αεροσκάφη σταθερών πτερύγων και αεροσκάφη κάθετης απογείωσης και προσγείωσης (VTOL).
Η Raphe mPhibr ξεκίνησε το ταξίδι της με μια ερευνητική εγκατάσταση 2.000 τετραγωνικών μέτρων το 2017, αλλά επεκτάθηκε σε μια συνδυασμένη ερευνητική και κατασκευαστική εγκατάσταση 100.000 τετραγωνικών μέτρων. Αυτό έχει πλέον επεκταθεί σε μια εγκατάσταση 650.000 τετραγωνικών ποδιών ως αποτέλεσμα της νέας εισροής κεφαλαίων, στην οποία συμμετείχε και ο υφιστάμενος επενδυτής της Think Investments.
Η Raphe mPhibr παράγει εγχώρια τους ελεγκτές πτήσης, τις μπαταρίες και όλα τα εξαρτήματα και τα υλικά που απαιτούνται για την κατασκευή δομών drone, συμπεριλαμβανομένων των αφαιρετικών μετάλλων, των θερμοπλαστικών, των σύνθετων υλικών από ανθρακονήματα, ακόμη και των καλωδιώσεων. Αναπτύσσει επίσης ιδιόκτητους αυτόματους πιλότους και αδρανειακά συστήματα πλοήγησης στις εγκαταστάσεις της. Ωστόσο, η νεοσύστατη επιχείρηση εισάγει ραντάρ και κάμερες υψηλής τεχνολογίας, τις οποίες σχεδιάζει επίσης να κατασκευάσει εντός 18 μηνών στο εσωτερικό της.
Η Raphe mPhibr έχει αντιμετωπίσει εμπόδια όπως η εγκατάσταση και λειτουργία μηχανημάτων εστιάζοντας στην εκπαίδευση και την ανάπτυξη των υπαλλήλων της από τις πρώτες μέρες της λειτουργίας της.
Η νεοσύστατη επιχείρηση χρησιμοποιεί επίσης AI στα μη επανδρωμένα αεροσκάφη της για την ανίχνευση αντικειμένων σε σενάρια επιτήρησης, την αυτόματη εναλλαγή μεταξύ ζωνών συχνοτήτων για την προσαρμογή στον ηλεκτρονικό πόλεμο και τη χρήση επιχειρησιακής νοημοσύνης σμήνους UAV για τη λήψη αποκεντρωμένων αποφάσεων με τη χρήση AI.
Τους τελευταίους μήνες, η Raphe mPhibr έχει συνεργαστεί με τη γερμανική Hensoldt και τη γαλλική Safran για την ανάπτυξη νέων αισθητήρων, καθώς και με τη γαλλική Dassault Systèmes για τις απαιτήσεις προσομοίωσης λογισμικού.
Η Raphe mPhibr σχεδιάζει επίσης να επεκταθεί πέρα από την Ινδία και να εισέλθει σε νέες αγορές. Για το σκοπό αυτό, έχει ήδη συμμετάσχει σε αμυντικές αεροπορικές εκθέσεις, μεταξύ άλλων στο Ντουμπάι και στο Παρίσι.
Ο Βίβεκ δήλωσε στο TechCrunch ότι η νεοσύστατη επιχείρηση έχει ήδη κάποιες άδειες εξαγωγής και αναζητά περισσότερες, αλλά αρνήθηκε να μοιραστεί λεπτομέρειες.
Τους τελευταίους 12 μήνες, η Raphe mPhibr έχει πουλήσει πάνω από 300 μη επανδρωμένα αεροσκάφη και έχει σημειώσει αύξηση εσόδων έως και 4 φορές τα τελευταία τέσσερα χρόνια, δήλωσε ο Βίβεκ, χωρίς να αποκαλύψει συγκεκριμένους αριθμούς. Δήλωσε επίσης ότι η επιχείρηση ήταν κερδοφόρα για καθένα από τα τελευταία τέσσερα χρόνια και προβλέπεται να εισαχθεί στο χρηματιστήριο μέσα στα επόμενα δύο έως πέντε χρόνια.
Η Raphe mPhibr απασχολεί περίπου 600 υπαλλήλους, εκ των οποίων οι 150 ασχολούνται με την έρευνα και πάνω από 250 με την παραγωγή. Μέχρι σήμερα, έχει εξασφαλίσει συνολικά 145 εκατομμύρια δολάρια σε χρηματοδότηση με ίδια κεφάλαια.