Την ώρα που οι εταίροι ζητούν μετ' επιτάσεων μεταρρυθμίσεις, η κυβέρνηση διά του αρμοδίου Υπουργού, Χρήστου Σπίρτζη προχωρά στην κρατικοποίηση του ΟΑΣΘ. Ήδη στη Βουλή κατατέθηκε το σχετικό νομοσχέδιο το οποίο προβλέπει την εξαγορά και εκκαθάριση του ΟΑΣΘ και την ίδρυση δύο νέων δημόσιων φορέων, του ΟΣΕΘ και του ΑΣΥΘ.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τη σχετική ρύθμιση που προωθείται ο πρώτος φορέας, ο «Οργανισμός Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης», θα συσταθεί στα πρότυπα του ΟΑΣΑ και θα είναι ο νέος ρυθμιστικός φορέας, ενώ ο δεύτερος, οι «Αστικές Συγκοινωνίες Θεσσαλονίκης Ανώνυμη Εταιρεία», θα αποτελέσει τον εκτελεστικό φορέα του συγκοινωνιακού έργου.
Σε κάθε περίπτωση στην αιτιολογική έκθεση αναφέρεται ότι η απόφαση για την αποιδιωτικοποίηση του ΟΑΣΘ ελήφθη λόγω της «κακής διαχείρισης και μη συμμόρφωσής του οργανισμού με τις νόμιμες και συμβατικές υποχρεώσεις, όπως η μόνιμη αδυναμία πληρωμών και εν τοις πράγμασι η πτώχευσή του, καθώς οι έως σήμερα οικονομικές υποχρεώσεις του ξεπερνούν τα 120 εκατ. ευρώ».
«Για τους παραπάνω λόγους», προστίθεται «το κράτος έχει υποχρέωση να παρέμβει προκειμένου να προστατέψει την εθνική οικονομία και να αποκαταστήσει τη ζωτικής σημασίας για το κοινωνικό και οικονομικό σύνολο αστική συγκοινωνία με λεωφορεία στη Θεσσαλονίκη».
Αναλυτικά το σχέδιο νόμου εδώ:
Αλέξανδρος Διαμάντης
Φωτογραφία: SOOC