Η Μονή της Αγίας Αικατερίνης, γνωστή και ως Μονή Σινά, συνδέεται με τη βιβλική γη Μαδιάμ, στους πρόποδες του «θεοβάδιστου» όρους Σινά, όπου ο Μωυσής είδε το όραμα της φλεγόμενης και μη καιόμενης βάτου. Αρχαίοι μύθοι δεμένοι με θρησκευτική και πολιτιστική παράδοση αιώνων.
Είναι ίσως η αρχαιότερη Μονή της Χριστιανοσύνης. Δημιουργήθηκε τον 6ο αιώνα από τον Ιουστινιανό για την προστασία των ασκητών που ζούσαν στο χώρο γύρω από το όρος Σινά, και όλους αυτούς τους αιώνες βρίσκεται αδιαλείπτως εν λειτουργία.
Δεν εγκαταλείφθηκε ούτε καταστράφηκε ποτέ από την ίδρυσή της. Στα κτήριά της διατηρούνται πολιτιστικοί θησαυροί ανεκτίμητης ιστορικής, θεολογικής και καλλιτεχνικής αξίας. Και μόνο η βιβλιοθήκη της, που είναι η αρχαιότερη εν λειτουργία χριστιανική βιβλιοθήκη μετά από αυτή του Βατικανού, περιλαμβάνοντας 3.300 χειρόγραφα σε ελληνικά, αραβικά, γεωργιανά, αρμενικά, εβραϊκά και άλλες γλώσσες.
Επίσης, υπάρχουν περίπου 8.000 παλαιότυπα και έντυπα βιβλία, τμήματα του αρχαιότερου χειρόγραφου της Καινή Διαθήκης, την πλουσιότερη συλλογή βυζαντινών εικόνων στον κόσμο, χρυσοποίκιλτα λειτουργικά και λατρευτικά σκεύη, αυτοκρατορικά χρυσόβουλα, περίτεχνα ψηφιδωτά, κ.α.
Αποτελεί έναν πολιτιστικό και πνευματικό θησαυρό της Οικουμένης ακριβώς επειδή δεν λεηλατήθηκε όντας προστατευμένη στην επικράτεια του μουσουλμανικού κόσμου.
Ασπίδα της και ο «Αχτιναμές» που τον 7ο αιώνα υπέγραψε ο Μωάμεθ. Πρόκειται για ένα είδος ασφαλιστήριου εγγράφου που το υπέγραψε με το αποτύπωμα της παλάμης του. Το πρωτότυπο μεταφέρθηκε από τους Οθωμανούς στην Κωνσταντινούπολη και στη μονή δόθηκαν επικυρωμένο επίσημο αντίγραφο του 1638 που κοσμεί τον τοίχο της Μονής.
Με αυτό ζητά από τους Μουσουλμάνους να υπερασπίζονται τους μοναχούς, να τους αφήνουν απερίσπαστους στα θρησκευτικά τους καθήκοντα και να μην εισπράττουν φόρους. Κανένας Χριστιανός δεν έπρεπε να αναγκαστεί να απορρίψει τη θρησκεία του. Κανένας μοναχός δεν έπρεπε να εκδιωχθεί από το μοναστήρι του, όπως και κανένας προσκυνητής δεν έπρεπε να κρατηθεί από το προσκύνημά του.
Η ιστορικότητα του Αχτιναμέ μπορεί να αμφισβητείται αλλά οι μουσουλμάνοι πάντοτε σεβάστηκαν την εντολή του Προφήτη. Έως τις ημέρες μας που ο ισλαμικός φονταμενταλισμός ξεπερνά και παραγνωρίζει γραπτές και άγραφτες παραδόσεις, διαπνεόμενος από μαχητικό ζηλωτισμό.
Η διεκδίκηση της Ιεράς Μονής από το αιγυπτιακό κράτος εντάθηκε κατά την περίοδο της διακυβέρνησης των Αδελφών Μουσουλμάνων, δηλαδή στην αρχή της προηγούμενης δεκαετίας. Τώρα με απόφαση αιγυπτιακού δικαστηρίου, αφαιρεί όλη την περιουσία της Μονής όπως και τον ίδιο το Ναό, τα μεταβιβάζει στο αιγυπτιακό κράτος και καλεί τους μοναχούς να εγκαταλείψουν τη Μονή.
Η δήμευση της Μονής Σινά είναι το δεύτερο πλήγμα μετά τη μετατροπή της Αγίας Σοφίας σε τζαμί. Και αυτό με απόφαση δικαστηρίου έγινε. Οι διεθνείς αντιδράσεις (Ουνέσκο, ΕΕ, ΗΠΑ, Οικουμενικό Πατριαρχείο, ακόμη και της ρώσικης Εκκλησίας), δεν είχαν κανένα αποτέλεσμα.
Ίσως, το ίδιο συμβεί και τώρα, καθώς οι μοναχοί οργανώνουν διεθνή καμπάνια ενημέρωσης, απευθυνόμενοι τόσο στις χριστιανικές Εκκλησίες όσο και στις ηγεσίες των άλλων μονοθεϊστικών θρησκειών. Η μοναδική λύση βρίσκεται στα χέρια του Αιγύπτιου προέδρου.
Η άλωση της Μονής Σινά και η μετατροπή της Αγίας Σοφίας σε τζαμί, είναι τα πλέον εμβληματικά αλλά όχι μοναδικά στοιχεία του επιθετικού ισλαμισμού.
Στην Αίγυπτο οι Κόπτες ορθόδοξοι γίνονται θύματα εγκληματικών και οι εκκλησίες τους, βομβιστικών επιθέσεων, παρότι ο πρόεδρος Σίσι προσπαθεί να κάνει κάποια βήματα συμφιλίωσης. Στο Ιράκ το ISIS κατέστρεψε εκκλησίες ενώ βασάνισε και εκτέλεσε χριστιανούς. Όπως και στην Συρία που το Ισλαμικό Κράτος στοχοποίησε χριστιανικά χωριά και μοναστήρια.
Στη Σαουδική Αραβία οι εκκλησίες είναι παράνομες και απαγορεύει κάθε δημόσια χριστιανική λατρεία. Στο Ιράν η κατοχή βίβλου στα περσικά είναι αιτία σύλληψης. Στο Πακιστάν γίνονται θύματα ψευδών κατηγοριών για βλασφημία (χαρακτηριστική η περίπτωση της Asia Bibi που πέρασε 8 χρόνια φυλακή με την κατηγορία της βλασφημίας επειδή… ήπιε νερό από το φλιτζάνι ενός μουσουλμάνου!).
Στη Νιγηρία ισλαμιστικές οργανώσεις όπως η Boko Haram πραγματοποιούν μαζικές επιθέσεις σε χριστιανικά χωριά, σκοτώνουν, απάγουν νεαρές χριστιανές, ενώ επιδίδονται σε βασανιστήρια και καταστροφές εκκλησιών.
Στη Σομαλία χριστιανοί δολοφονούνται από εξτρεμιστικές ομάδες ενώ στη Μαλαισία οι μουσουλμάνοι απαγορεύεται διά νόμου να στραφούν σε άλλη θρησκεία.
Στη Σρι Λάνκα στην περίοδο του Πάσχα, σε βομβιστικές επιθέσεις κατά εκκλησιών σκοτώθηκαν 253 άνθρωποι και τραυματίστηκαν 500. Και στην Ινδονησία γίνονται βομβιστικές επιθέσεις και δολοφονίες από ριζοσπαστικές ισλαμικές ομάδες (όπως το 2018 που βομβιστής αυτοκτονίας σε εκκλησία στην πόλη Σουμπαράγια σκότωσε 8 ανθρώπους και τραυμάτισε 35.
Η ανεξίθρησκη Δύση που επιτρέπει την αθρόα ανέγερση τζαμιών δεν κατανοεί τον επερχόμενο κίνδυνο. Εκλαμβάνει το θέμα ως θρησκευτικό ενώ είναι εξόχως πολιτικό. Οι χριστιανοί ζούσαν αρμονικά στους τόπους τους για εκατοντάδες χρόνια πριν την άνοδο του ισλαμικού φονταμενταλισμού. Τώρα δολοφονούνται και τα ιερά τους καταστρέφονται ή δημεύονται.
ΥΓ: Είχε γραφτεί το κείμενο όταν ήρθε αργά το βράδυ η ανακοίνωση του αιγυπτιακού υπουργείου Εξωτερικών ότι δεν αλλάζει τίποτα στο καθεστώς της Μονής. Ευχής έργον ωστόσο δεν αναιρεί την εικόνα του διωκόμενου χριστιανισμού. Και δεν είναι θρησκευτικό το θέμα.