Vivartia: Ενισχύει την θέση της στην ζύμη - Έρχονται και νέες κινήσεις επέκτασης

Vivartia: Ενισχύει την θέση της στην ζύμη - Έρχονται και νέες κινήσεις επέκτασης

Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται η πολιτική επέκτασης και ενδυνάμωσης της Vivartia μέσω εξαγορών και στρατηγικών συμφωνιών, στο πλαίσιο της οποίας εντάσσεται και η χθεσινή ανακοίνωση για την υπογραφή δεσμευτικού προσυμφώνου για την απόκτηση του 75% των Ελληνική Ζύμη Α.Ε. και Άλεσις Α.Β.Ε.Ε. μέσω της Μπάρμπα Στάθης.

Κίνηση η οποία ενισχύει σημαντικά τη θέση του Ομίλου Vivartia στον κλάδο των κατεψυγμένων ζυμών, κλάδο που παρουσιάζει μεγάλη δυναμική τα τελευταία χρόνια, με την απόκτηση της πλειοψηφίας μιας εκ των leader του κλάδου.

Οι εταιρείες Ελληνική Ζύμη Α.Ε. και Άλεσις Α.Β.Ε.Ε., σύμφωνα με τα τελευταία δημοσιευμένα στοιχεία, είχαν κλείσει το 2019 με τζίρο άνω των €100 εκατ. και κέρδη προ φόρων άνω των €10 εκατ. Σημειώνεται ότι στο μετοχικό κεφάλαιο των δύο εταιριών παραμένει ο Μ. Αραμπατζής με ποσοστό 25% και διατηρεί θέση στο διοικητικό συμβούλιο των εταιρειών.

Ο κλάδος των κατεψυγμένων ζυμών παρουσιάζει μεγάλη δυναμική τα τελευταία χρόνια και σύμφωνα με τη νέα διοίκηση του ομίλου Vivartia, η επένδυση στον χώρο αυτό, σηματοδοτεί την απόφαση του ομίλου για περαιτέρω ενίσχυση της δραστηριότητάς του στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.

Ωστόσο, σύμφωνα με έγκυρες πηγές της εταιρείας, η συγκεκριμένη κίνηση μαζί με την πρόσφατη ενίσχυση στον κλάδο των γαλακτοκομικών, αποτελούν μέρος του σχεδιασμού της διοίκησης και στο επόμενο διάστημα αναμένεται να ανακοινωθούν και άλλες κινήσεις ενδυνάμωσης του ομίλου στους κλάδους που δραστηριοποιείται.

Άλλωστε, όπως τονίζεται στις ετήσιες οικονομικές καταστάσεις, η διοίκηση του ομίλου, υπό τη νέα μετοχική σύνθεση (μετά την εξαγορά της από τη CVC), έχει ξεκινήσει την υλοποίηση του νέου μεσομακροπρόθεσμου στρατηγικού της σχεδίου του οποίου βασικοί άξονες είναι η διατήρηση και ενδυνάμωση της ηγετικής θέσης όλων των κλάδων στην Ελλάδα, μέσω της ανάπτυξης και ενδυνάμωσης των δικτύων τους και μέσω νέων προϊοντικών πρωτοβουλιών και καινοτομιών, προσφέροντας στους καταναλωτές προϊόντα και υπηρεσίες υψηλής ποιότητας και προστιθέμενης αξίας.

Η συνεχής αναβάθμιση της εμπειρίας των καταναλωτών μέσω της ψηφιακής καινοτομίας και αύξηση των επιπέδων πιστότητας τους, μέσω εργαλείων και μέσων που απαντούν στις σύγχρονες καταναλωτικές ανάγκες.

Ο εξορθολογισμός και βελτιστοποίηση του λειτουργικού μοντέλου, μέσα από στοχευμένες επενδυτικές κινήσεις και αποτελεσματικότερη διαχείριση του λειτουργικού τους κόστους.

Και βέβαια η περαιτέρω επέκταση της παρουσίας των κλάδων του ομίλου σε ευρύτερες γεωγραφικές ζώνες ενδιαφέροντος με τη σύναψη συνεργασιών με στρατηγικούς εταίρους.

Η υπογραφή της οριστικής συμφωνίας αγοραπωλησίας προβλέπεται να γίνει άμεσα, ενώ η ολοκλήρωση της συναλλαγής θα τελεί υπό την αίρεση λήψης τυχόν απαιτούμενων εγκρίσεων.

Υπενθυμίζεται ότι ο κλάδος των κατεψυγμένων του Ομίλου Vivartia κατέγραψε το 2020 πωλήσεις 161,9 εκατ. ευρώ , ενίσχυσε τα μερίδιά του σε αξία, στην κατηγορία των λαχανικών κατά 0,8% και στην κατηγορία των φρέσκων σαλατών κατά 1,7%, ενώ παρουσίασε οριακές απώλειες στην κατηγορία της κατεψυγμένης ζύμης.

Παράλληλα, προχώρησε σε επενδύσεις 14,7 εκατ. ευρώ, οι οποίες αφορούν κυρίως σε κτιριακές εγκαταστάσεις, νέες γραμμές παραγωγής, συγκομιστικές και συσκευαστικές μηχανές και πλήρως αυτοματοποιημένους ψυκτικούς θαλάμους.

Οι εξαγωγές αυξήθηκαν κατά 10,7% σε σχέση με το 2019, χάρη στην ανάπτυξη των υφιστάμενων πελατών, τη συνεργασία με νέους πελάτες και την είσοδο σε νέες αγορές. Ειδικότερα, η αύξηση των εξαγωγών προήλθε κατά 7,1% από την αγορά της Αμερικής και κατά 3,6% από την ευρωπαϊκή.