Επενδυτική απόβαση στο real estate

Επενδυτική απόβαση στο real estate

Με την τουριστική άνθηση να συνεχίζεται παρότι έχουμε μπει στο Νοέμβριο, η ελληνική πρωτεύουσα διατηρεί την ελκυστικότητά της ως προορισμός για την αγορά ακινήτων. Η αλήθεια είναι, όπως εξηγούν μεσίτες, ότι οι περισσότεροι ξένοι που επισκέπτονται την Ελλάδα θα ενδιαφέρονταν να αγοράσουν ακίνητο, αρκεί να είχαν την οικονομική δυνατότητα και να μπορούσαν να μετακομίσουν στη χώρα μας.

Έτσι, λοιπόν, βάσει μίας νέας έρευνας της βρετανικής εταιρείας getagent, η Αθήνα συγκαταλέγεται στις 20 πιο δημοφιλείς πόλεις του κόσμου για αναζήτηση κατοικίας, με κριτήριο τον αριθμό των αναζητήσεων στην μηχανή αναζήτησης του Google. Μπορεί η χρήση οικονομικών δεδομένων, όπως ο όγκος συναλλαγών ή οι προσωπικές συνεντεύξεις με στελέχη της αγοράς να χρησιμοποιούνται, κατά βάση, σε πολλές έρευνες όμως, στη σημερινή εποχή, ο αριθμός των αναζητήσεων στο Google μπορεί να αποτελέσει το άλφα και το ωμέγα για την πορεία ενός κλάδου. Σύμφωνα με την ίδια έρευνα, η Αθήνα, σε ετήσια βάση μέχρι και τον Οκτώβριο, συγκέντρωσε 19.200 αναζητήσεις με τη φράση «προς πώληση κατοικία», με τον αριθμό των ακινήτων που είναι διαθέσιμα να ανέρχεται σε 144. Προφανώς, οι κατοικίες που βρίσκονται στην αγορά είναι πολλαπλάσιες, αλλά οι Βρετανοί τις περιορίζουν σε 144 επειδή κατά πάσα πιθανότητα, μόνο η συγκεκριμένη «ποσότητα» ιδιοκτησιών εμφανιζόταν σε λήμματα στα αγγλικά.

Αυτό πάντως, που έχει σημασία είναι ότι η αθηναϊκή αγορά ακινήτων έχει μπει για τα καλά στον παγκόσμιο χάρτη, με την πρώτη, δεύτερη και τρίτη θέση στην κατάταξη της getagent να καταλαμβάνουν το Χάμιλτον, η Σεούλ και το Μονακό. Επίσης, η Ρώμη, το Βερολίνο και το Εδιμβούργο προηγούνται της Ελλάδας, αλλά με απόσταση αναπνοής, καθώς βρίσκονται στην 17η, τη 18η και τη 19η θέση.

Που οφείλεται όμως, η ελκυστικότητα της Αθήνας; 

Όπως εξηγούν οι αναλυτές, βασική αιτία είναι το γεγονός ότι το αθηναϊκό real estate εξακολουθεί να έχει τις χαμηλότερες τιμές, τόσο σε σύγκριση με ευρωπαϊκά κράτη όσο και σε παγκόσμια κλίμακα. Παράλληλα, το «brand» Ελλάδα έχει αναβαθμιστεί τα τελευταία χρόνια, κάτι που γίνεται σαφές, εάν λάβουμε υπόψη ότι ποτέ, τουλάχιστον από το 2009, δεν υπήρξε κυβέρνηση που να εξαντλήσει την τετραετία, κάτι που δημιουργεί συνθήκες σταθερότητας. 

Επίσης, η αναβάθμιση του brand Ελλάδα έρχεται σε συνδυασμό με τις προσπάθειες για βελτίωση του επιχειρηματικού περιβάλλοντος. Δεν είναι τυχαίο ότι τον δείκτη του Economist Intelligence Unit, η Ελλάδα κατέγραψε άλμα 16 θέσεων μέσα σε τρία χρόνια στην παγκόσμια κατάταξη για το επιχειρηματικό περιβάλλον. Πρόκειται για την καλύτερη επίδοση διεθνως, που αποδίδεται σύμφωνα με την ανάλυση που συνοδεύει το συγκεκριμένο δείκτη, στο γεγονός ότι η Ελλάδα ξεκίνησε από χαμηλή βάση λόγω της πολυετούς χρηματοοικονομικής κρίσης, σε συνδυασμό με τις ενέργειες της παρούσας κυβέρνησης που έχει ξεκάθαρα ταχθεί υπέρ των επενδύσεων και του επιχειρείν.

Ένας ακόμη παράγοντας που η αναζήτηση κατοικίας στην Αθήνα είναι δημοφιλής στο Google σχετίζεται με το καλό κλίμα και τις βελτιωμένες υποδομές. Ύστερα και από την παράδοση της επέκτασης στον Πειραιά, το αεροδρόμιο συνδέεται με το λιμάνι, παράμετρο που λαμβάνουν υπόψη ιδιαίτερα οι digital nomads.

Παρόλ’αυτά, αυτό που είναι ζητούμενο είναι η έντονη αναζήτηση και το ισχυρό ενδιαφέρον για ακίνητο στην Αθήνα να συνοδεύονται με deals. Αναμφισβήτητα, όπως σχολιάζουν μεσίτες, οι συναλλαγές είναι ο βασικός στόχος όμως, ποιος θα διαφωνούσε με το πόσο αναγκαία είναι η καλή φήμη και η δημοτικότητα ενός προϊόντος-στην περίπτωσή μας του ελληνικού real estate;