Λύση στην ομηρία των εταιρειών από την έκρυθμη κατάσταση στην Ειδομένη, η οποία κλονίζει ξένους επενδυτές αλλά και εγχώριες επιχειρήσεις, αναμένεται να δοθεί άμεσα, ίσως και στις επόμενες δύο ημέρες, δήλωσε ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ, κ. Στέργιος Πιτσιόρλας.
«Αυτή είναι η ενημέρωση που έχω», ανέφερε, απαντώντας σε σχετικό ερώτημα για το κατά πόσον πλήτεται η εικόνα της χώρας και κατ΄επέκταση η διαμόρφωση των τιμημάτων για τις προγραμματισμένες αποκρατικοποιήσεις.
Η Hewlett-Packard απογοητευμένη παντελώς από τις τελευταίες εξελίξεις στην Ειδομένη και το μπλοκάρισμα των εμπορικών συρμών που εκκινούσαν έμφορτοι από το λιμάνι του Πειραιά και τις εγκαταστάσεις της PCT S.A. με προϊόντα της, μετέφερε τη διακίνηση των προϊόντων της στο λιμάνι του Κόπερ στην Αδριατική.
Η κίνηση αυτή ουσιαστικά αποτελεί το «καμπανάκι» προς τη κυβέρνηση καθώς ο αμερικανικός κολοσσός φαίνεται ότι δεν αισθάνεται καλά, μετά τα τελευταία γεγονότα στην ελληνική επικράτεια και παρά το γεγονός ότι το Μαξίμου προσδοκά σε περαιτέρω ανάπτυξη των εμπορικών και αναπτυξιακών σχέσεων με την εν λόγω εταιρεία αλλά και με άλλες εταιρείες του τομέα της υψηλής τεχνολογίας που υπό άλλες συνθήκες θα μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν τον Πειραιά ως πύλη εισόδου και με μέσο διασποράς το σιδηρόδρομο.
Να σημειώσουμε ότι τα ιταλικά λιμάνια με πρόσωπο στην Αδριατική επισπεύδουν τις διαδικασίες δημιουργίας offshore terminal, καθώς διαβλέπουν «ναυάγιο» του Πειραιά εξαιτίας της «απροθυμίας» αφενός να τρέξει ο διαγωνισμός για την ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ και αφετέρου της κακής ποιότητας του σιδηροδρομικού δικτύου επί του οποίο βασίζεται η πρόθεση των Κινέζων να χρησιμοποιήσουν το ελληνικό δίκτυο για να διασπείρουν προϊόντα των γραμμών Ασίας - Ευρώπης από τον Πειραιά, προς την ανατολική και κεντρική Ευρώπη.
Να σημειωθεί επίσης ότι οι Ιταλοί βολιδοσκοπούν εταιρείες και μεγάλες συμμαχίες του τομέα εμπορευματοκιβωτίων προτάσσοντας τις άριστες σιδηροδρομικές καλύψεις των λιμένων τους κάτι που πρόσφατα υιοθέτησε και ως στάση και το σύνολο των τουρκικών λιμένων με πρόσωπο το Αιγαίο Πέλαγος.
Η κατάσταση δεν διαγράφεται ευοίωνη καθώς το στίγμα που δίνει μια μεγάλη εταιρεία είναι σίγουρο ότι θα αποτελέσει πηγή προβληματισμού και για άλλες εταιρείες που έχουν εμπιστευτεί τον Πειραιά και το σε αρχέγονη κατάσταση ευρισκόμενο σιδηροδρομικό δίκτυο.
Υπενθυμίζεται ότι απαιτήθηκε περισσότερο από μια εικοσαετία για να καταστεί εφικτή η σιδηροδρομική κάλυψη του εμπορικού λιμένα του Πειραιά, ενώ είναι άγνωστος ο ορίζοντας για το υφιστάμενο δίκτυο που είναι προς ιδιωτικοποίηση, πως θα εξελιχτεί ενώ την ίδια στιγμή στα νότια βαλκάνια οι κινεζικές και άλλες επενδύσεις έχουν ήδη εκσυγχρονίσει το σιδηροδρομικό δίκτυο.
Το γεγονός προσλαμβάνει και ιδιαίτερη σημασία για τις εξελίξεις που αφορούν στο Θριάσιο, στο οποίο έχει επενδυθεί ο σιδηροδρομικός κόμβος.
Γιώργος Σκορδίλης
Διαβάστε ακόμα: