Netflix: Η μεγαλύτερη απώλεια συνδρομητών της 10ετίας και η βουτιά 26%

Netflix: Η μεγαλύτερη απώλεια συνδρομητών της 10ετίας και η βουτιά 26%

Μεγάλες απώλειες συνδρομητών καταγράφει η πλατφόρμα Netflix, η οποία διένυε περίοδο ακμής κατά την περίοδο της καραντίνας για την πανδημία του κορονοϊού. Όπως ανακοίνωσε η εταιρεία, ο πληθωρισμός, ο πόλεμος στην Ουκρανία και ο σκληρός ανταγωνισμός συνέβαλαν στην απώλεια συνδρομητών, τη μεγαλύτερη μέσα σε μια δεκαετία ενώ οι προβλέψεις για το μέλλον είναι δυσοίωνες.

Σύμφωνα με την εταιρεία, 200.000 συνδρομητές εγκατέλειψαν το Netflix το πρώτο τρίμηνο, την ώρα που η προβλεπόταν αύξηση κατά 2,5 εκατομμύρια συνδρομητές. Η αναστολή της υπηρεσίας αυτής στη Ρωσία, μετά την εισβολή στην Ουκρανία επηρέασε αρνητικά, με αποτέλεσμα την απώλεια 700.000 μελών.

Η μετοχή του Netflix κατέγραψε πτώση 26% στη συνεδρίαση της Τρίτης και διέγραψε περίπου 40 δισ. δολάρια από τη χρηματιστηριακή του αξία. Από τις προειδοποιήσεις του Ιανουαρίου για ελάχιστη αύξηση των συνδρομητών, η εταιρεία έχασε σχεδόν το ήμισυ της αξίας της.

Ως εκ τούτου, η Netflix πλέον σκέφτεται να προσφέρει μια φθηνότερη έκδοση της υπηρεσίας με διαφημίσεις, επικαλούμενη την επιτυχία παρόμοιων προσφορών από τους ανταγωνιστές HBO Max και Disney+.

Το Netflix έκανε μια ζοφερή πρόβλεψη για το εαρινό τρίμηνο, προβλέποντας ότι θα χάσει 2 εκατομμύρια συνδρομητές, παρά την επιστροφή τόσο πολυαναμενόμενων σειρών όπως τα "Stranger Things" και "Ozark" και το ντεμπούτο της ταινίας "The Grey Man", με πρωταγωνιστή τον Chris Evans. και ο Ράιαν Γκόσλινγκ. Η Wall Street είχε στόχο τα 227 εκατομμύρια για το δεύτερο τρίμηνο, σύμφωνα με τα στοιχεία της Refinitiv.

Τα έσοδα του Netflix για το πρώτο τρίμηνο αυξήθηκαν κατά 10% στα 7,87 δισεκατομμύρια δολάρια, ελαφρώς χαμηλότερα από τις προβλέψεις της Wall Street. Αναφέρθηκαν καθαρά κέρδη ανά μετοχή 3,53 $, ξεπερνώντας τη συναίνεση της Wall Street των 2,89 $.

Η Netflix σημείωσε ότι παρά τον εντεινόμενο ανταγωνισμό, το μερίδιό του στην τηλεθέαση στις Ηνωμένες Πολιτείες παρέμεινε σταθερό σύμφωνα με τη Nielsen, ένδειξη ικανοποίησης και διατήρησης των συνδρομητών. Καθώς η ανάπτυξη επιβραδύνεται σε ώριμες αγορές όπως οι Ηνωμένες Πολιτείες, το Netflix επικεντρώνεται όλο και περισσότερο σε άλλα μέρη του κόσμου και επενδύει σε περιεχόμενο τοπικής γλώσσας.