Κάποιες... εκτός συρμού «αιρετικές» απόψεις ενός επιτυχημένου manager

Κάποιες... εκτός συρμού «αιρετικές» απόψεις ενός επιτυχημένου manager

Του Απόστολου Σκουμπούρη

«Αυτή είναι η πραγματικότητα στην Ελλάδα, αυτή είναι η κατάσταση και αυτή θα είναι και τα επόμενα χρόνια. Θεαματικές αλλαγές δεν πρόκειται να γίνουν. Οπότε, εμείς, οι managers και οι επιχειρηματίες θα πρέπει να συμφιλιωθούμε με αυτήν την πραγματικότητα και μέσα σ'' αυτή να βρούμε λύσεις». Αυτά μεταξύ άλλων επισήμανε την Τρίτη σε πάνελ του Συνεδρίου του ΣΕΒ ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Chipita Σπύρος Θεοδωρόπουλος, εντυπωσιάζοντας τους παρευρισκόμενους, για τις εκτός... συρμού και τρέχουσας κουλτούρας απόψεις του.

Για να υποστηρίξει τις θέσεις του, ο κ. Θεοδωρόπουλος ανέφερε ότι «ακόμη και μέσα σ'' αυτή την κατάσταση, υπάρχουν εταιρείες ίδιου κλάδου, ίδιου αντικειμένου, ίδιου μεγέθους κ.λπ. που έχουν αντιστρόφως ανάλογη πορεία. Αυτό σημαίνει ότι το παν είναι το management και ο τρόπος που οι επιχειρηματίες προσαρμόζονται ταχύτερα στις εκάστοτε εξελίξεις και συνθήκες», επισήμανε ο πρόεδρος της Chipita.

Παράλληλα παρότρυνε ως στρατηγική επιλογή τη λιγότερη (ή και καθόλου) ενασχόληση με το κράτος, «στο χέρι μας είναι» τόνισε.

«Αν ασχολούμαστε λιγότερο με το κράτος, τα κίνητρα, τα αντικίνητρα και τη φορολογία, αν υποβαθμίσουμε τη σημασία του κράτους, τότε αυτό θα κάνει στην άκρη», επισήμανε.

Ο κ. Θεοδωρόπουλος έφερε το παράδειγμα της ΦΑΓΕ που παρ'' ότι – σε σχέση με τους διεθνείς ανταγωνιστές της – ξεκινάει από μειονεκτική θέση, καθώς η Ελλάδα έχει το πιο ακριβό γάλα σχεδόν σ'' όλη την Ευρώπη, εντούτοις η εταιρεία είναι πρώτη στην αγορά γιαουρτιού στη Βρετανία, 2η στην Ιταλία ενώ δεσπόζει και σε πολλές άλλες αγορές». Τη διαφορά την κάνει το management και το ιδιαίτερο προϊόν, τόνισε.

Απαντώντας σε ερώτηση για το ότι «φταίει και το γεγονός ότι στην Ελλάδα υπάρχουν μικρές κτηνοτροφικές μονάδες σε σχέση με την Ευρώπη», ο κ. Θεοδωρόπουλος απάντησε ότι «αυτή είναι η πραγματικότητα, με αυτή πρέπει να ζήσουμε, μεγάλες μονάδες όπως του εξωτερικού δεν είναι δυνατόν να υπάρξουν στην Ελλάδα. Απλώς δε γίνεται».

Όμως, έφερε το (επιτυχημένο) παράδειγμα της εταιρείας Όλυμπος, της ελληνικής επιχείρησης που αυξάνει μερίδια τα τελευταία χρόνια, σημειώνοντας ότι «δέστε την Όλυμπος. Είναι πρώτη στα γαλακτοκομικά στη Ρουμανία, με εξαιρετικές επιδόσεις, ενώ και στην Ελλάδα έχει καλή θέση. Η αγορά πλέον είναι μία, δεν υπάρχει ελληνική ή ξένη αγορά, υπάρχει μόνο μια διεθνής αγορά, μέσα στην οποία είναι και η ελληνική», συμπλήρωσε ο επιτυχημένος manager.

Παράλληλα, στηλίτευσε και το ότι στην Ελλάδα παραμερίσαμε ακόμη και την αυτονόητη παραγωγή φτάνοντας στο σημείο ως χώρα να ξοδεύουμε 350 εκατ. ευρώ ετησίως για εισαγωγή ντομάτας, ενώ εισάγουμε και 22 με 24 χιλ. τόνους λεμονιών από τη Χιλή, παρ'' ότι όπου κι αν φυτέψεις λεμονιά στη χώρα μας ευδοκιμεί. Πρώτα λοιπόν πρέπει να φτάσουμε να παράγουμε τα αυτονόητα, να καλύπτουμε τις δικές μας ανάγκες, σημείωσε.