Η Κίνα θέλει να μετατρέψει τον Πειραιά στο μεγαλύτερο λιμάνι της Ευρώπης

Η Κίνα θέλει να μετατρέψει τον Πειραιά στο μεγαλύτερο λιμάνι της Ευρώπης

Στα σχέδια της κινεζικής Cosco να μετατρέψει τον Πειραιά στο μεγαλύτερο λιμάνι της Ευρώπης και στη συνάντηση του Κυριάκου Μητσοτάκη με τον Κινέζο Πρόεδρο Σι Τζινπίνγκ αναφέρεται δημοσίευμα του CNBC, σημειώνονται πως η επένδυση της εταιρείας θα φτάσει τα 600 εκατ. ευρώ.

«Ο στόχος είναι να μετατραπεί στο μεγαλύτερο διαμετακομιστικό κόμβο μεταξύ Ευρώπης και Ασίας, και ενδεχομένως, το μεγαλύτερο λιμάνι στην Ευρώπη» δήλωσε χθες στο CNBC ο υφυπουργός για θέματα Οικονομικής Διπλωματίας και Εξωστρέφειας, Κώστας Φραγκογιάννης.

Όπως σημείωσε, «τα γεωγραφικά πλεονεκτήματα των ελληνικών λιμανιών μπορούν να χρησιμοποιηθούν για τη διευκόλυνση και την αύξηση των μεταφορικών ροών από την Κίνα και την Άπω Ανατολή προς την Ευρωπαϊκή Ένωση, τα Βαλκάνια και την περιοχή της Μαύρης Θάλασσας και αντίθετα».

Μετά την ελληνική οικονομική κρίση, το Πεκίνο και η Αθήνα έχουν ενισχύσει τους δεσμούς τους, αναφέρει το δημοσίευμα και τονίζει πως η Ελλάδα ανακοίνωσε τον Αύγουστο του 2018 ότι μπαίνει στον νέο «Δρόμο του Μεταξιού» (Belt and Road Initiative) της Κίνας, το φιλόδοξο επενδυτικό σχέδιο του Xi που συνδέει την Ασία, την Αφρική και την Ευρώπη.

Στην επίσκεψή του στην Ελλάδα, ο Σι Τζινπίνγκ είπε πως «Θέλουμε να ενισχύσουμε τον διακομιστικό ρόλο του Πειραιά και να ενισχύσουμε περαιτέρω την παραγωγική ικανότητα της θαλάσσιας σύνδεσης της Κίνας με την Ευρώπη».

«Με την επίσκεψη του στην Αθήνα, ο Κινέζος πρόεδρος επιβεβαίωσε τη δέσμευση του για στρατηγικές επενδύσεις υποδομών στην Ελλάδα στο πλαίσιο του Δρόμου του Μεταξιού» ανέφερε στο CNBC, η Αθανασία Κοκκινογένη από την Ducker Frontier και συμπλήρωσε πως «οι κινεζικές επενδύσεις έχουν σημειώσει ραγδαία αύξηση, ενισχύοντας την ανάπτυξη στους τομείς της ενέργειας, των τηλεπικοινωνιών και του real estate».

Επίσης, ο Κ. Φραγκογιάννης είπε ότι Ελλάδα και Κίνα θα ανακοινώσουν περαιτέρω επενδυτικές συμφωνίες. «Οι δύο πλευρές πρέπει να εξετάσουν τις επενδυτικές προοπτικές για τις κινεζικές εταιρείες ως προς την ανάπτυξη και λειτουργία των λιμένων αλλά και τις συνδυασμένες μεταφορές στην Ελλάδα».