Ευτύχιος Βασιλάκης: Η ανάπτυξη του τουρισμού απαιτεί ανταγωνιστικότητα

Ευτύχιος Βασιλάκης: Η ανάπτυξη του τουρισμού απαιτεί ανταγωνιστικότητα

Να αντιστραφούν τα λάθη που μειώνουν την ανταγωνιστικότητα του ελληνικού τουρισμού ζήτησε ο αντιπρόεδρος της Aegean Airlines.

Απαντώντας σε ερωτήσεις δημοσιογράφων σχετικά με τις προοπτικές  εξέλιξης των αερομεταφορών ο κ. Βασιλάκης τόνισε ότι για να συνεχισθεί η ανάπτυξη της Aegean, αλλά και των άλλων αερομεταφορέων, πρέπει να αντιστραφούν τα λάθη που μειώνουν την ανταγωνιστικότητα (ΦΠΑ, κόστος Αθήνας)  είτε είναι παλιά είτε είναι πρόσφατα. "Αλλιώς, θα έχουμε στασιμότητα ή και υποχώρηση. Η δική μας διάθεση είναι πάντα στην εξέλιξη και στην ανάπτυξη, αλλά δεν αρκεί" όπως είπε.

Ο αντιπρόεδρος της Aegean υπενθύμισε ότι η εταιρεία του, μετά την εξαγορά της Olympic Air το 2013,  επένδυσε συνειδητά στη στήριξη του τουρισμού προσθέτοντας 4,5 εκατομμύρια επιπλέον θέσεις ετησίως και πάνω από 50 νέους προορισμούς. Ταυτόχρονα, όπως σημείωσε, είναι η μόνη εταιρεία που προσφέρει πάνω από €300 εκ. άμεσα έσοδα σε φορείς τους δημοσίου.

"Ανάπτυξη έχει φέρει σε μικρότερο βαθμό και η επένδυση άλλων εταιρειών στην χώρα μας. Η αναπτυξιακή πορεία όμως του τουρισμού και των αερομεταφορέων δεν μπορεί να είναι ανεξάρτητη από τις επιλογές της Πολιτείας" συμπλήρωσε ο κ. Βασιλάκης και υπογράμμισε ότι "μέσα σε ένα χρόνο ο ΦΠΑ για αερομεταφορές ''πέταξε'' από το 13% στο 24%, φτάνοντας στο υψηλότερο επίπεδο στην Ευρώπη, στην χώρα που τον χρειάζεται χαμηλά περισσότερο από κάθε άλλη λόγω των νησιών.

Παράλληλα, εδώ και πάρα πολλά χρόνια  η πολιτεία και η αγορά έχει αναγνωρίσει ότι οι χρεώσεις στο αεροδρόμιο της Αθήνας, λόγω της μικρής διάρκειας της σύμβασης, είναι σε πολύ υψηλότερα επίπεδα από ανταγωνιστικά αεροδρόμια της νότιας Ευρώπης. H επέκταση όμως για μια γενναία μείωση των τελών εκκρεμεί".

"Λύσεις υπάρχουν", είπε, εξηγώντας ότι "η  σύμβαση παραχώρησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων προς την εταιρία Fraport, με σημαντικό τίμημα για το δημόσιο, δέσμευση των επενδυτών  για βελτίωση των συνθήκων λειτουργίας αλλά και χρεώσεις που υποχρεώνεται να κρατήσει ο επενδυτής  σε ανταγωνιστικά επίπεδα, δείχνει ότι υπάρχει δρόμος που συνδυάζει την ανταγωνιστικότητα και την ποιότητα σε λειτουργία με τις δημοσιονομικές προτεραιότητες της χώρας μας".