Endless EC: Η ελληνική εταιρεία με τις... Endless προοπτικές

Endless EC: Η ελληνική εταιρεία με τις... Endless προοπτικές

Για την εταιρεία που είναι γνωστή από το brand Endless, οι επιχειρηματικές προοπτικές και το εταιρικό όραμα είναι αντίστοιχα ανεξάντλητα. Έχοντας ολοκληρώσει ένα ευρύ επενδυτικό πρόγραμμα και με τη δεύτερη γενιά των ιδρυτών της στο τιμόνι, θέτει φιλόδοξους αναπτυξιακούς στόχους. Με κωδικό «διεύρυνση και επέκταση» κινείται σταθερά στην κατεύθυνση του διπλασιασμού των μεγεθών της, με έμφαση στις εξαγωγές αλλά και τη διάθεση στην αγορά καινοτόμων, ποιοτικών και φιλικών προς το περιβάλλον προϊόντων που θα αποτελούν σημείο αναφοράς απέναντι στον ανταγωνισμό.

Η εταιρεία με την πολυετή τεχνογνωσία και εμπειρία στην επεξεργασία χάρτου, είναι εδώ και χρόνια γνωστή στο ευρύτερο κοινό από το σήμα του κύκνου και την οικογένεια των προϊόντων Endless. Αυτό, όμως δεν είναι παρά το επίκεντρο μιας δραστηριότητα που σήμερα περιλαμβάνει ένα ευρύτατο portfolio με 400 κωδικούς προϊόντων χάρτου, υγιεινής και απορρυπαντικών, οι οποίοι διαμορφώθηκαν μετά από μία περίοδο ραγδαίας ανάπτυξης από το 1985 οπότε και ιδρύθηκε. 

Ο Γιώργος Τρακάκης, Διευθύνων Σύμβουλος (αριστερά) και ο Θανάσης Χριστόπουλος, Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος (δεξιά) είναι η δεύτερη γενιά διοίκησης

Σήμερα οι συνολικές εγκαταστάσεις της Endless EC εκτείνονται σε 80.000 τμ, μετά το επενδυτικό πλάνο των 17 εκ. ευρώ που διατέθηκε για εγκαταστάσεις, μηχανολογικό εξοπλισμό και την ανέγερση νέων παραγωγικών εγκαταστάσεων και αποθηκευτικών χώρων. Η επένδυση έφερε αποτελέσματα από την πρώτη στιγμή επιτυγχάνοντας αύξηση της παραγωγικότητας με ταυτόχρονη μείωση του κόστους. Η ημερήσια παραγωγική δυναμικότητα στην επεξεργασίας χάρτου ανέρχεται πλέον σε 240 τόνους την ημέρα, αυξημένη κατά 82%,ενώ στα απορρυπαντικά παραμένει στους 250 τόνους. Η εταιρεία διαθέτει 17 γραμμές παραγωγής στο τμήμα χαρτικών, 7 αυτοματοποιημένες γραμμές παραγωγής στο τμήμα των απορρυπαντικών, χρησιμοποιώντας όλες τις σύγχρονες τεχνολογίες και ένα άρτια εκπαιδευμένο ανθρώπινο δυναμικό με το εξειδικευμένο τμήμα R&D.

Εξαγωγές

Η αύξηση της παραγωγικής δυνατότητας ενίσχυσε και την εξαγωγική δραστηριότητα της Endless EC, μια δραστηριότητα που είναι πολύ δύσκολο να αναπτυχθεί λόγω του ότι τα προϊόντα είναι commodity και έχουν μεγάλο όγκο και χαμηλή τιμή. Ήδη, τα προϊόντα Endless παρουσιάζουν μια σταθερά αυξανόμενη παρουσία σε αγορές του εξωτερικού όπως στην Κύπρο, την Αλβανία, τη Ρουμανία, τη Βουλγαρία, την Πολωνία, την Τουρκία και το Ισραήλ. Τα σχέδια, όμως για τα επόμενα χρόνια, προβλέπουν εδραίωση και επέκταση. Το πρόγραμμα εξαγωγικής ανάπτυξης εταιρείας έχει διαμορφωθεί με τρεις βασικούς στόχους:

  1. Τη διαμόρφωση δικτύου διανομής προϊόντων μέσω αντιπροσώπων και εισαγωγέων σε όλες τις γειτονικές χώρες
  2. Τη διεύρυνση της ζήτησης ειδικών προϊόντων σε μακρινές αγορές ώστε να φτάνουν μέχρι την Αυστραλία και τις ΗΠΑ, όπου ήδη η Endless EC έχει παρουσία.
  3. Την υποστήριξη των επώνυμων προϊόντων της εταιρείας σε επιλεγμένες γειτονικές αγορές με στόχο μια δυνατή και με διάρκεια εμπορική παρουσία.

Η έμφαση στις εξαγωγές και οι στρατηγικές επιλογές της διοίκησης, επιβεβαιώνουν την προοπτική για την κατάκτηση ηγετικής θέσεις στον κλάδο. Η Endless EC, ήδη πέτυχε το στόχο του διπλασιασμού των μεγεθών της μέσα από μία πορεία εντυπωσιακής ανάπτυξης, φτάνοντας το 2020, έναν κύκλο εργασιών της τάξης των 57,1 εκατ. ευρώ.


ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΣΕ ΠΟΣΟΣΤΟ (%)
ΕΤΟΣ        ΑΝΑΠΤΥΞΗ (%)
2016              13,87%
2017              -4,13%
2018              3,35%
2019              12,65%
2020              8,24%


Νέοι στόχοι, προϊοντική καινοτομία, παραδοσιακές αξίες

Για το επόμενο διάστημα, πέραν του διπλασιασμού του δυναμικού της και της ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας, κεντρικό ρόλο θα διαδραματίσει και η προϊοντική καινοτομία. Πρόκειται για έναν από τους κεντρικούς στόχους του managmenet, που προβλέπει τη διοχέτευση προϊόντων νέας γενιάς, που διατηρούν την γνωστή ποιότητα της Endless EC, αλλά παράλληλα είναι και φιλικά προς το περιβάλλον ώστε να «συμμετέχουν» στο στοίχημα της βιωσιμότητας και να διαμορφώνουν σημείο αναφοράς απέναντι στον ανταγωνισμό. Στο ίδιο πλαίσιο άλλωστε η εταιρεία έχει σχεδιάσει και προγράμματα ευαισθητοποίησης των καταναλωτών για την προστασία του περιβάλλοντος μέσα από τη χρήση χάρτινων & ανακυκλώσιμων συσκευασιών.

Όλα αυτά, συνάδουν βέβαια και με το εταιρικό όραμα της Endless EC που δεν είναι άλλο από την κατάκτηση μιας (της) ηγετικής θέσης στον τομέα χαρτικών & απορρυπαντικών, με στόχο την απόλυτη ικανοποίηση των σύγχρονων αναγκών με καινοτόμα, ποιοτικά, ασφαλή και προσιτά προϊόντα, μέσα από σταθερές επενδυτικές πρακτικές ανάπτυξης. 

Το εταιρικό όραμα, είναι για την Endless EC μια διαρκής διαδικασία που άρχισε να διαμορφώνεται το 1985, όταν δύο φίλοι, ο Γιάννης Τρακάκης και ο Νίκος Χριστόπουλος, αποφάσιζαν να συνεργαστούν ξεκινώντας την παραγωγή ειδών χάρτου για οικιακή και επαγγελματική χρήση. «έστησαν» την ΧΡΙΣΤΡΑΚ Ο.Ε. με μόλις 2 εργαζόμενους. Έκτοτε το όραμά τους χτίζεται χρόνο με το χρόνο, αναπροσαρμοζόμενο στα νέα δεδομένα, αλλά πάντα με βάση τις αξίες που έστησαν ένα brand συνώνυμο με την ποιότητα. 

Οκτώ χρόνια μετά, το 1993, συστήνεται η ΕΥΡΩΧΑΡΤΙΚΗ ΑΕΒΕ και παράλληλα σχεδιάζεται και κατοχυρώνεται το brand name «Endless» με σήμα τον κύκνο, το οποίο καθιερώνεται στην ελληνική αγορά.

To 1994, η εταιρεία λειτουργεί το πρώτο της υποκατάστημα στη Θεσσαλονίκη ενώ παράλληλα λανσάρει το χάρτινο τραπεζομάντιλο, το οποίο αποτελεί αποκλειστική πατέντα της Endless EC, και δημιουργεί μια νέα αγορά.

Το 1995, η εταιρεία προχώρησε σε περαιτέρω ανάπτυξη με την παραγωγή υγρών απορρυπαντικών.

Από το 2001 μέχρι και το 2007, η εταιρεία μεγαλώνει ραγδαία, επενδύοντας σε νέες κτιριακές εγκαταστάσεις και μηχανολογικό εξοπλισμό τόσο στην Αθήνα όσο και στη Θεσσαλονίκη, απασχολώντας 174 άτομα προσωπικό.

Το 2019 η διοίκηση περνά στη δεύτερη γενιά των οικογενειών Τρακάκη και Χριστόπουλου και ολοκληρώνεται επενδυτικό πλάνο ύψους 17εκ€ σε εγκαταστάσεις και μηχανολογικό εξοπλισμό με την ανέγερση νέων παραγωγικών εγκαταστάσεων και αποθηκευτικών χώρων 15.000 τμ και το 2021 μετονομάζεται σε Endless EC. 


Μια εταιρική κουλτούρα με επίκεντρο τον άνθρωπο

Με επικεφαλής τη νέα γενιά των οικογενειών Τρακάκη και Χριστόπουλου, η Endless EC σχηματίζει και προωθεί μια νέα εταιρική ταυτότητα και κουλτούρα. Επενδύει στην Έρευνα και την Ανάπτυξη νέων προϊόντων, στον σύγχρονο τεχνολογικό εξοπλισμό, στην ολοκληρωμένη εξυπηρέτηση των πελατών του πανελλαδικού δικτύου της εταιρείας και τη βιωσιμότητα. 

Παράλληλα, όμως επενδύει και στην διαρκή εξέλιξη του ανθρώπινου δυναμικού της. Άλλωστε η εκπαίδευση και κατάρτιση των εργαζομένων μέσα από σύγχρονα εκπαιδευτικά προγράμματα, αποτελεί έναν από τους κεντρικούς στόχο της διοίκησης, αλλά και καθημερινή πρακτική, ώστε να διαμορφώνει «ατού» της εταιρείας.

Δεν είναι τυχαίο ότι τόσο ο Γιώργος Τρακάκης όσο και ο Θανάσης Χριστόπουλος, που μοιράζονται το μεγάλο γραφείο της διεύθυνσης της εταιρείας, είναι νέοι που έχουν και σύγχρονη αντίληψη για το πώς πρέπει να διοικείται αλλά και να ευημερεί μια εταιρεία, με σημαντικές «επενδύσεις» και στο προσωπικό. Και ίσως να είναι απολύτως ενδεικτικό της ανθρωποκεντρικής αυτής πολιτικής ότι ο μέσος όρος
παραμονής των εργαζομένων στη εταιρεία βρίσκεται στα 15 έτη.

Με αυτές τις υψηλές προδιαγραφές, η Endless EC περνά την περίοδο αυτή και στην εποχή της βιωσιμότητας και της Πράσινης Επιχειρηματικότητας, με κύριο χαρακτηριστικό τον οικολογικό χαρακτήρα των προϊόντων και την ανάπτυξη της κυκλικής οικονομίας. Πρόκειται για μία πραγματική επανάσταση για τα προϊόντα του κλάδου της, που το Liberal.gr θα παρουσιάσει το αμέσως επόμενο διάστημα.