Δ. Αναγνωστόπουλος: Ανασφάλιστα και χωρίς ΚΤΕΟ εκατοντάδες χιλιάδες οχήματα

Δ. Αναγνωστόπουλος: Ανασφάλιστα και χωρίς ΚΤΕΟ εκατοντάδες χιλιάδες οχήματα

Περισσότεροι από 108.000 ιδιοκτήτες οχημάτων δεν διαθέτουν ασφαλιστήριο συμβόλαιο, ενώ πάνω από 110.000 δεν έχουν πληρώσει τέλη κυκλοφορίας, σύμφωνα με την πρώτη ηλεκτρονική διασταύρωση που πραγματοποίησαν τα συναρμόδια υπουργεία.

Παράλληλα, περισσότερα από 2,8 εκατομμύρια οχήματα δεν έχουν περάσει από ΚΤΕΟ, ενώ 6,2 εκατομμύρια δεν διαθέτουν σε ισχύ κάρτα καυσαερίων, όπως ανέφερε η ΕΡΤ, επικαλούμενη στοιχεία του Συνδέσμου Ιδιωτικών ΚΤΕΟ.

Ο γενικός γραμματέας Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημοσθένης Αναγνωστόπουλος, μιλώντας στη δημόσια τηλεόραση εξήγησε πως «είναι η πρώτη φορά που το κράτος καταφέρνει να βάλει τάξη στο μητρώο των οχημάτων», καθώς μέχρι σήμερα υπήρχαν διαφορετικές βάσεις δεδομένων σε υπουργείο Μεταφορών, ΑΑΔΕ και Περιφέρειες.

«Καταφέραμε να γνωρίζουμε για πρώτη φορά αν ένα όχημα είναι πραγματικά σε κυκλοφορία», σημείωσε, προσθέτοντας ότι μέσα από τις νέες ηλεκτρονικές διασταυρώσεις «θα δημιουργηθεί μια ενιαία βάση δεδομένων, ώστε να αποφεύγονται λάθη και παραλείψεις».

Σύμφωνα με τον ίδιο, έχουν σταλεί 218.000 ειδοποιητήρια σε πολίτες για ανασφάλιστα οχήματα και μη καταβληθέντα τέλη κυκλοφορίας. Τα ειδοποιητήρια, όπως τόνισε, δεν συνοδεύονται από πρόστιμα, αλλά λειτουργούν προειδοποιητικά: «Δίνουμε περιθώριο 15-20 ημερών, ώστε οι ιδιοκτήτες να τακτοποιήσουν τις εκκρεμότητές τους πριν επιβληθούν κυρώσεις».

Παράλληλα, καταγράφονται περιπτώσεις λαθών, όπως αναγραμματισμοί στις πινακίδες που οδηγούν οχήματα να φαίνονται «ανασφάλιστα» ενώ δεν είναι. «Μερικές φορές ο ασφαλιστής μπορεί να γράψει λάθος αριθμό πινακίδας – κάτι που ο πολίτης πρέπει να ελέγχει στο ασφαλιστήριο συμβόλαιο», διευκρίνισε.

Για τους πολίτες που λαμβάνουν ειδοποιητήρια, λειτουργεί η πλατφόρμα «Οχήματα.gov.gr», όπου μπορούν να δουν αναλυτικά την κατάστασή τους και τις απαραίτητες ενέργειες. Σε περίπτωση λάθους στο ασφαλιστήριο, οι πολίτες οφείλουν να επικοινωνήσουν με την ασφαλιστική τους εταιρεία.

Τέλος, υπενθυμίστηκε ότι όλα τα οχήματα πρέπει να είναι ασφαλισμένα, ακόμα κι αν δεν κυκλοφορούν, εκτός εάν έχουν τεθεί επίσημα σε ακινησία στην ΑΑΔΕ. Σε διαφορετική περίπτωση, θεωρούνται ανασφάλιστα και υπόκεινται σε κυρώσεις.