Δ. Ανδριόπουλος (Dimand): Σημαντικές ευκαρίες για αναβάθμιση του αστικού περιβάλλοντος
Eurokinissi / ΔΗΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΣ ΣΩΤΗΡΗΣ
Eurokinissi / ΔΗΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΣ ΣΩΤΗΡΗΣ
Οικονομικό Φόρουμ Δελφών

Δ. Ανδριόπουλος (Dimand): Σημαντικές ευκαρίες για αναβάθμιση του αστικού περιβάλλοντος

Την ευκαιρία που έχει η χώρα μας, η Αθήνα αρχικά αλλά και πόλεις όπως η Θεσσαλονίκη, το Ηράκλειο και η Πάτρα και τη Λάρισσα, μεταξύ άλλων, να προχωρήσει στην αναβάθμιση του αστικού περιβάλλοντος τόνισε κατά τη συμμετοχή του σε συζήτηση που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του 8ου Οικονομικού Φόρουμ των Δελφών ο Δημήτρης Ανδριόπουλος, διευθύνων σύμβουλος της Dimand.

Ο ίδιος αναφερόμενος στα πλεονεκτήματα της ελληνικής πρωτεύουσας, αλλά και του Πειραιά, έκανε εκτενή αναφορά σε συγκεκριμένες περιοχές, συγκρίνοντας αυτές με άλλες ευρωπαϊκές πόλεις, σημειώνοντας ότι «η Αθήνα, έτσι όπως αναπτύχθηκε, έχει τέτοιες ευκαιρίες που μπορούν να σχεδιάσουν τα επόμενα 50 χρόνια της πόλης».

Αναρωτήθηκε δε «Ποια πόλη στην Ευρώπη έχει Ελαιώνα, Βοτανικό, Άγιο Διονύσιο, την Ομόνοια, την Αιόλου και τη Σοφοκλέους; Όλα αυτά είναι παρεμβάσεις για τα επόμενα 20 με 40 χρόνια. Για εμάς εδώ μένει η απόφαση να συντονιστούμε και να συνεργαστούμε. Πρέπει να δουλέψουμε πάνω στις ευκαιρίες που έχει η πόλη».

«Ο κώδικας είναι γραμμένος, πρέπει μόνο να πατήσουμε το κουμπί»

Σημείωσε δε ότι «ο Ελαιώνας μόνο η περιοχή που αφορά τον Δήμο της Αθήνας έχει 1.800 στρέμματα και για τους 5 δήμους έχει 5.000 στρέμματα και πρέπει να δουλέψουμε πάνω στις ευκαιρίες που έχει η πόλη για τα επόμενα 40 χρόνια».

Είμαστε η εξαίρεση στα παραδείγματα, καθώς σε όλες αυτές τις περιοχές έχουν υλοποιηθεί όλες οι δύσκολες βαριές υποδομές που είναι η βάση για όλες αυτές τις αναπτύξεις.

Ο ελαιώνας έχει Μετρό, η Ομόνοια και η Γ Σεπτεμβρίου έχουν όλες τις βαριές υποδομές και ο Πειραιάς είναι ο μεγαλύτερος κόμβος μέσων σταθερής τροχιάς, ενώ θα πρέπει να θυμίσω ότι στο Λονδίνο έγιναν οι αναπλάσεις και δεν υπήρχε το μετρό για 6 χρόνια.

Ο ίδιος αρχικά ανέφερε ότι «η συγκέντρωση στις πόλεις και τα προβλήματα που έχει δημιουργήσει η συγκέντρωση των πληθυσμών δεν έχουν επιλυθεί. Ως εταιρεία, τα προβλήματα αυτά άρχισαν να μας απασχολούν σοβαρά από το 2008, όχι λόγω μίας ακαδημαϊκής εγγύτητας αλλά με ένα ένστικτο ότι θα πρέπει να διαφοροποιηθούμε. Αν αυτό το πρόβλημα δεν το αντιμετωπίσουμε συλλογικά θα έρθει και θα μας πνίξει». Έτσι ήρθαν τα πράσινα κτήρια και μετέπειτα οι αστικές αναπλάσεις.

Επεσήμανε δε όσον αφορά στις αστικές αναπλάσεις ότι είναι «αυτές που έχουν αποτύπωμα στους πολλούς. «Ο δήμος ή ο ιδιώτης νοιάζεται και συνεργάζεται για το πράσινο, για τον κοινό χώρο, για τον πολλαπλασιαστή, κι αυτή είναι η ουσία της αστικής ανάπλασης, το πώς θα υποδεχτείς κι άλλους μετά. Βιωσιμότητα δεν είναι να δημιουργείς μία περιοχή διασκέδασης στο Γκάζι. Αν σχεδιάζουμε τις αναπλάσεις, π.χ. τις πόλεις 15 λεπτών, αυτές συνορεύουν και δημιουργούν ένα σύνολο», ανέφερε ο κ. Ανδριόπουλος.

Ωστόσο, στο ίδιο πάνελ σημαντικός ρόλος αποδόθηκε και στο mobility με τον κο Ανδρέα Κούρκουλα, αρχιτέκτονα του γραφείου Kokkinou & Kourkoulas Architects & Associates, να σημειώνει ότι «Το μεγάλο πρόβλημα που ορίζει τις πόλεις κατά 80% είναι η κινητικότητα. Στην Αθήνα, παρότι η πόλη και το κέντρο ανήκει σε ένα είδος ευρωπαϊκής πόλης, ο μηχανισμός αυτός βρίσκει τεράστιες αντιστάσεις. Αυτό που έχουμε σήμερα επιδιορθώνεται με εύκολο τρόπο, είμαστε ευτυχείς να δούμε ποιες είναι οι δυνατότητες αυτού του μοντέλου», ενώ ο κ. Ανδριόπουλος, φέρνοντας το παράδειγμα της Λωζάνης, όπου τα αυτοκίνητα αποφασίστηκε να κινούνται με ταχύτητα 30 χιλιομέτρων την ώρα, αναφέρθηκε στην κινητικότητα σημειώνοντας ότι αυτή «επιλύεται σε πόλεις όπου δεν κυκλοφορεί αυτοκίνητο. Όσο κι αν αυτό μας φαίνεται μεταφυσικό για τις ελληνικές πόλεις, αυτό θα συμβεί κι εδώ».