7ος χρόνος, ημέρα 2097η
Πέμπτη, 29 Ιουλίου 2021

SEAT: Το πολλαπλό - και οικονομικό - μέλλον της κινητικότητας, εδώ και τώρα!

SEAT: Το πολλαπλό - και οικονομικό - μέλλον της κινητικότητας, εδώ και τώρα!

Την άκρως οικονομική εναλλακτική πρόταση του φυσικού αερίου, με μοντέλα διπλού καυσίμου – τα οποία πριμοδοτούνται αυτή την περίοδο με δωρεάν καύσιμα για ένα χρόνο – προσφέρει σήμερα η SΕΑΤ, ενώ ταυτοχρόνως βαδίζει σταθερά στο δρόμο της ηλεκτροκίνησης όχι μόνο με plug in υβριδικές προτάσεις, αλλά και με μία γκάμα από ηλεκτρικά σκούτερ & πατίνια, μπαίνοντας έτσι στον κόσμο και των δύο τροχών. 

Δεν αποτελεί πρωτοφανή ανακάλυψη το φυσικό αέριο στον κόσμο του αυτοκινήτου, όμως η αλήθεια είναι ότι δεν το προσφέρουν όλοι. Και η SΕΑΤ είναι από αυτούς τους κατασκευαστές που από χρόνια δίνουν τη δυνατότητα στους καταναλωτές να αποκτήσουν ένα αυτοκίνητο διπλού καυσίμου, που μπορεί να κινηθεί καίγοντας συμπιεσμένο φυσικό αέριο (CNG – Compressed Natural Gas), το οποίο αποθηκεύεται σε ειδικές «μπουκάλες» ασφαλείας που τοποθετούνται κάτω από πάτωμα και το χώρο αποσκευών αφήνοντας ανεπηρέαστη τη μεταφορική ικανότητα του οχήματος.

Τα μοναδικά πλεονεκτήματα του φυσικού αερίου

Και είναι αυτό το ευγενές καύσιμο που χαρακτηρίζεται όχι μόνο από εξαιρετικά χαμηλές εκπομπές ρύπων, αλλά και ασυναγώνιστη οικονομία, προσφέροντας στα μοντέλα SΕΑΤ TGI τη δυνατότητα να κινούνται έως και κατά 30% οικονομικότερα σε σχέση με τα αντίστοιχα diesel και κατά 50% σε σχέση με τα αντίστοιχα μοντέλα βενζίνης. Πρόκειται για σημαντική οικονομία που προκύπτει και με τη βοήθεια της τεχνολογίας, και λόγω του χαμηλότερου κόστους αγοράς του CNG, καθώς 1 κιλό CNG αντιστοιχεί σε 1,5 λίτρο βενζίνη ή 1.3 λίτρο diesel, ενώ οι εκπομπές οξειδίων του αζώτου (ΝOx) είναι σε κάθε περίπτωση τουλάχιστον 50% χαμηλότερες σε σχέση με τα άλλα καύσιμα.

Αν στα παραπάνω προσθέσουμε και τα μηδενικά τέλη κυκλοφορίας, αντιλαμβανόμαστε το μέγεθος του διπλού οφέλους που προσφέρουν τα τρία μοντέλα φυσικού αερίου της SΕΑΤ (Ιbiza TGI, Arona TGI και Leon TGI). Ενώ η νέα προφορά που είναι σε ισχύ αυτή την περίοδο, προβλέπει την παροχή δωρεάν καυσίμου για έναν ολόκληρο χρόνο. Η παροχή αυτή  που έχει υπολογιστεί με μέση κατανάλωση φυσικού αερίου 3,5 kg/100 χλμ., επαρκεί πρακτικά για 14.000 χιλιόμετρα, δηλαδή για τις ετήσιες μετακινήσεις του μέσου οδηγού.

Plug in hybrid: μηδενικοί ρύποι, απεριόριστη αυτονομία

Η SΕΑΤ δεν διστάζει να βαδίζει και στο δρόμο της ηλεκτροκίνησης, έχοντας ξεκινήσει τη διαμόρφωση της δικής της γκάμας plug in υβριδικών μοντέλων. Η αρχή έγινε με την παρουσίαση του εντελώς νέου Leon, στη γκάμα του οποίου συναντάμε τις «επαναφορτιζόμενες» υβριδικές εκδόσεις Leon e-HYBRID, σε δύο τύπους αμαξώματος (Hatchback και Sportstourer).

Εδώ, το προηγμένο plug-in υβριδικό σύστημα κίνησης συνδυάζει έναν βενζινοκινητήρα TSI 1,4 λίτρων 150PS (110kW) με έναν ηλεκτρικό κινητήρα 115PS (85kW), που τροφοδοτείται από μπαταρία ιόντων λιθίου 13 kWh, αποδίδοντας συνδυασμένη ισχύ 204 PS (150kW) και ροπή 350Nm. Ωστόσο το μεγαλύτερο πλεονέκτημα του Leon PHEV δεν είναι οι εντυπωσιακές επιδόσεις που συνεπάγεται η αυξημένη αυτή ισχύς, αλλά η δυνατότητα της κίνησης αποκλειστικά με τον ηλεκτροκινητήρα για έως και 64 km (σύμφωνα με το πρότυπο WLTP), χρησιμοποιώντας την ενέργεια που είναι αποθηκευμένη στην μπαταρία του οχήματος –  και μάλιστα με μέγιστη ταχύτητα 140km/h. 

Ιδανικό λοιπόν για τις καθημερινές μετακινήσεις, με το εξαιρετικά χαμηλό κόστος της ηλεκτροκίνησης (1/4 του κόστους κίνησης με βενζίνη), ενάντια σε όποιον πράσινο δακτύλιο και απαγορεύσεις κυκλοφορίας, ενώ όταν υπάρχει η ανάγκη μετακίνησης σε μεγαλύτερη απόσταση, το SΕΑΤ Leon e-HYBRID προσφέρει τη δυνατότητα χρήσης του βενζινοκινητήρα, ώστε να κινηθεί για 800 χιλιόμετρα χωρίς ανεφοδιασμό.

Σημειώστε ότι το σύστημα κίνησης μπορεί να μεταβαίνει άμεσα και αυτόματα σε διαφορετικούς τρόπους λειτουργίας με την παροχή ισχύος να είναι σε κάθε περίπτωση. Με αυτόν τον τρόπο οι εκπομπές CO2 του Leon e-HYBRID περιορίζονται μεταξύ 25-30 g/km, με την κατανάλωση να ελαχιστοποιείται στα 1,1 - 1,3 λίτρα/100 χλμ.

Ο οδηγός έχει, σε κάθε περίπτωση, τη δυνατότητα να επιλέξει τρόπο λειτουργίας επιλέγοντας πχ. να κινηθεί αποκλειστικά με μηδενικούς ρύπους μέχρις εξαντλήσεως της μπαταρίας ή να διατηρήσει ένα επίπεδο φόρτισης, εξοικονομώντας ενέργεια για καταστάσεις όπου απαιτείται οδήγηση μηδενικών εκπομπών ρύπων. Η φόρτιση της μπαταρίας διαρκεί 3 ώρες και 40 λεπτά με φορτιστή 3,6 kW (Wallbox) ή λιγότερο από 6 ώρες με φορτιστή 2,3 kW.

SΕΑΤ MÓ: η επιλογή της ατομικής κινητικότητας

Η ανάγκη εναλλακτικής λύσης για το λεγόμενο “last mile” (ή αν θέλετε το τελευταίο 1,5 χιλιόμετρο), τη μετάβαση δηλαδή στον τελικό προορισμό του οδηγού ενός ΙΧ με ένα πιο ευέλικτο μέσο από το αυτοκίνητο, είχε γίνει αντιληπτή πολύ πριν το ξέσπασμα της πανδημίας της Covid-19, η οποία ανέδειξε με ιδιαίτερα έντονο τρόπο την ανάγκη της ατομικής κινητικότητας. H SΕΑΤ είχε εγκαίρως τοποθετηθεί στο ζήτημα αυτό, λανσάροντας τη μάρκα SΕΑΤ MÓ – και μαζί της δύο ευέλικτα ηλεκτρικά πατίνια που διπλώνουν και μπαίνουν εύκολα στο πορτμπαγκάζ ενός ΙΧ, τα SEAT MÓ eKickScooter 25 και SEAT MÓ eKickScooter 65, με το πρώτο να προσφέρει τη διόλου ευκαταφρόνητη αυτονομία των 25 χιλιομέτρων και το δεύτερο να μπορεί να κινηθεί για 65 ολόκληρα χιλιόμετρα, προσφέροντας παράλληλα και 3 επιλογές λειτουργίας.

Στα παραπάνω, έρχεται τώρα να προστεθεί ένα πλήρως ηλεκτρικό σκούτερ, το SEAT MÓ eScooter 125, που βέβαια δεν μπαίνει στο πορτμπαγκάζ αλλά είναι ένα εξαιρετικά ευέλικτο, αθόρυβο και χρηστικό μεταφορικό μέσο μηδενικών ρύπων, που με αυτονομία 137 χιλιομέτρων μπορεί να καλύψει το σύνολο των προσωπικών αστικών μετακινήσεων - μία οικολογική λύση μετακίνησης φτιαγμένη για τις πόλεις του μέλλοντος, που μπορεί να προσφέρει άμεσα τις υπηρεσίες της και στα βεβαρυμμένα αστικά κέντρα του σήμερα. Όλα αυτά χωρίς – σε καμία περίπτωση – να υστερεί σε επιδόσεις, αφού για την επιτάχυνση 0-50 km/h χρειάζεται μόλις 3,9 δευτερόλεπτα, ενώ μπορεί να αναπτύξει μέγιστη ταχύτητα 95 km/h.

Τρεις επιλογές λειτουργίας ρυθμίζουν τη συμπεριφορά του MÓ eScooter 125 στα μέτρα του οδηγού και στις συνθήκες κίνησης, με την “Eco” να ελαχιστοποιεί τη χρήση της μπαταρίας, τη “City” να εξισορροπεί την κατανάλωση ενέργειας μεταξύ οικονομίας και επιδόσεων, και με τη “Sport” να προσφέρει τις καλύτερες επιταχύνσεις. Σημαντικότατη διευκόλυνση η ύπαρξη της όπισθεν που κάνει παιχνίδι τους ελιγμούς και στα πιο στενά σημεία της διαδρομής σας. Ενώ χάρη στην προηγμένη συνδεσιμότητά του, ένα smartphone μπορεί να χρησιμοποιηθεί σαν κλειδί, όχι μόνο για να χρησιμοποιείτε εσείς το MÓ eScooter 125, αλλά και να το μοιράζεστε με την οικογένειά σας, προσφέροντας παράλληλα τη δυνατότητα εντοπισμού του οχήματος.

Ενδεικτικό, τέλος, της χρηστικότητας του μοναδικού αυτού δικύκλου, είναι ότι κάτω από τη σέλα χωρούν δύο κράνη, έχει προβλεφθεί δηλαδή και η μετακίνηση συν-αναβάτη, ενώ η μπαταρία του είναι εύκολα αφαιρούμενη ώστε να μπορεί να φορτιστεί με άνεση και στο σπίτι, σε οποιαδήποτε συμβατική πρίζα.

Όλα αυτά συνοδεύονται από ένα σημαντικά μειωμένο κόστος χρήσης (κίνησης και συντήρησης) που συνεπάγονται μία εξοικονόμηση 225 ευρώ το χρόνο για 5.000 km, σε σχέση με ένα συμβατικό σκούτερ με κινητήρα εσωτερικής καύσης.