Πώς φιλοδοξεί να καλύψει το τεχνολογικό κενό η Ευρώπη

Πώς φιλοδοξεί να καλύψει το τεχνολογικό κενό η Ευρώπη

Η Ευρώπη φαίνεται όχι μόνο ότι έχει κατανοήσει σε όλο της το εύρος την υστέρηση της σε σχέση με τις ΗΠΑ και Κίνα στον τομέα των δεδομένων, της Τεχνητής Νοημοσύνης και γενικότερα της ψηφιακής επανάστασης, αλλά και ότι είναι αποφασισμένη να καλύψει την απόσταση, μέσα όμως από μια  υπεύθυνη προσέγγιση για την τεχνητή νοημοσύνη και τον έλεγχό της από τον άνθρωπο.

Η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής,Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, κατά τη χτεσινή  παρουσίαση της στρατηγικής της ΕΕ για τον ψηφιακό τομέα, αποκάλυψε ένα «σχέδιο μάχης» έναντι να προσεγγίσει τους ανταγωνιστές της και να προωθήσει τους δικούς της πρωταθλητές.

Η αλήθεια είναι ότι η Ευρώπη δεν μπόρεσε ποτέ να κάνει την δική της ψηφιακή επανάσταση ώστε να αναδυθούν ευρωπαϊκές εταιρείες με τεχνογνωσία και παγκόσμια επιρροή αντίστοιχες των αμερικανικών Google, Facebook, Apple και Microsoft ή έστω των κινεζικών εταιρειών όπως για παράδειγμα η Tencent.

Εντούτοις,  έχει ιδιαίτερο  ενδιαφέρον και σαφώς διττό νόημα το γεγονός ότι η Κομισιόν σκοπεύει να ξεκινήσει την δική της ψηφιακή επανάσταση, μέσω της επιδίωξης να έχει τον κεντρικό ρόλο στον ορισμό των κανόνων που πρέπει να διέπουν τους τεχνολογικούς κολοσσούς!

Χτες λοιπόν, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή παρουσίασε τη Λευκή Βίβλο για την Τεχνητή Νοημοσύνη και φυσικά τους τομείς δράσης, με σκοπό τη δημιουργία μιας ενιαίας ευρωπαϊκής αγοράς δεδομένων και της διασφάλισης  πως η χρήση της τεχνολογίας Τεχνητής Νοημοσύνης θα λαμβάνει υπόψη την ιδιωτικότητα και τις ανησυχίες γύρω από ζητήματα δεοντολογίας. 

Ως εκ τούτου, τα κέντρα δεδομένων θα πρέπει να είναι μέχρι το 2030 κλιματικά ουδέτερα και να έχουν ασφαλείς υποδομές που θα πληρούν 100% τα θέματα κυβερνοασφάλειας.

Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε χτες η κ. Φον Ντερ Λάιεν «....Θέλω αυτή η ψηφιακή Ευρώπη να αντανακλά ό,τι καλύτερο διαθέτει η Ευρώπη — το άνοιγμα, τη δικαιοσύνη, τη διαφορετικότητα, τη δημοκρατία και την αυτοπεποίθηση....Θέλουμε η εφαρμογή αυτών των νέων τεχνολογιών να είναι άξια της εμπιστοσύνης των πολιτών μας. Ενθαρρύνουμε μια υπεύθυνη προσέγγιση της τεχνητής νοημοσύνης επικεντρωμένη στον άνθρωπο».

Ενδιαφέρον είχε και η παρέμβαση του επιτρόπου Βιομηχανίας, Τιερί Μπρετόν κατά τη διάρκεια ενημέρωσης των δημοσιογράφων, o οποίος τόνισε ότι η Ευρώπη διαθέτει τα πάντα για να κερδίσει τη μάχη των βιομηχανικών δεδομένων που βρίσκονται στην καρδιά της Τεχνητής Νοημοσύνης.
Αφού υπάρξει διαβούλευση  μέχρι τις 19 Μαΐου με όλους τους παράγοντες, από τις επιχειρήσεις και τα συνδικάτα, μέχρι τις κυβερνήσεις των 27 χωρών και τους πολίτες, ο στόχος είναι να διατυπωθούν νομοθετικές προτάσεις στο τέλος της χρονιάς.

Η απόσταση που έχουμε να καλύψουμε σαν Ευρωπαίοι

Από τις 500 εταιρείες με τη μεγαλύτερη αξία για το 2020, το 14%- δηλαδή 46 εταιρείες-ανήκουν στον τομέα της τεχνολογίας, συγκεντρώνοντας από κοινού συνολική εταιρική αξία πέριξ των 990 δισ. δολαρίων.

Με αυτή την επίδοση ο τομέας της τεχνολογίας κατατάσσεται πρώτος μεταξύ των κλάδων, που φιλοξενούν τις εταιρείες με τη μεγαλύτερη αξία παγκοσμίως. (σ.σ: Στη δεύτερη θέση της ίδιας λίστας βρίσκονται οι τράπεζες με συνολική εταιρική αξία 926 δισ. δολάρια και ποσοστό 13,1%, και ακολουθεί ο τομέας του λιανεμπορίου με αξία 794 δισ. δολάρια και ποσοστό 11,3% και των τηλεπικοινωνιών με αξία 558, δισ. και ποσοστό 7,9%).

Είναι λογικό λοιπόν ότι, από  τη στιγμή που στον τεχνολογικό τομέα η Ευρώπη υστερεί εμφανώς, θα απουσίαζαν και οι ευρωπαίες εκπρόσωποι από το  Τop 10 των επιχειρήσεων με τη μεγαλύτερη αξία παγκοσμίως.

Σύμφωνα με τη μελέτη της Brand Finance «Global 500 2020», η οποία κατατάσσει τα πιο πολύτιμα brands από πλευράς αξίας παγκοσμίως, για το 2020, στο Top 10 βρίσκονται: 

  • Για άλλη μια φορά στην πρώτη θέση η Amazon.
  • Στη δεύτερη θέση  η Google, από την τρίτη θέση το 2019.
  • Στην τρίτη η Apple, μιας και φέτος παρέδωσε την περσινή της θέση στην Google. 
  • Στην τέταρτη θέση παραμένει η Microsoft.
  • Η  νοτιοκορεάτικη Samsung επίσης παραμένει στην πέμπτη θέση.
  • Η κινεζική τράπεζα ICBC στην έκτη θέση.
  • Το  Facebook να καταλαμβάνει την έβδομη θέση 
  • Η αλυσίδα Walmart στην όγδοη θέση. 
  • Η κινεζική ασφαλιστική εταιρεία Ping An στην ένατη και 
  • Η επίσης κινεζική επιχείρηση τηλεπικοινωνιών Huawei εισήλθε φέτος  για πρώτη φορά στην ιστορία της στο top 10 της λίστας.

(σ.σ : Για να παρηγορηθούμε και λίγο,  η πρώτη ευρωπαϊκή εταιρεία εμφανίζεται αμέσως μετά , στην 11Η θέση η οποία ανήκει φέτος στην Mercedes Benz που  κατείχε  την 13η θέση πέρσι, με αμέσως επόμενη ευρωπαϊκή παρουσία στην 23η θέση, που φέτος ανήκει στην Shell.)

Να σημειωθεί ότι οι ΗΠΑ είναι η χώρα που εκπροσωπείται περισσότερο στη λίστα, με 205 εταιρείες και  με συνολική εταιρική αξία 320,4 δισεκατομμύρια δολάρια. Η Κίνα έρχεται δεύτερη με 70 εταιρείες, που αντιστοιχούν στο 18,9% και συνολική εταιρική αξία 133,4 δισ. δολάρια. 
Τρίτη η Ιαπωνία με συνολική εταιρική αξία 483 δισ. δολάρια και 36 εταιρείες που αντιστοιχούν στο 6,8% και η Γερμανία τέταρτη, με 21 εταιρείες  συνολικής εταιρικής αξίας 415 δισ. και ποσοστό 5,9%).
(σ.σ : Eπισυνάπτεται η έκθεση της Brand Finance «Global 500 2020» για όσους θέλουν να δουν περισσότερες λεπτομέρειες).

[email protected] 

Αποποίηση Ευθύνης
Το υλικό αυτό παρέχεται για πληροφοριακούς και μόνο σκοπούς. Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να εκληφθεί ως προσφορά, συμβουλή, ή προτροπή για αγορά ή πώληση των αναφερομένων προϊόντων.
Παρόλο που οι πληροφορίες που περιέχονται, βασίζονται σε πηγές που θεωρούνται αξιόπιστες, καμία διασφάλιση δεν δίνεται ότι είναι ακριβείς ή πλήρεις και δεν θα πρέπει να εκλαμβάνονται ως τέτοιες