Πλατφόρμες ψυχαγωγίας στο πλευρό Euro και Ολυμπιακών Αγώνων

Πλατφόρμες ψυχαγωγίας στο πλευρό Euro και Ολυμπιακών Αγώνων

Οι ψηφιακές πλατφόρμες ψυχαγωγίας έχουν κατακλύσει τα κινητά των εφήβων και όχι μόνο, σε όλο τον κόσμο. Στην πραγματικότητα ετοιμάζονται να κατακτήσουν και τον αθλητικό πλανήτη. Οι διοργανώσεις του Euro και των Ολυμπιακών Αγώνων, που αναβλήθηκαν πέρυσι λόγω πανδημίας και προγραμματίστηκαν για το καλοκαίρι του 2021, ανακοίνωσαν σύναψη συμφωνιών με τις πλατφόρμες TikTok και Snapchat, με στόχο τη διάδραση των φαν κατά τη διάρκειά τους.

Η UEFA επισημοποίησε την Πέμπτη (11/2) τη συνεργασία με την εφαρμογή TikTok η οποία θα γίνει η πρώτη πλατφόρμα ψυχαγωγίας που θα σπονσοράρει μία διεθνή ποδοσφαιρική διοργάνωση και είναι ο τέταρτος χορηγός του τουρνουά από την Κίνα, μετά τις Alipay, Hisense και Vivo. Το οικονομικό σκέλος, ως είθισται, δεν δημοσιοποιήθηκε, ωστόσο η ευρωπαϊκή ομοσπονδία ευελπιστεί σε αύξηση των χρηστών μεταξύ των εφήβων.

Η επιρροή του TikTok στους νέους επιβεβαιώθηκε και από τη δικαστική διαμάχη του πρώην προέδρου των ΗΠΑ, Ντόναλντ Τραμπ με την κινεζική εταιρεία, ζητώντας της απαγόρευση της εφαρμογής στα smartphones, ως πιθανή απειλή για την εθνική ασφάλεια... Η UEFA δεν πτοήθηκε από δικογραφίες και προχώρησε στη συμφωνία. Μάλιστα, παρέχει στην πλατφόρμα πρόσβαση στο αρχείο της, ώστε να αναπτύξουν ένα καινοτόμο και ελκυστικό περιεχόμενο, με βίντεο αντιδράσεων και πανηγυρισμών από τη διοργάνωση.

Την ίδια στιγμή, η Διεθνής Ολυμπιακή Επιτροπή επέκτεινε τη συνεργασία της με την εφαρμογή Snapchat, η οποία άρχισε στους Χειμερινούς Ολυμπιακούς του 2018 και θα συνεχιστεί και στους Αγώνες του Τόκιο και στους επόμενους Χειμερινούς στο Πεκίνο, το 2022. Η Snapchat ανήκει στη αμερικανική εταιρεία Discovery και στη διοργάνωση της Ιαπωνίας, μέσω και υλικού από το Eurosport, θα στραφεί επίσης στους νεαρούς χρήστες κινητών. 

Με την εφαρμογή, οι 265 εκατομμύρια χρήστες θα έχουν την ευκαιρία να δημιουργήσουν το δικό τους φωτογραφικό υλικό ή περιεχόμενο βίντεο. Παράλληλα, θα μπορούν να «ακολουθούν» online συγκεκριμένες ομάδες ή αθλητές και να παρακολουθούν αποκλειστικά βίντεο ή μικρής διάρκειας (δύο ως έξι λεπτών) στιγμιότυπα των Ολυμπιακών Αγώνων. Παγκοσμίως, το Snapchat χρησιμοποιείται από το 90% των κατόχων smartphones στις ηλικίες 13 ως 34 ετών.