8ος χρόνος, ημέρα 2475η
Πέμπτη, 11 Αυγούστου 2022

Η ένταση στα στενά Ταϊβάν - Κίνας απειλή για την παγκόσμια αγορά ημιαγωγών

Η ένταση στα στενά Ταϊβάν - Κίνας απειλή για την παγκόσμια αγορά ημιαγωγών
Shutterstock

Νέα κρίση στην αγορά ημιαγωγών (chips) αρχίζει να διαφαίνεται στον ορίζοντα σε περίπτωση που το Πεκίνο, πραγματοποιήσει τις απειλές του και επιβάλλει κυρώσεις στην Ταϊπέι.

Ήδη, η παγκόσμια αγορά ημιαγωγών έχει εισέλθει σε μια περίοδο μεγάλης αβεβαιότητας, παρά τη σταδιακή αποκατάσταση της παραγωγικής δυναμικότητας του κλάδου.

Ως αποτέλεσμα αυτής της αβεβαιότητας, ο ρυθμός ανάπτυξης της αγοράς των ημιαγωγών εκτιμάται ότι θα επιβραδυνθεί φέτος και θα διαμορφωθεί στα επίπεδα του 7,4% έναντι σχεδόν τετραπλάσιου ρυθμού 26,3% το 2021.

Σύμφωνα με την τελευταία σχετική έρευνα της Gartner Inc, πρόκειται για αναθεωρημένη επί τα χείρω εκτίμηση, καθώς η αρχική πρόβλεψη της εταιρείας τοποθετούσε τον ρυθμό ανάπτυξης των εσόδων της παγκόσμιας αγοράς ημιαγωγών στο 13,6% το 2022.

Στις αρχές της εβδομάδας, όταν η κατάσταση στα στενά της Σινικής Θάλασσας άρχισε να εντείνεται, πριν την αναμενόμενη επίσκεψη της Πελόζι, ο CEO της TMSC, της μεγαλύτερης βιομηχανίας ημιαγωγών παγκοσμίως Μαρκ Λιού, σε συνέντευξη του στο CNN είχε αναφέρει ότι σε περίπτωση εισβολής ή επιβολής κυρώσεων από την Κίνα, το εργοστάσιο δεν θα μπορούσε να λειτουργήσει επειδή βασίζεται στις παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού.

«Κανείς δεν μπορεί να ελέγξει το εργοστάσιο της TSMC με τη βία», ανέφερε χαρακτηριστικά.

«Επειδή πρόκειται για μια τόσο εξελιγμένη μονάδα παραγωγής, εξαρτάται από τη σύνδεση σε πραγματικό χρόνο με τον έξω κόσμο, με την Ευρώπη, με την Ιαπωνία, με τις ΗΠΑ, από υλικά μέχρι χημικά έως ανταλλακτικά μέχρι λογισμικό μηχανικής και διάγνωση».

Υπενθυμίζεται ότι η TSMC, ο πιο προηγμένος κατασκευαστής τσιπ στον κόσμο, κατασκευάζει επεξεργαστές για αμερικανικές εταιρείες, όπως η Apple και η Qualcomm. Κατασκευάζει τα τσιπ της σειράς A και M της Apple και κατέχει πάνω από το 50% της παγκόσμιας αγοράς χυτηρίων ημιαγωγών.

Σε ό,τι αφορά την τωρινή κατάσταση, “παρ’ όλο που οι ελλείψεις τσιπ υποχωρούν η παγκόσμια αγορά ημιαγωγών εισέρχεται σε μια περίοδο αδυναμίας, η οποία θα συνεχιστεί μέχρι το 2023, όταν τα έσοδα από ημιαγωγούς προβλέπεται να μειωθούν κατά 2,5%”, εκτιμά η Gartner στηνέκθεσή της.

“Βλέπουμε ήδη αδυναμία στις τελικές αγορές ημιαγωγών, ειδικά σε εκείνες που εκτίθενται στις καταναλωτικές δαπάνες. Ο αυξανόμενος πληθωρισμός, οι φόροι και τα επιτόκια, μαζί με το υψηλότερο κόστος ενέργειας και καυσίμων, ασκούν πίεση στο διαθέσιμο εισόδημα των καταναλωτών. Αυτό επηρεάζει τις δαπάνες για ηλεκτρονικά προϊόντα, όπως υπολογιστές και smartphones”, είναι η εξήγηση που δίνουν οι αναλυτές τόσο για την υποχώρηση της ανάπτυξης στην αγορά ημιαγωγών το 2022, όσο και για το αρνητικό πρόσημο το 2023.

Σε απόλυτα μεγέθη, συνολικά, τα παγκόσμια έσοδα από ημιαγωγούς για το 2022 θα είναι μειωμένα έναντι της αρχικής εκτίμησης κατά $36,7 δισ., με την αγορά να διαμορφώνεται στα επίπεδα των $639,2 δισ.

Η ανάλυση της Gartner προβλέπει ότι οι πωλήσεις ηλεκτρονικών υπολογιστών θα μειωθούν κατά 13,1% το 2022 μετά από την καταγραφή αύξησης το 2020 και το 2021. Τα έσοδα ημιαγωγών από υπολογιστές εκτιμάται ότι θα σημειώσουν πτώση 5,4% το 2022, ενώ τα έσοδα από τις πωλήσεις ημιαγωγών για smartphones θα αναπτυχθούν κατά μόλις 3,1% το 2022, έναντι αύξησης 24,5% το 2021.

Οι αναλυτές της εταιρείας σχολιάζουν, πάντως, θετικά, το γεγονός ότι τα αποθέματα ημιαγωγών ανακάμπτουν γρήγορα, οι χρόνοι παράδοσης αρχίζουν να μειώνονται και οι τιμές αρχίζουν να εξασθενούν.

Η αγορά ημιαγωγών εισέρχεται σε έναν κύκλο πτώσης, κάτι που δεν είναι νέο για την αγορά κι έχει συμβεί πολλές φορές στο παρελθόν. Ενώ ο καταναλωτικός χώρος θα επιβραδυνθεί, τα έσοδα ημιαγωγών από την αγορά των κέντρων δεδομένων θα παραμείνουν ανθεκτικά για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα (αύξηση 20% το 2022) λόγω των συνεχιζόμενων επενδύσεων σε υποδομές cloud.

Επιπλέον, οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα συνεχίσουν να καταγράφουν διψήφια ανάπτυξη τα επόμενα τρία χρόνια, γεγονός το οποίο, με τη σειρά του, θα κρατήσει “ακμαία” την παγκόσμια βιομηχανία ημιαγωγών, σε περίπτωση, βέβαια, που θα εκτονωθεί η κατάσταση στη Σινική Θάλασσα.