Οι επενδυτές των Generations Y & Z αλλάζουν τα πάντα στις αγορές

Οι επενδυτές των Generations Y & Z αλλάζουν τα πάντα στις αγορές

Μέσα από τα άρθρα των αρθρογράφων του Liberal Markets αυτής της εβδομάδας, παρουσιάστηκαν ορισμένα χαρακτηριστικά των αγορών και ορισμένες συμπεριφορές των επενδυτών, που αφήνουν το ισχυρό αποτύπωμα τους, στην ξέφρενη πορεία των χρηματιστηρίων, διεθνώς. Με δυο λόγια, έχουν αλλάξει τα πάντα στον τρόπο που σκέφτονται και ενεργούν οι νέες γενιές επενδυτών. Οι «disruptors» επενδυτές, είναι πλέον οι καταλύτες των αγορών.

Πρώτα απ’ όλα έχει αλλάξει ο τρόπος με τον οποίο οι επενδυτές των Generations Y & Z, αποτιμούν τόσο την αξία των μετοχών, όσο και το ρίσκο που συνοδεύει τις χρηματιστηριακές κινήσεις τους. Ως Generation Υ ονομάζουμε όσους έχουν γεννηθεί ανάμεσα στο 1982 και στο 1994, ενώ ως Generation Z ονομάζουμε όσους έχουν γεννηθεί ανάμεσα 1995 και στο 2010.

Ουσιαστικά μιλάμε για τη γενιά επενδυτών ανάμεσα στα 20 και στα 35, που δεν έχουν βιώσει ένα κραχ, που έχουν ξεπεράσει τους κλασικούς και παραδοσιακούς τρόπους αποτίμησης των μετοχών και που τους διακρίνει μια εντελώς διαφορετική οπτική για τα χρηματιστηριακά δρώμενα.

Ο Σπύρος Αλεξόπουλος, έφερε το παράδειγμα της Tesla, που με κεφαλαιοποίηση της τάξεως των 500 δισ. δολαρίων, διαπραγματεύεται σε μια τιμή που αντιστοιχεί σε 20 φορές τις πωλήσεις της και 1.000 τα κέρδη της, αποδομώντας όλες τις μεθόδους θεμελιώδους ανάλυσης και όλα τα μοντέλα αποτίμησης των εταιρειών.

Η γοητεία, η αδρεναλίνη και οι προοπτικές που προσφέρουν οι εταιρείες της τεχνολογίας και της ψηφιακής εποχής, προσελκύουν στο μακρύ ταξίδι τους όλο και περισσότερους επενδυτές. Επενδυτές που παίρνουν το στοίχημα, ότι κάποια στιγμή θα υπάρξει κερδοφορία, αλλά και το ρίσκο ότι μέχρι τότε, δεν θα έχει πάει κάτι στραβά.

Οι παλαιότεροι επενδυτές μετρούσαν τις αποδόσεις των μετοχών, με βάση τη μερισματική απόδοση. Έτσι ώστε να υπολογίζουν σε πόσα χρόνια, θα πάρουν πίσω τα κεφάλαια που επένδυσαν. Σήμερα το όνομα του παιχνιδιού έχει αλλάξει. Είναι ένα και μοναδικό. Και λέγεται «υπεραξία». Η επένδυση βασίζεται αποκλειστικά στην αρχή, ότι κατά τη διάρκεια της αισιόδοξης ανοδικής πορείας της μετοχής, θα βρεθεί κάποιος άλλος επενδυτής, που θα είναι διατεθειμένος να πληρώσει παραπάνω για να αποκτήσει τη μετοχή.

Μέχρι τώρα οι επενδυτές αυτοί, έχουν δικαιωθεί σε σημαντικότατο βαθμό, έχοντας αποκομίσει υπεραξίες μυθικών διαστάσεων.

Ο Σίμος Μαυρουδής, ανέλυσε την έννοια της επενδυτικής λευκής επιταγής, που δίνουν οι επενδυτές στις εταιρείες τύπου SPACs (Special Purpose Acquisition Companies). Δηλαδή, οι επενδυτές αγοράζουν τις μετοχές μιας εταιρείας, που δεν έχει επιχειρηματικό αντικείμενο, παρά μόνο να αναζητήσει μια άλλη εταιρεία για να συγχωνευθεί μαζί της, έτσι ώστε να εισέλθει δια της πλαγίας οδού στο χρηματιστήριο. Συνήθως οι «εταιρίες στόχοι» είναι εταιρείες της τεχνολογίας, της ψηφιακής καινοτομίας και άλλων αναπτυσσόμενων κλάδων.

Με δυο λόγια οι επενδυτές αγοράζουν μετοχές ενός οχήματος, χωρίς να έχουν υπ’ όψιν τους, ούτε τον στόχο εξαγοράς, ούτε το επιχειρηματικό σχέδιο, ούτε κάποιους αριθμοδείκτες. Είναι σα να αγοράζουν «γουρούνι στο σακί», που λέει και η γνωστή λαϊκή ρήση.

Όμως και αυτοί οι επενδυτές, εκ του αποτελέσματος κρίνοντας, έχουν αποκομίσει σημαντικότατα κέρδη που ανέρχονται στις ποσοστιαίες αποδόσεις του +1.000%.

Ο Κωνσταντίνος Μαριόλης, αναφέρθηκε στο φαινόμενο της νέας γενιάς επενδυτών, που κινούνται στις χρηματιστηριακές αγορές μέσα από ψηφιακές πλατφόρμες και εφαρμογές συναλλαγών, σχεδόν μηδενικού κόστους, υψηλής μόχλευσης και χαρακτηριστικής ταχύτητας.

Η εξοικείωση τους με τις εφαρμογές των κινητών τηλεφώνων, των διαδικτυακών στοιχημάτων, αλλά και των βιντεοπαιχνιδιών, τους έχει καλλιεργήσει την εντύπωση ότι όλα είναι ένα μεγάλο παιχνίδι. Αυτής της κατηγορίας οι επενδυτές, αδιαφορούν για το αν οι εντολές τους αντικρίζονται στην πραγματική αγορά ή αν «διεκπεραιώνονται» εσωτερικά μέσα στην πλατφόρμα.

Και παρ’ όλο που επενδυτές / παίκτες αυτής της κατηγορίας δεν χαρακτηρίζονται ούτε από μακροημέρευση, ούτε από κερδοφορία, αποτελούν την καύσιμη ύλη που δίνει ορισμένες φορές την τάση στις αγορές.

Χρησιμοποιούμε πολλές φορές την λέξη disruptor, όταν αναφερόμαστε στην Amazon για παράδειγμα, η οποία έxει σαρώσει και μεταβάλλει παγκοσμίως τον τρόπο που γίνεται το εμπόριο. Με τη ίδια λογική, θα μπορούσαμε να πούμε, ότι οι Generations Y & Z αποτελούν τους disruptors των χρηματιστηρίων.

Οι disruptor Y & Z μαζί με την πρωτοφανή ρευστότητα που αναζητεί θετικές αποδόσεις στις αγορές των μετοχών, του forex, των ομολόγων, των εμπορευμάτων, των κρυπτονομισμάτων και αλλού, αποτελούν τους νέους καταλυτικούς παράγοντες της ανοδικής παράκρουσης, που παρατηρείται σε όλες τις αγορές, παραγνωρίζοντας τους βασικούς συναισθηματικούς κύκλους των επενδυτών που επαναλαμβάνονται ξανά και ξανά. Κύκλοι, που κινούνται από τη απληστία μέχρι το φόβο και από τον ενθουσιασμό μέχρι την απελπισία. Είναι κύκλοι που παραμένουν αμετάβλητοι, εκτός και αν ζήσουμε το φαινόμενο που θα ανατραπούν και αυτοί.

Αποποίηση Ευθύνης
Το υλικό αυτό παρέχεται για πληροφοριακούς και μόνο σκοπούς. Σε καμιά περίπτωση δεν πρέπει να εκληφθεί ως προσφορά, συμβουλή ή προτροπή για την αγορά ή πώληση των αναφερόμενων προϊόντων. Παρόλο που οι πληροφορίες που περιέχονται βασίζονται σε πηγές που θεωρούνται αξιόπιστες, ουδεμία διασφάλιση δίνεται ότι είναι πλήρεις ή ακριβείς και δεν θα πρέπει να εκλαμβάνονται ως τέτοιες.