Ο Ντέιβιντ Κρόνενμπεργκ σκηνοθετεί τον θάνατό του και τον προβάλλει ως NFT

Ο Ντέιβιντ Κρόνενμπεργκ σκηνοθετεί τον θάνατό του και τον προβάλλει ως NFT

Αν δεν είναι το κύκνειο άσμα, σίγουρα είναι το πιο προσωπικό έργο σε μια γόνιμη διαδρομή που τα είχε όλα: χρήμα, φήμη και διακρίσεις. Ο λόγος για το τελευταίο video art του κινηματογραφιστή Ντέιβιντ Κρόνενμπεργκ που παρουσιάζεται ως NFT στην πλατφόρμα SuperRare.

Δύσκολο να μην έχεις δει κάποια από τις ταινίες του 78χρονου δημιουργού που έχει σκηνοθετήσει περισσότερα από πενήντα φιλμς, μεταξύ των οποίων οι «Νεκρή Ζώνη», «Η μύγα», «Βιντεοδρόμιο», «Crash» και «Το τέλος της βίας». Θεωρείται από τους κύριους εισηγητές του είδους των ταινιών που αποκαλείται «body horror» (ταινίες σωματικού τρόμου), οι οποίες εξερευνούν τους ανθρώπινους φόβους της σωματικής μεταμόρφωσης ή μολύνσεων. Ήδη, από τη δεκαετία του '70, είχε γυρίσει μια μελλοντολογική ταινία για μια παγκόσμια πανδημία που θα χτυπούσε απρόσμενα τον πλανήτη. Συνεπής με το σύνολο των γνωστών ταινιών του και πλησιάζοντας στο τέλος της βιολογικής του ζωής, απαθανατίζεται ν΄ αντικρίζει τον εαυτό του νεκρό.

Το νέο βίντεο, διάρκειας ενός λεπτού, συνιστά ένα αίνιγμα για τον πρωταγωνιστή. Φορώντας μια γκρίζα ρόμπα, ο Κρόνενμπεργκ αντιμετωπίζει τον ίδιο ξαπλωμένο σε ένα κρεβάτι μέσα σε μια μάλλον κλειστοφοβική σοφίτα. Μπερδεμένος, σταματάει για ένα δευτερόλεπτο, προτού συρθεί συμπονετικά στο χαμένο του είδωλο.

«Η προφητεία δεν ήταν ποτέ στις πραγματικές μου προθέσεις, αλλά μπορεί να είχα μαντέψει, κατά λάθος, μερικές από τις πραγματικότητές μας πριν από μερικές δεκαετίες» δηλώνει σεμνά ο Κρόνενμπεργκ στο Artnet News, συμπληρώνοντας με μεγάλη δόση αλήθειας ότι «οι καλλιτέχνες είναι σαν τα έντομα. Μονάχα με πιο ευαίσθητες κεραίες από τον περισσότερο κόσμο, για να “μαζεύουν” πράγματα τριγύρω τους».

Ο σκηνοθέτης έχει την στόφα τέτοιων καλλιτεχνών και με το έργο του σώζεται στη συλλογική μνήμη. Τώρα, επιχειρεί να καταγραφεί στον κυβερνοχώρο με την κυκλοφορία του πρώτου του NFT, με τον εύγλωττο τίτλο «Ο θάνατος του Ντέιβιντ Κρόνενμπεργκ». Η πλατφόρμα ψηφιακής συλλογής έργων τέχνης SuperRare διέθεσε το έργο σε μία αποκλειστική έκδοση προς πώληση, αναμένοντας να κερδίσει τουλάχιστον 100.000 δολάρια. «Δεν υπάρχει, όμως, καμία βεβαιότητα καθώς θα μπορούσε να καταλήξει να πουληθεί για $500.000 ή εκατομμύρια δολ.» δηλώνει εκπρόσωπος της πλατφόρμας. Η υποβολή προσφορών ως την ώρα αυτή ανέρχεται στα 16ETH, ή 57.000$ και είναι ανοιχτή έως τις 21 Σεπτεμβρίου.

Η κόρη του Κρόνενμπεργκ, Κέιτλιν, ήταν αυτή που τον ενθάρρυνε να εξερευνήσει τον κόσμο των NFTs, γυρίζοντας την ταινία στην παιδική της κρεβατοκάμαρα. Σε αυτό το σπίτι ζούσε ο σκηνοθέτης με τη γυναίκα του για περισσότερες από τέσσερις δεκαετίες. Αφού έχασε τη σύζυγό του πριν από τέσσερα χρόνια, ο κινηματογραφιστής ήθελε να ξανασκεφτεί το θέμα του θανάτου, τη φορά αυτή μέσω της δικής του εικόνας. «Ένα από τα συναισθήματα που βίωσα όταν έφυγε, ήταν ότι ένα κομμάτι μου είχε πεθάνει - το συναίσθημα ήταν σπλαχνικό».

Πώς δικαιολογεί την ανάμειξή του στα NFTs; «Παρατηρούσα την τάση αυτή, αλλά δεν μου πέρασε από το μυαλό να συμμετάσχω ενεργά» . Η σύνδεσή του με τη σύγχρονη τέχνη είναι περισσότερο «γόνιμη παρά εμμονική» εξηγεί ο σκηνοθέτης. Τα bitcoins, ωστόσο, τον συναρπάζουν για το πώς μαγνητίζουν την προσοχή ως μία αφηρημένη έννοια χρήματος. «Πολλοί παραβλέπουν αυτήν την πτυχή των Bitcoins, αλλά αποκαλύπτουν κάτι κρίσιμο για την ανθρώπινη φύση: το χρήμα, που είναι εφεύρεση των ανθρώπων, είναι τελικά μια μορφή τεχνολογίας».

Ο θάνατος του Ντέιβιντ Κρόνενμπεργκ προβάλλεται εδώ