Η Renault «χτίζει» την Αστυπάλαια της Βραζιλίας

Η Renault «χτίζει» την Αστυπάλαια της Βραζιλίας

Πρωτοπόρος στην ανάπτυξη των «Έξυπνων Νήσων», ο Όμιλος Renault, μέσω της νέας του μάρκας Mobilize, συνεχίζει να καινοτομεί προσφέροντας, σε επιλεγμένες περιοχές, μια σειρά λύσεις για την επίτευξη ανθρακικής ουδετερότητας. Έτσι, μετά το Belle-Ile-en Mer (Γαλλία) και το Porto-Santo (Πορτογαλία), έρχεται τώρα η σειρά των νήσων Fernando de Noronha στη Βραζιλία - μνημείο παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς της UNESCO - να γίνουν μια «έξυπνη περιοχή». Ηλεκτρικά αυτοκίνητα, σταθμοί φόρτισης που λειτουργούν με ηλιακούς συλλέκτες και περίσσεια ενέργειας που αποστέλλεται πίσω στο δίκτυο έχουν εδώ τη δική τους θέση. Πρόκειται για ένα σύστημα διαχείρισης ενέργειας που στόχο έχει την προστασία της φύσης, αλλά και την ενίσχυση της τοπικής κοινότητας.

Τα νησιά Fernando de Noronha, στα βορειοανατολικά της Βραζιλίας, είναι γνωστά για την ποικιλία της χλωρίδας και της πανίδας τους, με θαλάσσιες χελώνες, σαλάχια, δελφίνια και καρχαρίες να ζουν δίπλα-δίπλα σε ζεστά, κρυστάλλινα νερά. Σε μια τέτοια περιοχή, η ενεργειακή μετάβαση και η προστασία της φύσης αποτελούν - περισσότερο από ποτέ - ύψιστη προτεραιότητα. Για το λόγο αυτό το Groupe Renault αποφάσισε να αναλάβει το 2019 σχετική δέσμευση στη Βραζιλία, ξεκινώντας μια συνεργασία με την τοπική κυβέρνηση μέσω της υπογραφής του "Noronha Zero Carbon project", ενός έργου που θα λειτουργήσει υπέρ ενός ευφυούς οικοσυστήματος.

«Στόχος του Noronha Zero Carbon project είναι να αλλάξει το ενεργειακό οικοσύστημα του αρχιπελάγους, το οποίο σήμερα βασίζεται κυρίως σε ορυκτά καύσιμα, και να προσφέρει καθαρές και ανανεώσιμες πηγές ενέργειας για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου» λέει η Livia Kinoshita, Renault Group Partnership Manager, Brazil

Οι άνθρωποι του Groupe Renault στη Βραζιλία έχουν δεσμευτεί να εργαστούν πάνω σε ολόκληρο το ενεργειακό οικοσύστημα του αρχιπελάγους. Το έργο ξεκίνησε με την προμήθεια 100% ηλεκτρικών οχημάτων για τις αρχές του νησιού, ενώ στη συνέχεια κάποιοι από τους κατοίκους του νησιού στράφηκαν στην ηλεκτροκίνηση με αποτέλεσμα να αγοραστούν 24 ηλεκτρικά οχήματα μπαταρίας, όπως τo σουπερμίνι Renault ZOE, το διθέσιο ευέλικτο τετράτροχο Renault Twizy, αλλά και το επαγγελματικό Renault Kangoo Z.E. Απώτερος σκοπός του project είναι μέχρι το 2030, να μην υπάρχουν πλέον οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης στο νησί.

Ενέργεια από τον ήλιο

«Παράλληλα, εργαζόμαστε για να προσφέρουμε στο νησί παραγωγή καθαρής και ανανεώσιμης ενέργειας. Από το 2021, μαζί με τους συνεργάτες μας, παρέχουμε ένα πλήρες δημόσιο σύστημα ηλιακής φόρτισης: αναπτύξαμε φωτοβολταϊκούς σταθμούς φόρτισης και εγκαταστήσαμε ηλιακούς συλλέκτες στις στέγες τους» σημειώνει η Livia.

Κάθε σταθμός μπορεί να τροφοδοτήσει έως και έξι οχήματα ταυτόχρονα και παρέχει 26 MWh ενέργεια το χρόνο. Η ενέργεια που παράγεται ισοδυναμεί με 180.000 χιλιόμετρα χωρίς εκπομπές CO2, και αντικαθιστά περίπου 20.000 λίτρα ορυκτών καυσίμων. Σημειώστε ότι η ενέργεια που περισσεύει διοχετεύεται πίσω στο ηλεκτρικό δίκτυο για χρήση από την τοπική κοινότητα.

Το 2020 υπογράφηκε επίσης μια συμφωνία τεχνικής συνεργασίας μεταξύ της κυβέρνησης και της Pernambuco Energy Company (Celpe), η οποία επιτρέπει την ενεργοποίηση δύο νέων μονάδων μπαταριών που φορτίζονται από φωτοβολταϊκά πάνελ. Με αυτόν το τρόπο θα ενισχυθεί το σύστημα αποθήκευσης ενέργειας στο νησί, επιτρέποντας τον διπλασιασμό της χρήσης καθαρής ενέργειας σε ώρες αιχμής.

Τα νησιά Φερνάντο, ένα «ιερό»που πρέπει να διατηρηθεί

Αυτό που επιδιώκει το Group Renault να υλοποιήσει στη Βραζιλία αποτυπώνεται συνοπτικά στα παρακάτω λόγια της Livia: «Πρόκειται για ένα πλήρες οικοσύστημα από ηλεκτρικά οχήματα, σημεία φόρτισης και αποθήκευσης, βασισμένα σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, που προσπαθούμε να φτιάξουμε εδώ. Ένα μεγάλο βήμα προς την απαλλαγή από τον άνθρακα αυτού του ειδυλλιακού τόπου.»

Τα Belle-Île, Porto-Santo, καθώς και το αρχιπέλαγος του Fernando είναι όλα παραδείγματα που δείχνουν ότι υπάρχουν τρόποι για την προώθηση της δημιουργίας βιώσιμων περιοχών με μηδενικό αποτύπωμα άνθρακα. Και το ενδιαφέρον είναι ότι αυτά που χρειάζονται δεν είναι πολλά. Ο λόγος για την προσαρμογή των εγκαταστάσεων στις ανάγκες του χρήστη, τόσο στα νησιά όσο και σε πιο αστικά περιβάλλοντα αλλά και – κυρίως – για την εκμετάλλευση της ηλιακής ενέργειας, που αποτελεί έναν ανεξάντλητο πόρο.