Η αυστηρότητα των μέτρων δεν περιορίζει τα ανθρώπινα δικαιώματα

Η αυστηρότητα των μέτρων δεν περιορίζει τα ανθρώπινα δικαιώματα

«Και ο Αγιος φοβέρα θέλει» λέει η λαϊκή θυμοσοφία. Ο Νίκος Χαρδαλιάς σε έκτακτη ενημέρωση, που σηματοδοτεί και την ανησυχία που διέπει την κυβέρνηση για την απότομη άνοδο των κρουσμάτων, ανακοίνωσε μέτρα που η παράβασή τους συνοδεύεται από «καμπάνες».

Το σημαντικό, και ίσως αποβεί αποτελεσματικό, είναι ότι οι ποινές θα εκτελούνται άμεσα, κάτι που θα έπρεπε να έχει γίνει από το πρώτο κύμα.

Φυσικά θα κατηγορηθεί η κυβέρνηση για δεξιό αυταρχισμό. Μαθημένη είναι. Και τίποτε να μην έπραττε, καμιά ποινή να μην επέβαλε, κανένα μέτρο να μην λάμβανε, όσοι θα την κατηγορήσουν ως «ακροδεξιά χούντα Κούλη», το κάνουν εδώ και δυο χρόνια.

Οπότε, κατά τη λαϊκή ρήση «ούτε είχε ούτε έχασε». Άλλωστε η κατηγορία έχει γίνει τόσο γραφική από την συχνότητα εκφοράς, που έχει υποστεί αφλογιστία. Όπως και το «είσαι φασίστας» που εκτόξευαν επί χρόνια οι Συριζαίοι σε όποιον διαφωνούσε μαζί τους.

Αντιθέτως η αυστηρότητα εφαρμογής μάλλον θα αποβεί υπέρ της, στους πολίτες που συνειδητοποιούν το πρόβλημα και ανησυχούν για την υγεία τους και των οικογενειών τους. Και φαίνεται αυτοί να είναι οι περισσότεροι.

Ωστόσο η κυβέρνηση κάπου το έχασε! Παρότι οργάνωσε ένα από τα αρτιότερα συστήματα εμβολιασμού (η πρόεδρος της Κομισιόν δήλωσε πως «οι ελληνικές αρχές οργάνωσαν ένα σύστημα εμβολιασμών που αποτελεί αντικείμενο φθόνου από πολλές άλλες χώρες»), παρότι υπέβαλε (και τελικά επέβαλε) το «Πράσινο πιστοποιητικό» (ώστε η Ευρώπη τώρα να διαβαίνει τα σύνορα με το χαρτί της ελληνικής πρότασης), έχασε αυτό που παλιά η Αριστερά έλεγε «ιδεολογική δουλειά στις μάζες».

Κυρίως της ξέφυγε το «ιδεολογικό» μέρος υπεράσπισης των μέτρων. Έπρεπε να είχε τις κεραίες να ανιχνεύσει τις τάσεις που διατρέχουν το κοινωνικό σώμα, και συνδυάζουν τα μέτρα με την καταπάτηση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων! Φανερά άλλωστε εκδηλώνονται αυτές οι απόψεις στα σόσιαλ μήντια.

Δουλειά υπουργών εχόντων την κατάλληλη γνώσιν, όπως ο Γεραπετρίτης, δεν ήταν να ανακοινώνουν ή να πιθανολογούν μέλλοντα μέτρα. Ήταν να επεξηγούν ότι τα μέτρα για τον ιό δεν έχουν σχέση με καταπάτηση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Άλλωστε το απόλυτο ανθρώπινο δικαίωμα είναι το δικαίωμα στη ζωή.

Δεν αναφερόμαστε στους αρνητές των εμβολίων. Αναφερόμαστε στην ιδεολογικοποίηση που υφίστανται τα μέτρα. Σε λίγο θα έχουμε… πάλης ξεκίνημα νέοι αγώνες για τη χιλιάκριβη τη λευτεριά!

Έχει επικρατήσει μια «ελευθεριακή» άποψη δικαιωματισμού, που ομογενοποιεί ως ιδέα εμβολιασμένους και μη, αναδεικνύοντας το «δικαίωμα» των ανεμβολίαστων ως απόλυτη αξία. Και αν τους πεις ότι απόλυτο δικαίωμα είναι το δικαίωμα στη ζωή, θα σου απαντήσουν ότι ζωή χωρίς ελευθερία δεν αξίζει (το έχουν πει δημοσίως κάνα δυο τραγουδοποιοί).

Χαρακτηριστικό παράδειγμα της σύγχυσης δικαιωμάτων, η συμπαθής οργάνωση οπαδών της ΑΕΚ «Original 21». Ανακοίνωσε πως είναι ενάντια στην απόφαση της κυβέρνησης να ανοίξουν τα γήπεδα μόνο για εμβολιασμένους και με χρήση μάσκας. Και γι’ αυτό δεν θα προμηθευτεί ούτε θα πουλήσει εισιτήρια διαρκείας κατά τη φετινή σεζόν!

Κατά την οργάνωση, επειδή είναι «όλοι μια οικογένεια», δεν μπορεί να υπάρξει διαχωρισμός μεταξύ τους! Είναι ενάντια στις αξίες τους να πουν σε έναν «αδερφό» τους όχι δεν μπορεί να πάρει εισιτήριο να δει την ΑΕΚΑΡΑ τους. Και διατυμπανίζουν «όλοι ή κανείς».

Μόνοι που το «όλοι ή κανείς», μπορεί να καταλήξει να νοσήσουν όλοι μαζί, και κυρίως να μεταφέρουν τον ιό στα σπίτια τους, στους δικούς τους.

Παραδειγματικά αναφέρουμε την απόφαση της original, γιατί αντικατοπτρίζει ένα σύνδρομο της νεοελληνικότητας: Η όποια οργανωμένη κοινωνική ομάδα, θεωρεί ως δικαίωμά της να αντιπαρατίθενται στην υγειονομική πολιτική της χώρας σε εκτάκτους καιρούς πανδημίας.

Ναι θα είναι στο δικό τους «πέταλο». Όμως οι ανεμβολίαστοι και οι οικογένειές τους δεν αφορούν μόνο αυτούς. Αφορούν τη διασπορά του ιού στην κοινότητα, δηλαδή τη δημόσια υγεία, και την επιβάρυνση του ΕΣΥ. Άρα δεν είναι τόσο «ιδιωτική» υπόθεση δικαιωμάτων τους, όπως το εκλαμβάνουν.

Αυτά με ειλικρινή συμπάθεια για την original 21. Αλλά με καθόλου συμπάθεια για τους δημοσιογράφους αθλητικής ιστοσελίδας, η οποία χαρακτήρισε «κατάπτυστη» την απόφαση Ολυμπιακού και ΠΑΟ, να εισέρχονται στο γήπεδο μόνο οι εμβολιασμένοι οπαδοί.

Τμήμα των δημοσιογράφων, είτε από πολιτική σκοπιμότητα και ιδεολογική τύφλωση, είτε θύοντας στον βωμό της θεαματικότητας, ακροαματικότητας, αναγνωσιμότητας, έχει παίξει αρνητικό ρόλο στην πανδημία.