ΓΣΕΒΕΕ: Το μίγμα της φορολόγησης της κυβέρνησης δεν έχει αναπτυξιακά χαρακτηριστικά

ΓΣΕΒΕΕ: Το μίγμα της φορολόγησης της κυβέρνησης δεν έχει αναπτυξιακά χαρακτηριστικά

Το μίγμα της φορολόγησης που προτείνει η κυβέρνηση δεν έχει αναπτυξιακά χαρακτηριστικά, όπως αναφέρει η Γενική Συνομοσπονδία Επαγγελματιών Βιοτεχνών Εμπόρων Ελλάδος σε υπόμνημά της για το πολυνομοσχέδιο.

«Μάλιστα, το νομοσχέδιο έρχεται σε αντίφαση με τον επικείμενο αναπτυξιακό Νόμο που φιλοδοξεί να παρέχει κίνητρα στις επιχειρήσεις για να επενδύσουν στη χώρα. Άραγε, με σταθερούς αυτούς τους φορολογικούς συντελεστές που συζητάμε σήμερα για 20 χρόνια, υπάρχει περίπτωση να επιτευχθεί προσέλκυση επενδύσεων, ακόμη κι αν αλλάξει ξαφνικά η μακροοικονομική εικόνα της χώρας;» σημειώνει η ΓΣΕΒΕΕ.

Η ΓΣΕΒΕΕ αντιδρά και στην αύξηση του ΦΠΑ ενώ αναφορικά με τη διαχείριση κόκκινων δανείων, εκτιμά ότι παραμένει αμφίβολο κατά πόσο η Τράπεζα της Ελλάδος θα επιβάλλει ένα ισόρροπο μίγμα διαχείρισης στα πιστωτικά ιδρύματα και τους φορείς διαχείρισης. «Οι τράπεζες εδώ και χρόνια ασκούν προνομιακά καταχρηστικές πρακτικές σε χρεώσεις, προμήθειες, επιτόκια ακόμη και στην περίοδο των capital controls δίχως να έχουν υπάρξει κυρώσεις. Μάλιστα, με το προτεινόμενο πλαίσιο οι δανειολήπτες φαίνεται να απεμπολούν το δικαίωμα άσκησης προαίρεσης, το οποίο το είχαν κατακτήσει σε αντίστοιχες περιπτώσεις σε άλλες χώρες, όπως η Κύπρος. Επιπλέον, δεν προβλέπεται κάποια ρύθμιση για τους επιχειρηματίες που έχουν ληξιπρόθεσμες οφειλές και μη εξυπηρετούμενα δάνεια άνω των 140.000 ευρώ, γεγονός που τους αφήνει εκτεθειμένους στις διαδικασίες εκπλειστηριασμών».

Για το ταμείο αξιοποίησης Δημόσιας Περιουσίας, η ΓΣΕΒΕΕ εκτιμά ότι η δέσμευση των περιουσιακών στοιχείων για 100 χρόνια σχεδόν καταδεικνύει ότι η χώρα έχει απωλέσει ολοκληρωτικά την οικονομική της κυριαρχία. «Το γεγονός ότι το 50% από τις πωλήσεις δύναται να μετασχηματιστεί σε επενδύσεις είναι θετικό, όμως δεν έχει προσδιοριστεί επακριβώς ο τρόπος αξιοποίησης, ενώ θα έπρεπε να προβλεφθούν πόροι για κοινωνική αλληλεγγύη και διαγενεακή ισορροπία, δηλαδή να περιέλθουν και στο ασφαλιστικό σύστημα» όπως σημειώνεται.

Σχετικά με το μηχανισμό αυτόματης προσαρμογής, η ΓΣΕΒΕΕ εκτιμά ότι έπρεπε «τουλάχιστον να υπάρχουν ρήτρες ανάπτυξης και προσαρμογής των δαπανών προς τα πάνω, στην περίπτωση που η ελληνική οικονομία οδηγηθεί σε αναπτυξιακή πορεία. Ιδιαίτερα, θεωρούμε αρνητικό το γεγονός ότι δεν υπάρχει πρόβλεψη για ένα κατώτατο ύψος δημοσίων επενδύσεων».

Τέλος, στο νομοσχέδιο εντάχθηκαν και διάφορες διατάξεις από την 1η εργαλειοθήκη του ΟΟΣΑ, όπως τα η απελευθέρωση πώλησης των ΜΗΣΥΦΑ (μη συνταγογραφούμενων φαρμάκων), «γεγονός που καταδεικνύει ότι ορισμένα συμφέροντα συνεχίζουν να έχουν προνομιακή πρόσβαση στη διαδικασία λήψης αποφάσεων» όπως αναφέρεται στο σχετικό υπόμνημα.

Σχετικά με την μη κλήτευση της ΓΣΕΒΕΕ και άλλων κοινωνικών φορέων στην αρμόδια επιτροπή που συζητά το πολυνομοσχέδιο, ο πρόεδρος της ΓΣΕΒΕΕ, Γιώργος Καββαθάς δήλωσε: «Αποτελεί μέγιστο αντιδημοκρατικό ολίσθημα το γεγονός ότι δεν εκλήθησαν στη Βουλή να καταθέσουν τις απόψεις τους πολλοί κοινωνικοί φορείς και η ΓΣΕΒΕΕ η οποία είναι η μεγαλύτερη συνδικαλιστική εργοδοτική οργάνωση των επαγγελματιών, βιοτεχνών και εμπόρων της χώρας που δραστηριοποιούνται στους κλάδους οι οποίοι πρωτίστως πλήττονται από τα νέα μέτρα της κυβέρνησης. Προκαλεί εύλογες απορίες, στις οποίες η κυβέρνηση οφείλει να απαντήσει, με ποιά κριτήρια εκλήθησαν ορισμένοι φορείς και αποκλείστηκαν άλλοι».

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ