Με «όπλο» ένα επενδυτικό πρόγραμμα που αποδίδει καρπούς από τους πρώτους μήνες εφαρμογής του, και «καταλύτη» ένα νεανικό ηγετικό δίδυμο αποφασισμένο να εφαρμόσει μια σταθερή και δυναμική αναπτυξιακή φιλοσοφία, η Ευρωχαρτική, ξεδιπλώνει τη στρατηγική της με στόχο να κατακτήσει ηγετική θέση στον κλάδο του χάρτου και των απορρυπαντικών. Και οι αριθμοί ήδη δικαιώνουν τις επιλογές της διοίκησης του Γιώργου Τρακάκη και του Θανάση Χριστόπουλου που είναι αποφασισμένοι να μετατρέψουν την οικογενειακή επιχείρηση σε μία «πολυεθνική» με βάση την Ελλάδα.
Η εταιρεία με την πολυετή τεχνογνωσία και εμπειρία στην επεξεργασία χάρτου, είναι πιο γνωστή στο ευρύτερο κοινό από το brand Endless με σήμα τον κύκνο. Αυτό, όμως δεν είναι παρά το επίκεντρο μιας δραστηριότητας που σήμερα περιλαμβάνει ένα ευρύτατο portfolio προϊόντων με 355 κωδικούς, οι οποίοι διαμορφώθηκαν μετά από μία περίοδο ραγδαίας ανάπτυξης από το 1985 οπότε και ιδρύθηκε. Ήταν η χρονιά που δύο φίλοι, ο Γιάννης Τρακάκης και ο Νίκος Χριστόπουλος, αποφάσιζαν να συνεργαστούν, ξεκινώντας την παραγωγή ειδών χάρτου για οικιακή και επαγγελματική χρήση, με την εταιρεία ΧΡΙΣΤΡΑΚ Ο.Ε. και μόλις 7 εργαζόμενους.
Σήμερα η διοίκηση έχει περάσει στη δεύτερη γενιά των οικογενειών Τρακάκη και Χριστόπουλου, προωθώντας μια νέα εταιρική ταυτότητα και κουλτούρα. Η αλλαγή σηματοδότησε την έναρξη μιας δυναμικής πορείας, με νέα οράματα, κρατώντας πάντα ως έμπνευση τις αξίες, το δυναμισμό και τον παραδειγματικό τρόπο συνεργασίας των ιδρυτών. Στόχος, όμως των συνεχιστών, είναι να περάσουν την Ευρωχαρτική σε μία νέα εποχή στην οποία η εταιρεία θα διπλασιάσει το μέγεθος της, θα διεκδικήσει ακόμα μεγαλύτερα μερίδια, με προϊόντα που θα αποτελέσουν σημείο αναφοράς απέναντι στον ανταγωνισμό. Κάτι που βέβαια θεωρείται εντός «παραμέτρων βολής» για την ελληνική βιομηχανία.
Η διοικητική αλλαγή συνέπεσε χρονικά με την υλοποίηση επενδυτικού πλάνου 17 εκατ. ευρώ σε εγκαταστάσεις και μηχανολογικό εξοπλισμό, την ανέγερση νέων παραγωγικών εγκαταστάσεων και αποθηκευτικών χώρων 15.000 τ.μ., που ολοκληρώθηκε πέρυσι, διαμορφώνοντας σταθμό για την εξέλιξη και την περαιτέρω ανάπτυξη της Ευρωχαρτικής.
Η επένδυση έφερε αποτελέσματα από την πρώτη στιγμή επιτυγχάνοντας αύξηση της παραγωγικότητας κατά 50% με ταυτόχρονη μείωση του κόστους. Σύμφωνα με τα στοιχεία του 2020, η ημερήσια παραγωγική δυναμικότητα της εταιρείας στα χαρτικά ανέβηκε στους 350 τόνους την ημέρα, παρουσιάζοντας αύξηση 40%, ενώ στα απορρυπαντικά έφτασε τους 250 τόνους, αυξημένη κατά 40%. Η νέα παραγωγική δυνατότητα ενίσχυσε σημαντικά και την εξαγωγική δραστηριότητα της Ευρωχαρτικής, που μέσα στο έτος ολοκλήρωσης της επένδυσης πέτυχε αύξηση της τάξης του 60% στις εξαγωγές της σε εξειδικευμένα προϊόντα χάρτου υψηλής ποιότητας. Ταυτόχρονα, διαμόρφωσε και προϋποθέσεις για ανάπτυξη νέων θέσεων εργασίας, που σήμερα ξεπερνούν τις 240.
Οι εξαγωγές, δεν διαμόρφωναν μέχρι πρότινος, μεγάλο τμήμα της δραστηριότητας της εταιρείας. Αυτό βέβαια δεν εμπόδισε την Ευρωχαρτική να τις αναπτύξει. Τα προϊόντα της, εκτός από τις γειτονικές αγορές των Βαλκανίων και της Ευρώπης, φτάνουν μέχρι την Αυστραλία και τις ΗΠΑ! Πλέον με την ενίσχυση του δυναμικού παραγωγής, η περαιτέρω διεύρυνση των εξαγωγών, περιλαμβάνεται στους κεντρικούς σχεδιασμούς.
Με αυτούς τους ρυθμούς ανάπτυξης, η νέα επένδυση αναμένεται να λειτουργήσει ενισχυτικά τα επόμενα χρόνια, σε μια αγορά που θα διατηρήσει θετικό ρυθμό έως το τέλος της δεκαετίας, συγκαταλέγοντας την Ευρωχαρτική στις βιομηχανίες που, αφενός θα επωφεληθούν από την ανοδική τροχιά της ζήτησης σε προϊόντα φροντίδας και καθαρισμού –ιδιαίτερα μετά τις προκλήσεις που έφερε η πανδημία.
Άλλωστε η διαρκής αναπτυξιακή πορεία, είναι ένα στοιχείο που συνοδεύει τα τελευταία χρόνια τις χρήσεις της Ευρωχαρτικής, ακόμη και κατά τη δύσκολη περίοδο που ακολούθησε τα capital controls. Στον πίνακα που ακολουθεί αποτυπώνεται η ανάπτυξη της εταιρείας σε ετήσια βάση για την προηγούμενη πενταετία.
ΕΤΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗ (ΠΟΣΟΣΤΙΑΙΑ ΜΕΤΑΒΟΛΗ)
2016 13,87%
2017 -4,13%
2018 3,35%
2019 12,65%
2020 8,24%
Τα τελευταία στοιχεία επιβεβαιώνουν τις επιλογές της διοίκησης, διαμορφώνοντας και τις προϋποθέσεις για την εδραίωση της εταιρείας και την κατάκτηση ηγετικής θέσεις στον κλάδο. Για την Ευρωχαρτική, οι επενδύσεις για την παραγωγή προϊόντων υψηλής προστιθέμενης αξίας με σημαντικά περιθώρια κέρδους διαμορφώνουν εδώ και χρόνια τη συνταγή για κερδοφορία. Κάτι που γίνεται σε συνδυασμό με την συνετή διαχείριση και τον σεβασμό στους συνεργάτες της. Μια στρατηγική που εκτός από την ίδια την εταιρεία δίνοντας αξία στους μετόχους, στους εργαζομένους αλλά και στην κοινωνία.
Μέσα στην επόμενη πενταετία, βασική επιδίωξη της εταιρείας είναι ο διπλασιασμός του δυναμικού της και η ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας. Κεντρικοί μοχλοί στην επίτευξη του στόχου είναι η προϊοντική καινοτομία, ο τεχνολογικός εκσυγχρονισμός και η διαρκής βελτίωση. Είναι η μέθοδος με την οποία θα διαμορφωθούν και οι κατάλληλες προϋποθέσεις για την επίτευξη και του εταιρικού οράματος: Επενδυτικές πρακτικές ανάπτυξης, μέσα σε υγιές οικονομικό περιβάλλον, με στόχο να ικανοποιεί απόλυτα τις ανάγκες των πελατών της με ποιοτικά, ασφαλή και προσιτά προϊόντα.
Η εταιρική κουλτούρα και η φιλοσοφία της διοίκησης διαδραματίζουν καθοριστικό ρόλο στη λειτουργία και την ανάπτυξη της Ευρωχαρτικής. Κεντρικός άξονας, είναι μια λιτή και ευέλικτη δομή που διασφαλίζει αποτελεσματικές διαδικασίες. Μέσα από αυτήν επιτυγχάνεται ο διαρκής τεχνολογικός εκσυγχρονισμός, η καινοτομία στα προϊόντα και η άριστη εξυπηρέτηση των πελατών στο πανελλαδικό δίκτυο της εταιρείας. Και όλα αυτά σε ένα περιβάλλον άρτιων εργασιακών σχέσεων, που επίσης διαμορφώνει ένα από τα «ατού» της Ευρωχαρτικής. Άλλωστε, τόσο ο Γιώργος Τρακάκης όσο και ο Θανάσης Χριστόπουλος, που μοιράζονται το μεγάλο γραφείο της διεύθυνσης της εταιρείας, είναι νέοι οι οποίοι εκτός από τις σπουδές τους, έχουν σύγχρονη αντίληψη για το πώς πρέπει να διοικείται αλλά και να ευημερεί μια εταιρεία, με σημαντικές «επενδύσεις» και στο ανθρώπινο δυναμικό.
Αξίζει να σημειωθεί και η ουσιαστική συμμετοχή στην πρωτοβουλία ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ μας, η οποία αποσκοπεί στην ανάδειξη και την προώθηση του σύγχρονου επιχειρηματικού και παραγωγικού πολιτισμού της χώρας. Ως Ελληνική εταιρία η Ευρωχαρτική υποστηρίζει κάθε πρωτοβουλία που έχει ως στόχο την ανάδειξη της Ελληνικότητας.
ΤΟ STORY ΤΩΝ 35 ΕΤΩΝ
Η σημερινή Ευρωχαρτική, «χτίστηκε» μέσα από ένα story 35 ετών, που ξεκίνησε όταν οι ιδρυτές της αποφάσισαν να συνεργαστούν βλέποντας πρόσφορο το έδαφος για την ανάπτυξη της εγχώριας βιομηχανίας στην παραγωγή ειδών χάρτου για οικιακή και επαγγελματική χρήση. Ήταν το 1985.
Το 1993, η αρχική εταιρία ΧΡΙΣΤΡΑΚ, γίνεται ΕΥΡΩΧΑΡΤΙΚΗ ΑΕΒΕ λανσάροντας το σήμα του κύκνου και το brand Endless. Η εταιρεία ακολουθεί μια ραγδαία ανοδική πορεία, με διαδοχικές επεκτάσεις των παραγωγικών εγκαταστάσεων και των αποθηκευτικών χώρων της.
Το 1994 λειτουργεί το πρώτο της υποκατάστημα στη Θεσσαλονίκη και παράλληλα λανσάρει το χάρτινο τραπεζομάντιλο, μια δική της πατέντα, δημιουργώντας μια νέα αγορά. Ένα χρόνο αργότερα ξεκίνησε να παράγει υγρά απορρυπαντικά, ενώ το προσωπικό της έφτανε πια τους 90 εργαζομένους.
Το 2001, γίνεται άλλο ένα βήμα ανάπτυξης με τη λειτουργία γραφείων και αποθηκευτικών χώρων σε νέο κτίριο έκτασης 4.000 τ.μ. στη Νέα Μαγνησία Θεσσαλονίκης για να καλυφθούν οι αυξανόμενες ανάγκες του υποκαταστήματος που εξυπηρετεί την αγορά της Β. Ελλάδας.
Το 2004: προχωρά στην πρώτη μεγάλη επένδυση σε νέες κτιριακές εγκαταστάσεις και μηχανολογικό εξοπλισμό. Πλέον, απασχολεί 174 άτομα προσωπικό.
Το 2007 οι αυξημένες ανάγκες και παραγωγή οδηγούν στη δημιουργία νέων αποθηκευτικών χώρων έκτασης 8.250m² στη θέση Φάκα, στον Ασπρόπυργο.
Το 2018 τίθενται οι νέες βάσεις της συνεχούς ανάπτυξης με την υλοποίηση της 2ης επένδυσης σε εγκαταστάσεις και μηχανολογικό εξοπλισμό, που αλλάζουν το τοπίο παραγωγής και στα δύο business units της εταιρείας.
Το 2019, έρχεται η ώρα για την αλλαγή στο «τιμόνι», με τη διοίκηση να περνά στη δεύτερη γενιά των οικογενειών Τρακάκη και Χριστόπουλου.
Το 2020, ολοκληρώνεται το επενδυτικό πλάνο των 17 εκατ. ευρώ σε εγκαταστάσεις και μηχανολογικό εξοπλισμό.
Η ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ
Η εταιρία χωρίζει τις δραστηριότητες της σε 3 βασικούς τομείς: την ανάπτυξη και παραγωγή χαρτικών και απορρυπαντικών με το brand name Endless, την ανάπτυξη και παραγωγή προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας και τις εξαγωγές. Από τους 355 κωδικούς, οι 221 αφορούν επαγγελματικά προϊόντα και 134 καταναλωτικά. Ως προς την κατανομή ανά κατηγορία παραγωγής 133 κωδικοί αφορούν χαρτικά, 118 τα απορρυπαντικά, και άλλοι 104 τα λοιπά προϊόντα.
Οι υπερσύγχρονες παραγωγικές εγκαταστάσεις, οι αποθηκευτικοί χώροι και τα γραφεία της βρίσκονται στον Ασπρόπυργο Αττικής, ενώ στη Θεσσαλονίκη είναι εγκατεστημένο το υποκατάστημα που εξυπηρετεί τη Βόρεια Ελλάδα. Η Ευρωχαρτική, συγκαταλέγεται στις μεγαλύτερες του κλάδου Χαρτιού – Απορρυπαντικού και βρίσκεται στη λίστα των μεγαλύτερων εταιριών της Ελλάδας, με βάση τη λίστα της ICAP. Είναι επίσης μέλος της πρωτοβουλίας "ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ" που αποσκοπεί στην ανάδειξη και την προώθηση του σύγχρονου, επιχειρηματικού και παραγωγικού πολιτισμού της χώρας μας.