Αλαλούμ και ουρές στην Ακρόπολη με τα ομαδικά εισιτήρια

Αλαλούμ και ουρές στην Ακρόπολη με τα ομαδικά εισιτήρια

Ήταν στραβό το κλίμα το έφαγε κι ο γάιδαρος και αντί να λυθούν τα προβλήματα με τα εισιτήρια εισόδου στον αρχαιολογικό χώρο της Ακρόπολης των Αθηνών, αντιθέτως πολλαπλασιάστηκαν. Από την 1η του μηνός Σεπτεμβρίου, οι επαγγελματίες του τουρισμού αντιμετωπίζουν ατέλειωτη ταλαιπωρία και ουρές, προκειμένου να εκδώσουν εισιτήρια για γκρουπ τουριστών. Αιτία; Η αλλαγή του τρόπου όπως και του χώρου έκδοσης εισιτηρίων η οποία επιβλήθηκε από το Ταμείο Αρχαιολογικών Πόρων και Απαλλοτριώσεων (ΤΑΠΑ).

Το Ταμείο είχε δεσμευθεί δια της προέδρου του ότι θα υπήρχαν ηλεκτρονικά εισιτήρια από τον… Ιούνιο του 2015, πλην δεν κατάφερε να τα καθιερώσει ούτε τον Ιούνιο του 2016, αλλά ούτε και μέχρι σήμερα. Εντελώς αψυχολόγητα όμως, αποφάσισε να αλλάξει ο τόπος και ο τρόπος διάθεσης των ομαδικών εισιτηρίων και απέστειλε σχετικό έγγραφο προς τους τουριστικούς πράκτορες.

Σε αυτό, τους πληροφορεί πως όλες οι οργανωμένες ομάδες τουριστών από 2 άτομα και άνω, που συνοδεύονται από ξεναγό θα πρέπει να προμηθεύονται τα εισιτήριά τους αποκλειστικά από το νέο «Εκδοτήριο Εισιτηρίων Ομάδων Επισκεπτών Ακρόπολης Αθηνών», το οποίο βρίσκεται στην οδό Ροβέρτου Γκάλι 37 και Γαριβάλδι. Δηλαδή σε χώρο έξω και όχι και τόσο κοντά στην Ακρόπολη.

Τα εισιτήρια που θα εκδίδονται από το εκδοτήριο θα φέρουν barcode, το οποίο θα «σαρώνεται» κατά τη διάρκεια της εισόδου στην Ακρόπολη. Σύμφωνα με διαμαρτυρίες ξεναγών, στο επάνω εκδοτήριο πρέπει να γίνεται ανταλλαγή του ενιαίου εισιτηρίου για επτά αρχαιολογικούς χώρους, με άλλο, της Ακρόπολης για όλους τους προσερχόμενους από άλλο μνημείο που καλύπτει το εισιτήριο. Αν ισχύει κάτι τέτοιο, είναι και παράλογο και απαράδεκτο. Δεν είναι δυνατόν να μην ισχύει το τυπωμένο ενιαίο εισιτήριο για την Ακρόπολη και να πρέπει να αντικατασταθεί.

Επίσης, αν η φωτογραφία του αποκόμματος που λάβαμε είναι αληθινή, το θέμα καθίσταται ακόμα πιο σοβαρό. Εκτός από τα λάθη στη μετάφραση- συνηθισμένα για το συγκεκριμένο καθεστώς- υπάρχουν και λάθη σε ονομασία μνημείου, το οποίο αναφέρεται ως Ardian's Library αντί Hadrian's Library.

Η νέα διαδικασία προβλέπει:

- Παραγγελία εισιτηρίων τουλάχιστον 24 ώρες πριν την επίσκεψη του group και τουλάχιστον 3 εργάσιμες ημέρες όταν πρόκειται για group άνω των 51 ατόμων, με συγκεκριμένη «ενεργή» φόρμα παραγγελίας από το site του ΤΑΠΑ.

- Πληρωμή είτε μέσω web banking είτε μέσω πιστωτικής/ χρεωστικής κάρτας κατά την παραλαβή των εισιτηρίων.

Και εδώ ξεκινούν τα προβλήματα. Στα γκρουπ μπορεί να μετέχουν παιδιά, φοιτητές ή ηλικιωμένοι. Είναι τρεις κατηγορίες με διαφορετικό εισιτήριο. Απαιτείται επίδειξη ταυτότητας ή φοιτητικής ταυτότητας επί τόπου, στην είσοδο του αρχαιολογικού χώρου και σωστά. Όμως, σύμφωνα με τη νέα διαδικασία, στην παραγγελία θα πρέπει να αναφέρονται τα στοιχεία όσων δικαιούνται ελεύθερη είσοδο ή μειωμένο εισιτήριο. Αλλιώς, δεν εκδίδονται. Πώς όμως να έχει ένα τουριστικό γραφείο στα χέρια του προσωπικά στοιχεία διαβατηρίων, ταυτοτήτων ή πάσο; Αυτό δεν το σκέφτηκε κανείς.

Το χειρότερο είναι πως δωρεάν παιδικό εισιτήριο δεν μπορεί να αγοραστεί, αν δεν είναι παρόν το παιδί με τους γονείς του. Έτσι, ακόμα και αν όλο το γκρουπ καταφέρει να πάρει τα δικά του εισιτήρια, πρέπει να περιμένει ώσπου να βγουν και τα παιδικά.

Έτσι, ξεναγοί και μέλη οργανωμένων γκρουπ πρέπει να περιμένουν άγνωστο για πόση ώρα μέχρι να προμηθευθούν το μαγικό χαρτάκι. Εννοείται πως κράτηση εισιτηρίου μέσω ίντερνετ για τον οποιοδήποτε επισκέπτη, δεν είναι δυνατή- στην Ελλάδα ζούμε. Αν αυτό θα έλυνε σε μεγάλο βαθμό το πρόβλημα με τις ουρές, αδιάφορο.

Έχει κι άλλο στοιχείο ο κατήφορος. Το εκδοτήριο της Ροβέρτου Γάλι χορηγεί εισιτήρια μόνο μέχρι τις 4 το απόγευμα, αν και η Ακρόπολη είναι ανοιχτή έως τις 8μμ. Το τερμάτισαν…

Η Ομοσπονδία FedHATTA πάντως, έχει αποστείλει επιστολή επισημαίνοντας τα προβλήματα που δημιουργεί η νέα διαδικασία και ζητώντας διευκρινήσεις για τα επιμέρους θέματα που προκύπτουν.

Αντιγόνη Καρατάσου