Πώς στήθηκε το #1 Omni-Retail οικοσύστημα, με τον εξαιρετικό στρατηγικό σχεδιασμό και τα εντυπωσιακά οικονομικά αποτελέσματα
Public Group

Πώς στήθηκε το #1 Omni-Retail οικοσύστημα, με τον εξαιρετικό στρατηγικό σχεδιασμό και τα εντυπωσιακά οικονομικά αποτελέσματα

Για το Public Group, τα οικονομικά αποτελέσματα των τελευταίων μηνών, καταδεικνύουν την επιτυχημένη εφαρμογή μιας εξαιρετικής στρατηγικής, η οποία παρουσιάζει εντυπωσιακές επιδόσεις σε όλα τα επίπεδα. Από τους αναλυτές της αγοράς, δεν διαλάθει της προσοχής ότι παρά τις προκλήσεις στο ευρύτερο οικονομικό περιβάλλον, το 2022 ο όμιλος κατάφερε διπλασιασμό του λειτουργικού EBITDA σε σύγκριση με το 2021 και πέτυχε σημαντική αύξηση του κύκλου εργασιών, που ξεπέρασε τα €500εκ. το τελευταίο 12μηνο. Ακόμη, κατάφερε 21% ανάπτυξη πωλήσεων το πρώτο εξάμηνο του 2023 σε σχέση με το 2022, με ισχυρές ψηφιακές πωλήσεις οι οποίες πλέον αντιστοιχούν στο 25% του συνολικού τζίρου.

Όλα αυτά έρχονται ως επιστέγασμα της επιτυχίας μιας στρατηγικής που ακολουθήθηκε πιστά τα τελευταία χρόνια και εστιάζει στη διαμόρφωση ενός ισχυρού Omni-Retail οικοσυστήματος. Επίκεντρό του, οι επιτυχημένες επιχειρηματικές επιλογές, ο ψηφιακός προσανατολισμός και η θετική ανταπόκριση στις ανάγκες των πελατών.

Η επιτυχημένη απορρόφηση της MediaMarkt κάτω από το νέο concept store «Public + home», το δυναμικό πλάνο επενδύσεων ύψους €30 εκ. και η συνεχής ανάπτυξη καινοτόμων υπηρεσιών σε συνεργασία με κορυφαίες scale-up εταιρείες, διαμόρφωσαν μία ισχυρή βάση για το brand Public, τοποθετώντας το σε ηγετική θέση στον τομέα του λεγόμενου Οmnichannel λιανεμπορίου.

Σύμφωνα με τα τελευταία οικονομικά στοιχεία, ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών του Public Group για το 2022 σημείωσε αύξηση 10%, φτάνοντας τα €481εκ. (σε σχέση με τα €436εκ του 2021), ενώ η πορεία για το 2023 τοποθετείται σε επίπεδο πάνω από €500εκ. Αντίστοιχα, το Public Group διπλασίασε τη λειτουργική του κερδοφορία σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά, που άγγιξε τα €4,6εκ. 

Μιλώντας για τα θετικά οικονομικά αποτελέσματα και τον ψηφιακό προσανατολισμό της στρατηγικής του Public Group, ο Διευθύνων Σύμβουλος, Ρόμπυ Μπουρλάς, επεσήμανε: «Συνεχίζουμε με αμείωτο ρυθμό τη στρατηγική μας έχοντας στο επίκεντρο την ηγετική μας θέση στο Omni-retail. Η θετική εικόνα των οικονομικών μας επιδόσεων το 2022 συνεχίζεται και το 2023. Σύμφωνα με τις προβλέψεις θα ξεπεράσουμε τα €15 εκατ. σε λειτουργικό EBITDA το 2023».

Ισχυροποιείται στη θέση του #1 Omni-Retailer 

Ποιά είναι όμως τα ποιοτικά χαρακτηριστικά αυτής της εντυπωσιακής πορείας;

Με περισσότερα από 60 φυσικά καταστήματα, πάνω από 70 εκ. διαδικτυακές επισκέψεις ετησίως και με τις online πωλήσεις να ξεπερνούν το 25% του συνολικού τζίρου, τα Public προσφέρουν την πιο ολοκληρωμένη Omni-Retail εμπειρία αγορών, αγκαλιάζοντας ένα ευρύ πεδίο προϊοντικών κατηγοριών και υπηρεσιών. 

Δεν είναι τυχαίο ότι ο επενδυτικός βραχίονας Public Capital Partners έχει επενδύσει πάνω από €30εκ. σε εταιρίες για συνεργασίες και συνέργειες: 

- Στον τομέα των Logistics και του Last Mile με Box Now και  Svuum, 

- Στα Fintech με Klarna και αποκλειστική συνεργασία με τη Revolut, 

- Στα After Sales με τις iRepair και  Douleutaras),

- Και στο  Digital Entertainment με τη Bookvoice.gr. 

Ταυτόχρονα, είναι ήδη σε εξέλιξη ο σχεδιασμός για επιπλέον επενδύσεις σε τεχνολογία και σε τομείς που συμπληρώνουν και αναβαθμίζουν τις προτάσεις των Public στους καταναλωτές.

Οι επενδύσεις αυτές αποδίδουν ήδη καρπούς, ανεβάζοντας τα Public στην κορυφή των προτιμήσεων των καταναλωτών. Μερικά στοιχεία είναι άκρως ενδεικτικά:

Ένα παράδειγμα, αφορά την «ψήφο εμπιστοσύνης» που έδωσαν οι καταναλωτές στους καινοτόμους και ευέλικτους τρόπους πληρωμής. Οι αγορές με έως 3 άτοκες δόσεις χωρίς πιστωτική με την αξιοποίηση της υπηρεσίας «Public Now, Pay Later», με Klarna προτιμώνται από το 35% των καταναλωτών σε διαδικτυακά και φυσικά καταστήματα. Ταυτόχρονα αντίστοιχα η πρόσφατη έναρξη συνεργασίας με τη Revolut κερδίζει ραγδαία το ενδιαφέρον των καταναλωτών. 

Εντυπωσιακά είναι τα αποτελέσματα και στο επίπεδο των υπηρεσιών παράδοσης, με το “Public Locker Pickup 24/7” μέσω της Box Now να σημειώνει 25% διείσδυση στα προϊόντα που παραδίδονται σε lockers. Αντίστοιχα, οι υπηρεσίες Next Day Delivery για 100.000 προϊόντα μέσω Public.gr σε όλη την ηπειρωτική Ελλάδα, αλλά και το Express Pickup 60’, εξασφάλισαν  πάνω από 200.000 παραγγελίες και 80.000 παραγγελίες αντίστοιχα. 

Υψηλά στις προτιμήσεις των καταναλωτών «σκοράρει» και ο τομέας των After Sales, με τον αριθμό των επισκευών στα iRepair σημεία που βρίσκονται μέσα σε περισσότερα από 30 καταστήματα Public σε Ελλάδα και Κύπρο να ανέρχεται σε 40.000. Εξαιρετικό είναι και το ποσοστό ικανοποίησης από την εξωπραγματική ταχύτητα επισκευής από 20’ που προσφέρει η iRepair μέσα στα καταστήματα Public με τον Δείκτη Ικανοποίηση Πελατών να διαμορφώνεται άνω του 92/100.

Οι πελάτες των Public ανταποκρίνονται θετικά και στη νέα πρόταση της μάρκας στον τομέα της ψυχαγωγίας, με τα downloads των Audiobooks από την Bookvoice.gr να αγγίζουν τα 70.000.

Πώς τα Public και το public.gr γίνονται ο πληρέστερος προορισμός για όλη την οικογένεια

Σε επίπεδο στρατηγικού σχεδιασμού, η δημιουργία του πρωτοποριακού concept «Public + home» σηματοδοτεί την επιτυχημένη απορρόφηση της MediaMarkt στα Public και την εξέλιξη του brand στη «home living» κατηγορία. Το αποτέλεσμα επιβεβαιώνει τις προσδοκίες καθώς οι πωλήσεις στις οικιακές συσκευές ήδη ξεπερνούν το 20% του συνολικού τζίρου του Public Group. 

Στη διαδικασία αυτή, ιδιαίτερα σημαντικό είναι και το αποτέλεσμα της απορρόφησης των 530 εξειδικευμένων ανθρώπων της MediaMarkt. Μέσα από την αξιοποίηση της πολύτιμης τεχνογνωσίας τους, τα Public κατάφεραν να δημιουργήσουν την τέλεια συνταγή για τις Omnichannel αγορές, σε 13 νέα μεγάλα concept stores ανά την Ελλάδα αλλά και στο Public.gr. 

Συνυπολογίζοντας το νέο concept καταστημάτων, τα Public αριθμούν πλέον συνολικά 30 καταστήματα με μικρές και μεγάλες οικιακές συσκευές σε Ελλάδα και Κύπρο, γεγονός που αντανακλά το όραμα και την αφοσίωση του ομίλου για μια πιο εξειδικευμένη πρόταση στον τομέα του σπιτιού.

Έχοντας κατακτήσει τη θέση του #1 Omni-Retail οικοσυστήματος, το Public Group συνεχίζει σταθερά να υλοποιεί την επιτυχημένη του στρατηγική, που φέρνει ολοένα και περισσότερες επιλογές, υπηρεσίες και προϊόντα και αναβαθμίζει την εμπειρία για τους καταναλωτές σε Ελλάδα και Κύπρο.