Η θεσμοθέτηση και η επιστημοποίηση της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης συνέβαλαν καθοριστικά στη συστηματοποίηση και στη διαφάνεια τόσο των δράσεων όσο και της πληροφόρησης που αφορούν τη βιωσιμότητα, τον κοινωνικό αντίκτυπο και το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των επιχειρήσεων.
Η αυθεντικότητα και η ουσιαστικότητα ωστόσο παραμένουν στον πυρήνα του ανθρώπινου παράγοντα. Κινούνται πέρα από τους ποσοτικούς στόχους, αποτυπώνονται όχι μόνο στις εκθέσεις και στους δείκτες, αλλά -κυρίως και το πιο σημαντικό- στην αντίληψη των αποδεκτών τους, αποτελώντας πηγή έμπνευσης για ακόμη περισσότερους.
Τη φιλοσοφία αυτή έχει υιοθετήσει η Lidl, ως παγκόσμιο ηγετικό brand, αλλά και ως πρωταγωνιστής του λιανεμπορίου τροφίμων στην Ελλάδα. Με συλλογικό όραμα και δομική προσέγγιση, εμπλέκει ενεργά και εμπνέει κάθε κρίκο της αλυσίδας αξίας της — από τους εργαζόμενους και τους προμηθευτές έως τους πελάτες και τις τοπικές κοινωνίες.
Οι ενέργειες της Lidl ξεπερνούν τα όρια μιας χώρας. Με δράση σε 32 χώρες, έχει υιοθετήσει ως βασικό άξονα της στρατηγικής της να επηρεάζει θετικά το περιβάλλον και τις κοινότητες όπου δραστηριοποιείται.
Σύμφωνα με τη Διευθύντρια Εταιρικών Υποθέσεων & Βιωσιμότητας της Lidl Ελλάς, Βασιλική Αδαμίδου: «Στη Lidl Ελλάς η έννοια της βιωσιμότητας είναι βαθιά ριζωμένη στη μοναδική φιλοσοφία μας. Είναι ένα σύνολο αντιλήψεων αλλά και ένα πλαίσιο αξιών, που μαζί ορίζουν το επιχειρηματικό μας αποτύπωμα στην αγορά, την κοινωνία και φυσικά το περιβάλλον».
Πώς μετρά την ουσιαστικότητα των δράσεών της η Lidl Ελλάς; Οι αριθμοί μιλούν από μόνοι τους. Τα οφέλη όμως για την κοινωνία, το περιβάλλον και τις τοπικές οικονομίες στις οποίες δραστηριοποιείται είναι κάτι που βιώνουν τόσο οι εργαζόμενοι – εθελοντές της από το #teamLidl, αλλά και οι αποδέκτες τους ανά την επικράτεια.
«Η προσέγγισή μας είναι δομική και όχι ευκαιριακή» εξηγεί η κ. Αδαμίδου. «Άλλωστε, ως εταιρεία υλοποιούμε πρωτοποριακές βιώσιμες δράσεις εδώ και πάρα πολλά χρόνια. Επιδιώκουμε, και το καταφέρνουμε, να βαδίζουμε δίπλα σε κάθε μέρος ενδιαφέροντός μας. Είμαστε συν-οραματιστές, αλλά και κοινωνικοί καταλύτες. Κάθε μας πρωτοβουλία αφήνει πίσω της πρόσθετη αξία και χαράσσει προς τα εμπρός προοπτική για όλες και όλους».
Και φέτος η Lidl Ελλάς, σχεδίασε και υλοποιεί ένα πλέγμα δράσεων τόσο ευρύ όσο και το δίκτυό της, το οποίο σήμερα μετρά 231 καταστήματα σε όλη την Ελλάδα και 5 logistic centers.
Ακόμη ένα Plastic Free καλοκαίρι
Με όραμα μια χώρα χωρίς πλαστικά απορρίμματα, η Lidl Ελλάς και το Κοινωφελές Ίδρυμα Αθανάσιος Κ. Λασκαρίδης συνεχίζουν με επιτυχία για 6η συνεχή χρονιά την πρωτοβουλία Plastic Free Greece. Με παράκτιους και υποβρύχιους καθαρισμούς, συναντήσεις με εκπροσώπους της αυτοδιοίκησης και δράσεις ενημέρωσης η Lidl Ελλάς και οι εργαζόμενοί της ως εθελοντές κρατούν εδώ και 6 καλοκαίρια καθαρές τις παραλίες και τον αιγιαλό.
Η πρωτοβουλία, η οποία τελεί υπό την αιγίδα του Υπουργείου Τουρισμού και του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας για μια «Ελλάδα Χωρίς Πλαστικά Μίας Χρήσης», μετρά ήδη από το 2020, χωρίς να υπολογίζονται ακόμη οι φετινοί, 53 παράκτιους και 36 υποθαλάσσιους καθαρισμούς, ενώ έχουν συλλεχθεί συνολικά σχεδόν 12 τόνοι απορριμμάτων, από 412 εθελοντές.
Με στόχο το Net-Zero ως το 2050
Ως μία από τις μεγαλύτερες αλυσίδες λιανικής πώλησης τροφίμων στην Ευρώπη, η Lidl φιλοδοξεί να αποτελέσει διεθνές πρότυπο, ενσωματώνοντας νέα κριτήρια στους στρατηγικούς πυλώνες βιωσιμότητας, όπως η προστασία του κλίματος.
Οι επιστημονικά τεκμηριωμένοι στόχοι για το κλίμα, τους οποίους η Lidl επιδιώκει από το 2020, αποτελούν κεντρικό στοιχείο της στρατηγικής της στο συγκεκριμένο πεδίο.
Στο πλαίσιο του προγράμματος «Κλιματική Στρατηγική 2.0», η εταιρεία δεσμεύεται να μειώσει τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου σε ολόκληρη την αλυσίδα αξίας της όσο το δυνατόν πιο κοντά στο μηδέν μέχρι το 2050, ενώ ήδη από το 2022 χρησιμοποιεί στο 100% πράσινη ηλεκτρική ενέργεια.
Η αξία της έρευνας πριν από κάθε στοχευμένη δράση
Η Lidl Ελλάς, παραμένει δίπλα στους ανθρώπους της Εύβοιας και των Αφιδνών Αττικής, συμμετέχοντας ενεργά στην αποκατάσταση του φυσικού περιβάλλοντος στις δύο πυρόπληκτες περιοχές μετά τις πρόσφατες καταστροφές.
Υπό την αιγίδα και την εποπτεία του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, η πρωτοβουλία αφορά την εκπόνηση της μελέτης για την αναδάσωση της Βόρειας Εύβοιας, σε συνεργασία με το τμήμα Δασολογίας του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, καθώς και την κατασκευή έργων αντιδιαβρωτικής και αντιπλημμυρικής προστασίας στις πληγείσες περιοχές της Αττικής.
Η δράση στην Εύβοια είναι μέρος του «Εθνικού Σχεδίου Αναδάσωσης» και υλοποιείται στο πλαίσιο του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας «Ελλάδα 2.0». Αφορά έκταση εμβαδού 1.340,80 στρεμμάτων, όπου θα φυτευθούν συνολικά 187.000 φυτάρια Μαύρης Πεύκης, προερχόμενα από το Δημόσιο Δασικό Φυτώριο της Οργάνης.
Στο πλαίσιο της ενέργειας, η Lidl Ελλάς έχει ήδη διαθέσει το ποσό των 500.000 ευρώ για να στηρίξει δράσεις Αναδάσωσης, Περιβαλλοντικής Αποκατάστασης και Διαχείρισης Φυσικών Πόρων των δύο πυρόπληκτων περιοχών, ενώ η μελέτη αναμένεται να συστηματοποιήσει τις δράσεις επιφέροντας πολλαπλασιαστικό αποτέλεσμα που θα διατηρηθεί.
Ο εθελοντισμός δίνει νέα πνοή στην ουσιαστικότητα των δράσεων
Ενώνοντας δυνάμεις στον δρόμο για ένα καλύτερο αύριο με περισσότερο πράσινο, χωρίς απορρίμματα που μπορούν να αποτελέσουν εστίες μόλυνσης του περιβάλλοντος και αιτία πρόκλησης πυρκαγιάς, αλλά και ανθρώπους που αγαπούν και σέβονται το περιβάλλον, η Lidl Ελλάς και η WE4ALL συνεργάζονται για 3η χρονιά.
Η βεντάλια δράσεων περιλαμβάνει πρωτοβουλίες για την πρόληψη και τον μετριασμό των επιπτώσεων τις κλιματικής κρίσης, αλλά και τη δημιουργία κουλτούρας εθελοντισμού στους εργαζομένους της Lidl Ελλάς και τα παιδιά τους, με δράσεις όπως δενδροφυτεύσεις και καθαρισμούς σε όλες τις περιοχές της χώρας. Από τις πληγείσες από πυρκαγιές αστικές περιοχές της Αθήνας, ως τη Βιομηχανική περιοχή της Θεσσαλονίκης που έχει ανάγκη από νέους πνεύμονες πρασίνου και τον μακρινό Έβρο.
Μία από τις πιο έντονες εμπειρίες που θα ζήσουν οι εργαζόμενοι της Lidl είναι και οι «Περίπατοι για το Κλίμα». Πρόκειται για ένα πρόγραμμα περιηγήσεων σε αστικές, προαστιακές και δασικές περιοχές, γνωστό ως Climate Walks, το οποίο εντάσσεται στην ευρύτερη πρωτοβουλία της Ευρωπαϊκής Συμφωνίας για το Κλίμα.
Η «συμμαχία» της Lidl με τη WE4ALL επιστέφθηκε πρόσφατα με τη διάκριση Global Defender. «Η όρεξη των εργαζομένων, των Lidlers και των συνεργατών μας για ενεργή συμμετοχή στις δράσεις εταιρικού εθελοντισμού για την προστασία του περιβάλλοντος, μας δίνει ακόμη μεγαλύτερη ώθηση» επισημαίνουν τα στελέχη της Lidl Ελλάς που έγινε ο πρώτος retailer με αυτή τη διάκριση.
«Μπορεί οι επιπτώσεις της κλιματικής κρίσης να γίνονται ολοένα και πιο έντονες χρόνο με το χρόνο, το ίδιο όμως και οι προσπάθειές μας» προσθέτουν.
Η συνεργασία μόνο για το οικονομικό έτος 2024-2025 μετρά περίπου 6.700 φυτεύσεις δέντρων τα οποία θα συνεχίσουν να λαμβάνουν την απαραίτητη φροντίδα για την ανάπτυξή τους, εθελοντικές δράσεις με την ενεργό συμμετοχή ήδη 137 εθελοντών εργαζομένων και των παιδιών τους, καθώς και διαδυκτυακά σεμινάρια για τους εργαζομένους της εταιρείας.
Η Διευθύντρια Εταιρικών Υποθέσεων & Βιωσιμότητας της Lidl Ελλάς, Βασιλική Αδαμίδου
Όταν η διατροφή γίνεται συνειδητή επένδυση στο μέλλον
Η Lidl Ελλάς ευθυγραμμίζει τη στρατηγική της με την Πλανητική Υγιεινή Διατροφή. Θέτοντας στόχο το 2050, αντιμετωπίζει την αειφορία ως στάση ζωής και προϋπόθεση για ανάπτυξη με διάρκεια.
Με την πρόσφατη συμμετοχή της στο Delphi Economic Forum X, η Lidl Ελλάς προχώρησε σε μία δυναμική παρέμβαση για την αξία της διατροφής.
Μοιραζόμενη το όραμά της για έναν κόσμο όπου οι διατροφικές συνήθειες δεν επιβαρύνουν αλλά προστατεύουν την υγεία μας και τον πλανήτη, η κ. Βασιλική Αδαμίδου, εκ μέρους της Lidl Ελλάς, τόνισε ότι η υγιεινή διατροφή δεν είναι πολυτέλεια, αλλά δικαίωμα για όλους.
Στην κατεύθυνση αυτή στοχεύει και η στρατηγική που ανέπτυξε και υλοποιεί ήδη η Lidl Ελλάς για ένα μέλλον πιο υγιεινό, πιο βιώσιμο, πιο δίκαιο.
Το μέλλον αυτό χτίζεται ήδη με συγκεκριμένες, μετρήσιμες πρωτοβουλίες, όπως τη διάθεση 20% περισσότερων φυτικών προϊόντων στη γκάμα έως το 2030, την ενίσχυση της σχέσης διαφάνειας με τον καταναλωτή με εργαλεία αξιολόγησης του WWF, αλλά και με υπεύθυνο marketing, χωρίς διαφημίσεις ανθυγιεινών τροφίμων για τα παιδιά.
Από αριστερά: Βασιλική Αδαμίδου – Διευθύντρια Εταιρικών Υποθέσεων & Βιωσιμότητας της Lidl Ελλάς | Martin Brandenburger – CEO και Πρόεδρος Διοίκησης της Lidl Ελλάς | Ειρήνη Αγαπηδάκη – Αναπληρώτρια Υπουργός Υγείας | Νικόλαος Λυσιγάκης - Senior Consultant Stakeholders Engagement, Corporate Affairs & Sustainability, Lidl Ελλάς | Ιωάννης Καρανάτσιος - Chief Merchandising Officer και Μέλος της Διοίκησης της Lidl Ελλάς.
Τιμή και ευθύνη η διάκριση στις πιο Sustainably Companies
Η βιωσιμότητα για τη Lidl Ελλάς είναι φιλοσοφία επιχειρηματικής ζωής. Από τη μείωση του περιβαλλοντικού της αποτυπώματος μέχρι τη στήριξη των τοπικών κοινωνιών, επενδύει συστηματικά σε πρωτοβουλίες που συνδυάζουν την επιχειρηματική ανάπτυξη με την κοινωνική και περιβαλλοντική υπευθυνότητα.
Η διάκρισή της στις πιο Sustainable Companies στην Ελλάδα για το 2024, για 7η συνεχή χρονιά, επιβεβαιώνει τη δέσμευσή της να ηγείται με διαφάνεια παντού, λογοδοσία στην κοινωνία, καινοτομία στις πράξεις και σεβασμό στις αξίες που εμπλουτίζουν το όραμά της.
Με σταθερές δεσμεύσεις και ενέργειες για τη μείωση των αποβλήτων, την προώθηση της κυκλικής οικονομίας και τη βιώσιμη χρήση των φυσικών πόρων, η Lidl Ελλάς επενδύει στις τοπικές κοινωνίες, στους συνεργάτες της και στο ανθρώπινο δυναμικό της, δικαιώνοντας το όραμά της να αναγνωρίζεται ως παράδειγμα υπεύθυνης επιχειρηματικότητας.
Σε μια εποχή γεμάτη προκλήσεις, η Lidl επενδύει στο πιο σταθερό κεφάλαιο: την εμπιστοσύνη και το μέλλον. Για τις επόμενες γενιές. Για έναν κόσμο που αξίζει περισσότερα.
«Ακολουθούμε με συνέπεια τον δρόμο για ένα καλύτερο αύριο με πυξίδα ένα τρίπτυχο που μας εκφράζει και μας εμπνέει: Καλό για τον πλανήτη, καλό για τους ανθρώπους και καλό για σένα» καταλήγει η κ. Αδαμίδου.