Fourlis: Το rebranding, οι νέες κινήσεις στα αθλητικά και ο στόχος πωλήσεων 750 εκατ. ευρώ

Fourlis: Το rebranding, οι νέες κινήσεις στα αθλητικά και ο στόχος πωλήσεων 750 εκατ. ευρώ

Τις κινήσεις της επόμενης μέρας με στόχο πωλήσεις 750 εκατ. ευρώ και περιθώριο EBIΤ 8% σε ετήσια βάση έως το 2026 με 2027, σκιαγράφησε ο επικεφαλής του ομίλου Fourlis, Βασίλειος Φουρλής στο πλαίσιο ενημερωτικής εκδήλωσης για την παρουσίαση του νέου εταιρικού λογότυπου, τονίζοντας πως αποτελεί εφικτό στόχο που θα επιτευχθεί μέσα από μέσα από την οργανική ανάπτυξη αλλά και την προσθήκη νέων καταστημάτων σε όλους τους τομείς λιανικής που δραστηριοποιείται (ΙΚΕΑ, H&B και Intersport).

Στόχος ο οποίος περιλαμβάνει την επιστροφή του στον τομέα του athleisure η οποία εξετάζεται αυτή την περίοδο από τον όμιλο με γνώμονα την ενίσχυση της παρουσίας του στον συγκεκριμένο τομέα αθλητικών ειδών όπου προς το παρόν διατηρεί αποκλειστικά παρουσία μέσω της Intersport. Επιλογή η οποία ακόμη δεν έχει διευκρινιστεί αν θα γίνει με την εισαγωγή νέου brand από πλευράς του ομίλου στην Ελλάδα ή με την εξαγορά υφιστάμενης επιχείρησης που εξυπηρετεί τον συγκεκριμένο τομέα.

O όμιλος έχει βάλει στόχο να φτάσει τα 750 εκατομμύρια ευρώ στον κλάδο λιανικής και τις υποστηρικτικές δραστηριότητες που έχει αναπτύξει κατά τη διετία 2026-2027. Κατά την ίδια περίοδο εκτιμάται ότι θα έχει περιθώριο κέρδους EBIT στα επίπεδα του 8%, από 4% που είναι σήμερα.

Όπως σημείωσε δε ο ίδιος «βλέποντας τα αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου, είμαστε καθ’ οδόν για την επίτευξη των στόχων του έτους», κάνοντας ειδική αναφορά στον τομέα των αθλητικών ειδών (Intersport) που υπεραπόδωσε τον Απρίλιο και τον Μάιο. Έσπευσε μάλιστα να προσθέσει ότι στον τομέα αυτό θα πρέπει να αναμένονται αρκετές εκπλήξεις από την Fourlis, αποφεύγοντας να δώσει περισσότερες λεπτομέρειες.

«Πρόκειται για μια δυναμική αγορά που σήμερα πλέον φθάνει σε αξία από 600 εκατ. ευρώ έως 700 εκατ. ευρώ από 250 εκατ. ευρώ που ήταν στην κρίση. Ακόμη και η Gucci πλέον βγάζει παπούτσια», υπογράμμισε.

Οι στόχοι πωλήσεων και κερδοφορίας αναμένεται να επιτευχθούν μέσω οργανικής ανάπτυξης από το δίκτυο των υφιστάμενων καταστημάτων αλλά και με νέα καταστήματα όπως τα νέα ΙΚΕΑ στο Ελληνικό, την Κρήτη και την Πάτρα αλλά και τα Holland & Barrett όπου σχεδιάζει να λειτουργήσει ακόμα 4 καταστήματα στη διάρκεια της φετινής χρονιάς, κάτι που θα εξαρτηθεί και από την ταχύτητα ανάπτυξης καταστημάτων μέσω της υφιστάμενης συνεργασίας με την ΑΒ Βασιλόπουλος. Σε ό,τι αφορά το Capex, για το 2024 ανέρχεται στα 30 εκατ. ευρώ και για τα επόμενα χρόνια θα ανέρχεται μεσοσταθμικά σε περίπου 18 εκατ. ευρώ ετησίως. 

Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο του ομίλου, Δημήτρη Βαλαχή, με το Retail Hub που θα κατασκευαστεί στο εμπορικό πάρκο του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών, ολοκληρώνεται το πλάνο μετασχηματισμού, όπου όλα τα καταστήματα του ομίλου θα υπάγονται πλέον σε retail parks, εκπληρώνοντας τη στρατηγική που έχει ξεκινήσει να υλοποιείται τα προηγούμενα χρόνια.

Στον σχεδιασμό είναι να λειτουργήσουν τρία νέα καταστήματα ΙΚΕΑ με το πρώτο να είναι φέτος στην Πάτρα, το δεύτερο εντός του 2025 στο Ηράκλειο και το τρίτο το 2027 στο Ελληνικό. Παράλληλα η ΙΚΕΑ έχει αναπτύξει city stores στο The Athens Mall, αλλά και στον Πειραιά, προσεγγίζοντας τους καταναλωτές εντός του αστικού ιστού. Στο πλάνο είναι να δημιουργήσει 6 νέα μικρά καταστήματα μέσα στα επόμενα χρόνια σε Ελλάδα, Κύπρο και Βουλγαρία.

Όσον αφορά στην ανάπτυξη της Intersport η Ρουμανία και η Βουλγαρία, παρουσιάζουν σημαντικές προοπτικές, ενώ σημειώθηκε ότι από το καλοκαίρι του 2023 ξεκίνησε η αναδιάρθρωση της Intersport στις δύο αυτές χώρες, μετά τη διακοπή της δραστηριότητας στην Τουρκία, η οποία δεν απέδωσε τα αναμενόμενα. 

Στο πλαίσιο αυτό, εξετάζεται σε ορισμένες περιοχές, να δημιουργηθεί ένα σύστημα franchise καταστημάτων, στα οποία ο όμιλος θα προμηθεύει μάρκες όπως NIKE και Adidas μετά την απόφαση των τελευταίων να διακόψουν τις απευθείας πωλήσεις σε μεμονωμένους έμπορους και να επικεντρωθούν σε μεγάλους αντιπρόσωπους.

Προσεχώς ο όμιλος θα επεκταθεί στη Ρουμανία και με καταστήματα της Holland & Barrett τα σχέδια ανάπτυξης της οποίας περνούν μέσα και από τη συνεργασία με την ΑΒ Βασιλόπουλος με τα καταστήματα shop in shop. Ειδικότερα, σχεδιάζεται η λειτουργία 6 σημείων σε διάφορες πόλεις χωρίς ωστόσο ακόμη να έχουν ληφθεί οριστικές αποφάσεις.

O κ. Φουρλής ξεκαθάρισε ότι δεν υπάρχει πρόθεση επέκτασης του μοντέλου του shop in shop με άλλο σούπερ μάρκετ πέραν της ΑΒ, τόνισε ωστόσο ότι υπάρχουν σκέψεις για ενσωμάτωση των Η&Β στα Intersport μιας και υπάρχουνε προϊόντα που απευθύνονται σε κοινό που αθλείται. Είναι ένα project που θα προχωρήσει εφόσον ληφθεί το πράσινο φως από τον διεθνή όμιλο της Intersport.

Αναφορικά με την Trade Estates, όπου επιχειρείται η μείωση του ποσοστού μέσα από νέο placement της τάξης του 13% δρομολογείται η δραστική μείωση του δανεισμού ενώ, μετά τη συμφωνία με την ΙΚΕΑ για το διεθνές κέντρο διανομής είναι στα σκαριά νέο μεγάλο deal με μεγάλη εταιρεία που παρέχει προϊόντα στην Ελλάδα. Ο κ. Φουρλής απέφυγε να αποκαλύψει το όνομα της εταιρείας, απλά περιορίστηκε να πει ότι θα ανακοινωθεί το επόμενο διάστημα.

Κλείνοντας ο κ. Φουρλής αναφέρθηκε στο νέο εταιρικό λογότυπο, λέγοντας πως συμβολίζει τη νέα εποχή του ομίλου. «Είναι η 5η φορά στην ιστορία μας που κάνουμε rebranding από το 1985 που μπήκα στον όμιλο. Δεν είναι μόνο αισθητική η αλλαγή, αλλά συμβολίζει την καινούργια εποχή και με αυτό θα κινηθούμε την επόμενη 10ετία», σημείωσε.