Όταν η δέσμευση για βιώσιμο μέλλον αποτελεί καθημερινή πρακτική και παγιωμένη κουλτούρα στον πυρήνα ενός οργανισμού, τα οφέλη για το περιβάλλον, την κοινωνία και τον άνθρωπο πολλαπλασιάζονται.
Το παράδειγμα αυτό έχει υιοθετήσει η ΑΒ Βασιλόπουλος, εμπνέοντας όχι μόνο τους εργαζόμενους της αλλά και τους ευρύτερους αποδέκτες των ενεργειών της, από τους καταναλωτές, ως τους προμηθευτές και την κοινωνία στο σύνολό της, και δημιουργώντας ένα οικοσύστημα βιώσιμων αξιών που αντανακλάται στο σημερινό πρόσωπο της αλυσίδας σουπερμάρκετ.
Στην ΑΒ Βασιλόπουλος, η έννοια της υπευθυνότητας δεν είναι απλώς ένα σύνθημα, αλλά μια διαρκής δέσμευση προς τους ανθρώπους, την κοινωνία και το περιβάλλον. Ο Απολογισμός Βιωσιμότητας 2024 αποτελεί μία ακόμη απόδειξη αυτής της φιλοσοφίας, παρουσιάζοντας ολοκληρωμένα τις στρατηγικές, τις δράσεις και τα επιτεύγματα της εταιρείας, εστιασμένα στις αρχές του ESG, Περιβάλλον – Κοινωνία – Εταιρική Διακυβέρνηση. Κι όμως, οι αληθινές διαστάσεις της προσφοράς της ΑΒ Βασιλόπουλος αποτυπώνονται ακόμη πιο ζωντανά στο έμψυχο δυναμικό της.
«Επενδύοντας στους ανθρώπους μας»
Στην καρδιά της ΑΒ βρίσκεται η «αλφαβητική οικογένεια» των περίπου 12.500 εργαζομένων της. Το 2024, η εταιρεία επένδυσε συνολικά 268 εκατομμύρια ευρώ σε μισθούς και παροχές και επιπλέον 10 εκατομμύρια ευρώ σε πόντους επιβράβευσης, ενισχύοντας την ευημερία και την ικανοποίηση των ανθρώπων της. Παράλληλα, προσέφερε περισσότερες από 363.000 ώρες εκπαίδευσης, δημιουργώντας για τους εργαζόμενούς της ευκαιρίες για συνεχή εξέλιξη.
Το 2024 σηματοδότησε την έναρξη ενός νέου, ψηφιακά προηγμένου Συστήματος Διαχείρισης Εκπαίδευσης μέσω της πλατφόρμας MyHR Connect. Η ανταπόκριση ήταν μαζική. Χιλιάδες εργαζόμενοι απέκτησαν πρόσβαση σε πάνω από 17.000 εκπαιδευτικά προγράμματα του LinkedIn Learning και 83 προγράμματα εσωτερικής ανάπτυξης, ενισχύοντας δεξιότητες τόσο για τον επαγγελματικό όσο και για τον προσωπικό τους ρόλο.
Πρωταθλήτρια στη φροντίδα των εργαζομένων
Η διάκριση “Κορυφαίος Εργοδότης” για το 2025, από τον διεθνώς αναγνωρισμένο οργανισμό Top Employers Institute, αποτελεί απόδειξη της προσήλωσης της ΑΒ στη δημιουργία ενός σύγχρονου, υποστηρικτικού και αξιοκρατικού εργασιακού περιβάλλοντος. Με βελτιωμένη βαθμολογία κατά 11% σε σχέση με πέρυσι, η εταιρεία επιβεβαιώνει τη συνεχή πρόοδο στις πρακτικές ανθρώπινου δυναμικού.
Η υγεία και η ευεξία των εργαζομένων αποτελεί στρατηγική προτεραιότητα. Μέσα από τηλεφωνικές γραμμές ψυχολογικής και διατροφικής υποστήριξης, πλατφόρμες ολιστικής φροντίδας (όπως το Soul Food και το The Coach), διαδικτυακά σεμινάρια και πρωτοβουλίες όπως η Εβδομάδα Υγείας και Ασφάλειας και η συμμετοχή σε αθλητικές διοργανώσεις, η ΑΒ επενδύει σε ένα πιο υγιές και ισορροπημένο εργασιακό περιβάλλον.
Ενδιαφέρον προκαλούν και τα αποτελέσματα της ετήσιας Έρευνας Δέσμευσης Συνεργατών που διεξήγαγε η ΑΒ Βασιλόπουλος, με σημαντική συμμετοχή που άγγιξε το 94% των εργαζομένων, ενισχύοντας τον διάλογο και τη διαφάνεια. Μέσα από τη φωνή των ανθρώπων της, η ΑΒ εντοπίζει δυνατά σημεία και πεδία βελτίωσης, επιβεβαιώνοντας ότι η πρόοδος ξεκινά από μέσα.
Για έναν κόσμο με περισσότερες ευκαιρίες για όλους
Στρατηγική προτεραιότητα για την ΑΒ είναι η προώθηση της Διαφορετικότητας, της Ισότητας και της Συμπερίληψης. Με το 65,6% του ανθρώπινου δυναμικού της να είναι γυναίκες και με πολιτικές ένταξης για όλα τα ηλικιακά και κοινωνικά προφίλ, αναδεικνύει την ποικιλομορφία ως στρατηγικό πλεονέκτημα.
Πρωτοβουλίες όπως η Εσωτερική Ακαδημία Ένταξης για άτομα με αναπηρία, οι συνεργασίες με οργανισμούς όπως η ΠΟΚοιΣΠΕ και το International Rescue Committee (IRC), καθώς και δράσεις ενίσχυσης της γυναικείας ανεξαρτησίας (#SupportForWomen), αποδεικνύουν ότι η συμπερίληψη είναι ενεργή πολιτική - όχι θεωρητικό σχήμα.
Η Διεθνής Ημέρα της Γυναίκας αποτέλεσε φέτος αφορμή για μία ολοήμερη εκδήλωση έμπνευσης και διαλόγου γύρω από την ένταξη, με επίκεντρο τη γυναίκα της ΑΒ - εντός και εκτός εργασιακού χώρου.
Παράλληλα, η ΑΒ ενισχύει την ένταξη και την αποδοχή μέσω ενεργών κοινοτήτων, όπως η Young AB, που ενώνει 450 νέους εργαζόμενους μέσα από δράσεις δημιουργικότητας και κοινωνικής προσφοράς. Ενώ ενισχύει τη φωνή κάθε εργαζομένου και γιορτάζει τη διαφορετικότητα ως πηγή δύναμης, μέσω εκπαιδευτικών webinars και εκδηλώσεων για θέματα φύλου, νευροδιαφορετικότητας και LGBTQ+ ταυτότητας.
Η υπογραφή της Χάρτας Διαφορετικότητας, η υιοθέτηση πρακτικών συμπεριληπτικής γλώσσας και η συνεχιζόμενη εκπαίδευση των στελεχών HR είναι μερικά ακόμη από τα βήματα που διασφαλίζουν ίσες ευκαιρίες για όλους.
Μια επιχείρηση με κοινωνική «καρδιά»
Στην ΑΒ, η κοινωνική προσφορά είναι άρρηκτο κομμάτι της εταιρικής της ταυτότητας. Με δράσεις υποστήριξης κοινωνικών φορέων, εκπαιδευτικά προγράμματα, ενισχύσεις σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης και εθελοντισμό, η εταιρεία ενδυναμώνει τις κοινότητες και καλλιεργεί ένα πνεύμα αλληλεγγύης.
Ένας σκοπός που οδηγεί το μέλλον
Η ΑΒ Βασιλόπουλος συνεχίζει να αποτελεί έναν αξιόπιστο πυλώνα της ελληνικής κοινωνίας, με όραμα και συνέπεια. Με πάνω από 600 καταστήματα σε κάθε γωνιά της χώρας και 2,5 εκατομμύρια πελάτες, η ΑΒ υπηρετεί καθημερινά τον σκοπό της: να κάνει τη διαφορά στις ζωές των ανθρώπων.
Μέσα από τις αξίες της φροντίδας, της ομαδικότητας, της ακεραιότητας και του χιούμορ, δημιουργεί ένα μέλλον που δεν αφήνει κανέναν πίσω. Ένα αύριο όπου η ευημερία, η συμπερίληψη και η αλληλεγγύη δεν είναι στόχοι, αλλά καθημερινή πράξη.