Σε σημείωμα προς τους πελάτες της αυτή την εβδομάδα, η UBS αύξησε τις προβλέψεις της για την τιμή του παλλαδίου κατά $100 ανά ουγγιά για όλες τις χρονικές περιόδους, επικαλούμενη αναμενόμενες μειώσεις στην παραγωγή ορυχείων στον Καναδά.
Ωστόσο, η τράπεζα εξακολουθεί να διατηρεί αρνητική προοπτική για το μέταλλο, λόγω ασθενούς ζήτησης από τον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας, όπως αναφέρει το Investing.
«Μετά την πλατίνα, το παλλάδιο είναι το δεύτερο πιο αποδοτικό πολύτιμο μέταλλο φέτος, με άνοδο 37%», ανέφερε η UBS στο σημείωμά της. «Οι ανησυχίες για διακοπές στην προσφορά και η δραστηριότητα κάλυψης ανοιχτών θέσεων (short covering) πιθανόν να ενίσχυσαν το μέταλλο.»
Οι αναλυτές της UBS επισήμαναν μια ανάκαμψη λόγω κάλυψης short θέσεων στις αγορές παραγώγων, με τις μη εμπορικές ανοιχτές short θέσεις να υποχωρούν από 1,9 εκατομμύρια ουγγιές τον Απρίλιο σε 1,1 εκατομμύρια, ενώ οι long θέσεις αυξήθηκαν ελαφρώς πάνω από τις 0,9 εκατομμύρια ουγγιές.
«Η συνολική θέση παραμένει ελαφρώς αρνητική (net short), μακριά από το ακραίο επίπεδο short των σχεδόν 1,1 εκατομμυρίων ουγγιών», σημείωσαν.
Γεωπολιτικοί και πλευρικοί κίνδυνοι στην προσφορά φέρεται επίσης να αυξάνουν τη μεταβλητότητα της τιμής.
«Ο Πρόεδρος των ΗΠΑ, Τραμπ, απείλησε να επιβάλει δευτερεύοντες δασμούς σε αγοραστές αγαθών από τη Ρωσία,» ανέφερε η UBS, προσθέτοντας ότι η Ρωσία είναι ο μεγαλύτερος παραγωγός παλλαδίου παγκοσμίως.
Περαιτέρω ανησυχίες προέρχονται και από την πιθανότητα επιβολής δασμών στη Νότια Αφρική, δεύτερο μεγαλύτερο παραγωγό, σύμφωνα με την τράπεζα.
Παράλληλα, οι αναλυτές σημείωσαν ότι η Impala Canada ανακοίνωσε σχέδια για διακοπή της παραγωγής στο ορυχείο Lac des Iles έως τον Μάιο του 2026, το οποίο σήμερα παράγει περίπου 0,2–0,25 εκατομμύρια ουγγιές ετησίως.
Παρά τις ανησυχίες για την προσφορά, η UBS προειδοποίησε ότι το παλλάδιο παραμένει επένδυση υψηλού κινδύνου. «Μόνο επενδυτές με υψηλή ανοχή στον κίνδυνο θα πρέπει να εξετάσουν το ενδεχόμενο εμπορίας παλλαδίου, λόγω χαμηλού όγκου συναλλαγών και περιορισμένου μεγέθους αγοράς.»
Η τράπεζα αναμένει τη διατήρηση αντίξοων συνθηκών, σημειώνοντας ότι «πάνω από το 80% της ζήτησης για παλλάδιο προέρχεται από τη χρήση του σε οχήματα με κινητήρες βενζίνης», ενώ η παραγωγή της αυτοκινητοβιομηχανίας στις ΗΠΑ εξακολουθεί να πιέζεται από δασμούς.