Μέλος Επιτροπής εμπειρογνωμόνων: Έχουμε έναν σιδηρόδρομο με όρους δεκαετίας 1960
Τραγωδία στα Τέμπη

Μέλος Επιτροπής εμπειρογνωμόνων: Έχουμε έναν σιδηρόδρομο με όρους δεκαετίας 1960

Για το σιδηροδρομικό δυστύχημα και για το τι θα πράξει η ειδική επιτροπή σχετικά με τη διερεύνηση των αιτίων μίλησε το μέλος της επιτροπής εμπειρογνωμόνων, καθηγητής στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης, Βασίλης Προφυλλίδης, φέρνοντας στο φως νέα στοιχεία για τα μοιραία λάθη που φέρεται πως έκανε ο σταθμάρχης Λάρισας και είχε ως αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους τουλάχιστον 57 άνθρωποι στην τραγωδία με τη σύγκρουση των δύο τρένων στα Τέμπη.

Συγκεκριμένα, ο κ. Προφυλλίδης, φιλοξενούμενος στο Mega, αναφέρθηκε στο τι θα αναζητήσει η επιτροπή εμπειρογνωμόνων.

«Δεν μπορώ να μπω στην ουσία της υπόθεσης γιατί τώρα αρχίζουμε και την διερευνούμε. Η ιδιότητα μου όμως ως πανεπιστημιακός καθηγητής, μου επιβάλει να διερευνήσουμε κάθε λεπτομέρεια ώστε να διακριβωθεί πλήρως το τι συνέβη και να αποτυπωθούν και αποκαλυφθούν τα αίτια που μας οδήγησαν σε αυτή την τραγωδία. Οτιδήποτε έχει μερίδιο συμμετοχής στην τραγωδία», ανέφερε αρχικά.

«Ενώ ξοδεύονται τα κονδύλια που ξοδεύονται, έχουμε έναν σιδηρόδρομο το 2023, που είχαν οι άλλες χώρες το 1960. Δεν είχε φωτεινή σηματοδότηση, δεν είχε κεντρικό έλεγχο της ασφάλειας, το ETCS, σύμφωνα με το οποίο εάν για οποιονδήποτε λόγο ένας συρμός δεν πειθαρχήσει στον κανονισμό ασφαλείας – όρια ταχύτητας κτλ – ακινητοποιείται αυτόματα. Οτιδήποτε έχει συμβάλει στο να γίνει αυτή η τραγωδία θα διερευνηθεί», συμπλήρωσε ο κ. Προφυλλίδης.

Αναφορικά με τις πληροφορίες για το επίπεδο ασφαλείας του σιδηροδρόμου τόνισε πως, «θα με πάτε 30χρόνια πίσω. Όταν οι ευρωπαϊκές επιτροπές αποφάσισαν να σπάσουν τον ενιαίο σιδηρόδρομο σε κομμάτια και όταν κάναμε τον διαχωρισμό χωρίς να υπάρχει η αμοιβαία συνεννόηση ότι  αυτοί που διαχειρίζονται τις γραμμές και τα τρένα να μην έχουν έναν διαρκή δίαυλο επικοινωνίας; Το σύστημα στηρίζεται στην αλληλεπίδραση εδάφους – κινουμένου οχήματος. Άρα υπάρχουν αισθητήρες και το έδαφος και στο κινούμενο όχημα, προφανώς πρέπει να υπάρχει συμβατότητα».

Ο ίδιος καθηγητής μιλώντας στο Open αναφέρθηκε στο πλαίσιο μέσα στο οποίο θα κινηθούν οι έρευνες της επιτροπής λέγοντας ότι «ή θα ασχοληθούμε περιοριστικά με το συγκεκριμένο δυστύχημα ή θα ασχοληθούμε με το πως φτάσαμε σε αυτό και πώς θα μπορούσε να έχει αποτραπεί».

«Ζούμε σε μία χώρα όπου η διαφάνεια, η αλήθεια, η επιστημονικότητα… δεν ήταν πάντοτε ο κανόνας», πρόσθεσε ο ίδιος, σημειώνοντας ότι καταλαβαίνει τους προβληματισμούς από κάθε πλευρά γύρω από το θέμα.

Διαβάστε ακόμα:

Τραγωδία στα Τέμπη: Τι θα ψάξει η Επιτροπή και τι η Δικαιοσύνη