Volkswagen στο Liberal Markets: «Εργαστήριο για τις βιώσιμες μεταφορές η Αστυπάλαια»

Volkswagen στο Liberal Markets: «Εργαστήριο για τις βιώσιμες μεταφορές η Αστυπάλαια»

Η Αστυπάλαια με την επένδυση της Volkswagen για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης, η οποία θα συνδυαστεί με Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας  και συστήματα αποθήκευσης ενέργειας που θα  εξασφαλίσουν την ενεργειακή αυτονομία του νησιού, αναδεικνύεται σε κόμβο τεχνολογίας και ενέργειας.  

Το project της Αστυπάλαιας είναι εμβληματικό καθώς αποτελεί μικρογραφία ενός κόσμου με μηδενικό ανθρακικό αποτύπωμα, ο οποίος θα βασίζεται στον εξηλεκτρισμό των μεταφορών. Η Αστυπάλαια μετατρέπεται σε ενεργειακά καθαρό και αυτόνομο νησί, διατηρώντας τον χαρακτήρα της, ενώ ακολουθούν και επενδύσεις στο νησί από τον ΔΕΔΔΗΕ.

Ο διαχειριστής ενέργειας έχει ήδη ολοκληρώσει μελέτη για την επίτευξη ποσοστού διείσδυσης των ΑΠΕ άνω του 60% στο νησί, με τη συνολική ισχύς Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας που απαιτείται να αγγίζει περίπου τα 3 MW. Η μελέτη αυτή εξελίσσεται και περιλαμβάνει τις νέες ενεργειακές ανάγκες για φόρτιση ηλεκτρικών αυτοκινήτων και τις εξελίξεις στο κόστος εγκατάστασης και εξοπλισμού.

Γιατί όμως ο πολυεθνικός κολοσσός της Volkswagen επέλεξε τη χώρα μας και ποιος ο σχεδιασμός του για την Αστυπάλαια;

«Ο λόγος για τον οποίο επενδύσαμε στην Αστυπάλαια έχει να κάνει με τον στρατηγικό μας σχεδιασμό μας, ο οποίος βασίζεται στις βιώσιμες μεταφορές («sustainable e-mobility»). Η εταιρεία βρίσκεται σε διαδικασία μετασχηματισμού της και από παραγωγός αυτοκινήτων μετατρέπεται σε «mobility provider». Η Αστυπάλαια συγκεντρώνει όλα τα ποιοτικά χαρακτηριστικά προκειμένου να ελέγξουμε αυτόν το σχεδιασμό μας με έξυπνους και φιλικούς στο περιβάλλον τρόπους μεταφοράς. Επομένως το νησί υπηρετεί το σκοπό μας να λειτουργήσει ως ένα μικρό «εργαστήριο» για τις βιώσιμες μεταφορές» δηλώνει στο Liberal Markets ο Andreas Grob, εκπρόσωπος τύπου της πολυεθνικής και Manager στο τμήμα Corporate Communication .

Πόσο όμως θα διαρκέσει το project, για το οποίο μέχρι στιγμής δεν υπάρχει σαφές χρονοδιάγραμμα; Ο κ.Grob σημειώνει πως «το έργο θα τρέχει σε αρχική φάση για έξι χρόνια». ​​Σε ό,τι αφορά σε ενδεχόμενες επενδύσεις που θα μπορούσαμε να δούμε στο μέλλον στη χώρα μας από τον πολυεθνικό κολοσσό, ο κ.Grob υπογραμμίζει πως «σε αυτή τη φάση εστιάζουμε στο project της Αστυπάλαιας».

Μάλιστα σύμφωνα με πληροφορίες το εν λόγω project έχει συγκεντρώσει τα «βλέμματα» πολλών στελεχών της εταιρείας που κάνουν αιτήσεις στο τμήμα ανθρώπινου δυναμικού, προκειμένου να μεταβούν στην Αστυπάλαια και να δουλεύουν από…το νησί.

Ο κορονοϊός ανέστειλε τα σχέδια στην Τουρκία 

Η εταιρεία πρόσφατα έλαβε την απόφαση να «παγώσει» τους σχεδιασμούς της για κατασκευή εργοστασίου παραγωγής αυτοκινήτων στην Τουρκία. Όπως εξηγεί ο Andreas Grob, «το εργοστάσιο σε πρώτη φάση είχε στόχο να ικανοποιήσει την ανάπτυξη της εταιρείας. Η απόφαση είχε ληφθεί σε μία ευνοϊκή συγκυρία και καλό μακροοικονομικό κλίμα για την Ανατολική Ευρώπη και τη Μέση Ανατολή. Ωστόσο τα χαρακτηριστικά αυτά άλλαξαν με το ξέσπασμα της πανδημίας του κορονοϊού και αποφασίσαμε να κλείσουμε το project, καθώς η ζήτηση διεθνώς για αυτοκίνητα έπεσε. Μέχρι να περάσουν οι επιπτώσεις του κορονοϊού όλα τα αυτοκίνητα θα παράγοντες σε υπάρχουσες δομές, και όχι σε νέες».