SARMED: Μονόδρομος ο ψηφιακός μετασχηματισμός στα logistics

SARMED: Μονόδρομος ο ψηφιακός μετασχηματισμός στα logistics

Η SARMED μια από τις πολύ μεγάλες ελληνικές εταιρείες third party logistics (3PL), επενδύει διαρκώς στον ψηφιακό μετασχηματισμό δηλώνοντας πως αποτελεί μονόδρομο για τον κλάδο. Πριν λίγες μέρες εγκαινίασε δύο νέες ψηφιακές υπηρεσίες τo “My Warehouse” portal μέσα από τo οποίo ο πελάτης ή χρήστης μπορεί να καταχωρεί παραγγελίες και παραλαβές, να παρακολουθεί online σε πραγματικό χρόνο την πορεία των αποστολών του μέχρι την παράδοση στον τελικό παραλήπτη, καθώς και τα αποθέματά του και την “Track & Trace” εφαρμογή για την online – real time ενημέρωση των τελικών παραληπτών σχετικά με το ακριβές στάδιο που βρίσκεται η αποστολή των παραγγελιών τους. Η εταιρεία επίσης ενισχύει μεθοδικά την παρουσία της στο διαδίκτυο και στα social media.

Όπως εξηγεί μιλώντας στο Liberal Markets o Αντώνης Δανόπουλος, IT Director της SARMED , παρόλο που δραστηριοποιείται σε έναν παραδοσιακό κλάδο εντάσεως εργασίας, η εταιρεία έχει έντονο τεχνολογικό προσανατολισμό με τα συστήματα και τις πλατφόρμες που χρησιμοποιεί, ενώ παράλληλα αξιοποιεί τις δυνατότητες του περιβάλλοντος cloud. Παράλληλα έμφαση δίδεται και στη φυσική και ψηφιακή ασφάλεια και στην περιβαλλοντική ευαισθησία, συμπληρώνει. Να σημειωθεί πως την τρέχουσα περίοδο η SARMED υλοποιεί ταυτόχρονα επενδύσεις που αφορούν σε μηχανολογικό εξοπλισμό, ηλεκτρονικά συστήματα και υπηρεσίες, καθώς και λοιπές υποδομές έχοντας δρομολογήσει έτσι την αύξηση των διαθέσιμων στεγασμένων αποθηκευτικών της χώρων από 105.000 τετραγωνικά σήμερα στις 200.000 τετραγωνικά με ορίζοντα ολοκλήρωσης το πρώτο τρίμηνο του 2022.

Συνέντευξη στον Απόστολο Σκουμπούρη

Η πανδημία επιτάχυνε το επενδυτικό πρόγραμμα σε νέες τεχνολογίες;

Η πανδημία του COVID-19 δεν ήταν αυτή που οδήγησε τις εξελίξεις. H SARMED  είχε ήδη σχεδιάσει και δρομολογήσει το επενδυτικό της πρόγραμμα ως προς την τεχνολογική της αναβάθμιση σε όλο το φάσμα των δραστηριοτήτων και λειτουργιών της αναπτύσσοντας ένα Ολοκληρωμένο Ψηφιακό Σύστημα με τις απαραίτητες διασυνδέσεις όλων των επιμέρους συστημάτων. Με έμφαση στη φυσική και ψηφιακή ασφάλεια και στην περιβαλλοντική ευαισθησία, η SARMED  αναβάθμισε τον εξοπλισμό και τις υποδομές της.

Ποιες επενδύσεις πραγματοποιήσατε στον τομέα της τεχνολογίας την τελευταία διετία;

Ο παραγωγικός εξοπλισμός της SARMED  αποτελείται από φιλικά προς το περιβάλλον, ηλεκτροκίνητα κλαρκ και ανυψωτικά μηχανήματα τελευταίας τεχνολογίας, υπηρεσίες cloud χρησιμοποιούνται όπου υπάρχει η δυνατότητα ενώ η διαχείριση των προϊόντων υποστηρίζεται πλήρως από αυτοματισμούς και συστήματα. Για τη διασφάλιση της αδιάκοπης και αξιόπιστης λειτουργίας της, η SARMED εγκατέστησε νέους servers και storages καθώς και οπτικές ίνες διαθέτοντας με αυτόν τον τρόπο συνδέσεις υψηλής ταχύτητας στο Internet, ώστε να υποστηρίζονται όλες οι online υπηρεσίες και η online επικοινωνία μεταξύ όλων των συστημάτων. Παράλληλα, με backup ασύρματες συνδέσεις διασφαλίζει την υψηλή διαθεσιμότητα του συνόλου των υπηρεσιών της. Για τη φυσική ασφάλεια των εγκαταστάσεών της, η SARMED αξιοποίησε τεχνολογικές λύσεις παρακολούθησης των χώρων και αυτόματης πυρόσβεσης. Ως προς την ψηφιακή ασφάλεια, εγκατέστησε τελευταίας γενιάς firewall για προστασία από εξωτερικές απειλές, antivirus / antimalware για την προστασία χρηστών και servers, καθώς και Mobile Device Management για την προστασία των κινητών τηλεφώνων και των φορητών υπολογιστών των εργαζομένων της, ενώ αναβάθμισε και τα συστήματα backup της για να καλύψουν τις αυξημένες της ανάγκες. Αυτή τη στιγμή η SARMED έχει προμηθευτεί και λειτουργεί σύστημα διαχείρισης αποθηκών (WMS), σύστημα ολοκληρωμένης παρακολούθησης και διαχείρισης της λειτουργίας της (ERP), σύστημα διαχείρισης των πελατών της (CRM), σύστημα για την ψηφιοποίηση των δελτίων αποστολής της και του συνόλου των εγγράφων της (Document Management & Enterprise Process Management), σύστημα επιχειρησιακής νοημοσύνης το οποίο συνδέεται με το WMS και το ERP και καθιστά δυνατή την παρακολούθηση περίπου 200 KPIs και κατ’ επέκταση την αποτελεσματική λήψη αποφάσεων (Business Intelligence), σύστημα προγραμματισμού και παρακολούθησης της μεταφοράς και διανομής των προϊόντων που διαχειρίζεται (Routing – Dispatching).

Πώς υποστηρίζετε όλα αυτά τα συστήματα;

Καταρχήν να προσθέσω πως εγκαταστήσαμε και πληροφοριακό σύστημα για την αποτελεσματική διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού της (HRMS) μέσα από το οποίο έχουμε αυτοματοποιήσει σημαντικές διαδικασίες διαχείρισής του και στο οποίο έχουν πρόσβαση όλοι οι εργαζόμενοι, είτε από τους υπολογιστές τους, σταθερούς ή φορητούς, είτε από access points που έχουν διαμορφωθεί εντός των εγκαταστάσεων. Επιπλέον η εταιρεία ανέπτυξε εσωτερικά ομάδα εξειδικευμένων στελεχών που υποστηρίζουν τη λειτουργία του ολοκληρωμένου ψηφιακού συστήματός της, το επικαιροποιούν, αλλά το σημαντικότερο, αναπτύσσουν εφαρμογές για τη διασύνδεση των επιμέρους συστημάτων.

Ποιες νέες επενδύσεις προγραμματίζετε στο χώρο του ΙΤ;

Εν όψει του διπλασιασμού των εγκαταστάσεων και της δυναμικότητας της εταιρείας τα επόμενα δύο έτη, έχουμε ενσωματώσει στο στρατηγικό πλάνο ανάπτυξης επενδύσεις για την ενσωμάτωση επιπλέον αυτοματισμών στην παραγωγική διαδικασία και στην καθημερινή λειτουργία, αλλά και για την ενίσχυση των υπηρεσιών που σχετίζονται με το e-commerce. Είναι ήδη διαθέσιμη η παροχή επιπλέον λειτουργικότητας στους πελάτες για την εξ αποστάσεως παρακολούθηση των αποθεμάτων τους (My Warehouse) και της εξέλιξης των αποστολών (Track and Trace). Επίσης μελετάμε και αξιολογούμε την εφαρμογή συστήματος καθοδήγησης εντός των αποθηκών με οπτικά και ακουστικά μέσα, την εγκατάσταση ταινιοδρόμων για τη μεταφορά, ζύγιση και ογκομέτρηση των προϊόντων, καθώς και την απόκτηση αυτόνομων αυτοκινήτων. Παράλληλα εξετάζουμε νέες τεχνολογίες αντιμετώπισης κυβερνοεπιθέσεων με συστήματα Τεχνητής Νοημοσύνης (A.I.)

Ποιά ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα σας δίδουν οι επενδύσεις στον ψηφιακό μετασχηματισμό;

Τα κυριότερα είναι η αύξηση της διαφάνειας και της ιχνηλασιμότητας σε όλη την εφοδιαστική αλυσίδα, η ενίσχυση της ευελιξίας στην εργασία και της δέσμευσης και αφοσίωσης των εργαζομένων, η αύξηση της παραγωγικότητας και η ελαχιστοποίηση των λαθών, η διασφάλιση παροχής υψηλής ποιότητας και προστιθέμενης αξίας υπηρεσιών, η παροχή εξαιρετικής εμπειρίας στους πελάτες και η αποτελεσματική αξιολόγηση των επιδόσεων των προμηθευτών.