Πρόσω ολοταχώς για τα λιμάνια Βόλου και Ηρακλείου, «κράτει» για τα υπόλοιπα

Πρόσω ολοταχώς για τα λιμάνια Βόλου και Ηρακλείου, «κράτει» για τα υπόλοιπα

Η πανδημία ξαναγράφει το χρονοδιάγραμμα των διαγωνισμών για τα λιμάνια της χώρας, καθώς η συμμετοχή ισχυρών πολυεθνικών σχημάτων στην διεκδίκηση τουλάχιστον των τριών διαδικασιών που είναι σε εξέλιξη -Αλεξανδρούπολη, Καβάλα και Ηγουμενίτσα- μπορεί να επιβεβαιώνει την σημαντικότητα τους και την αναπτυξιακή δυναμική τους, ωστόσο η συγκέντρωση των απαραίτητων δικαιολογητικών από μέρους τους είναι μια δύσκολη υπόθεση.

Ήδη έχουν δοθεί παρατάσεις έως τις 20 Ιανουαρίου στην Ηγουμενίτσα και τις 29 του μήνα σε Αλεξανδρούπολη και Καβάλα για την αξιολόγηση των τυπικών προσόντων των επενδυτικών μερών που εκδήλωσαν ενδιαφέρον στην πρώτη φάση της διαγωνιστικής διαδικασίας.

Σύμφωνα με πληροφορίες του Liberal Markets, στόχος των εμπλεκόμενων μερών είναι τουλάχιστον οι διαδικασίες για Αλεξανδρούπολη και Καβάλα να ολοκληρωθούν άμεσα ωστόσο, λόγω των συνθηκών lockdown, η έγκαιρη προσκόμιση όλων των νομιμοποιητικών εγγράφων που έχουν ζητηθεί από τους ενδιαφερόμενους, εκ των οποίων αρκετοί είναι αλλοδαποί θα κρίνει εν πολλοίς την πρόοδο των διαγωνισμών.

Η διαδικασία προβλέπει να προσκομισθούν περαιτέρω διευκρινίσεις σχετικά με τα νομιμοποιητικά έγγραφα και τα λοιπά στοιχεία, τα οποία υποβλήθηκαν κατά τη διαδικασία εκδήλωσης ενδιαφέροντος.

Όταν αυτό το στάδιο ολοκληρωθεί θα γίνει και η αξιολόγηση και θα ανακοινωθούν τα επενδυτικά μέρη, τα οποία πληρούν τις προϋποθέσεις για την επόμενη φάση του διαγωνισμού.

Στο δεύτερο στάδιο του διαγωνισμού, οι υποψήφιοι επενδυτές θα αποκτήσουν πρόσβαση στο Virtual Data Room (VDR), στο οποίο θα έχει αναρτηθεί το σύνολο των εμπιστευτικών πληροφοριών για τα προφίλ των λιμανιών, στοιχεία τα οποία θα διαμορφώσουν και τις τελικές προσφορές. Στο επόμενο στάδιο οι ενδιαφερόμενοι θα καταθέσουν δεσμευτικές προσφορές, με επενδυτικό πλάνο, για τα επόμενα 40 χρόνια. Οι δεσμευτικές προσφορές θα αξιολογηθούν και θα ανακηρυχθεί ο προτιμητέος επενδυτής κατά περίπτωση.

Την ίδια στιγμή προ των πυλών βρίσκεται όπως έχει ήδη αναφέρει το Liberal η έναρξη των διαγωνισμών για τη διάθεση του 67% των Οργανισμών Λιμένων Βόλου και Ηρακλείου. 

Στην κούρσα των διεκδικητών είναι δεδομένη η θέση του ομίλου Grimaldi για τον Λιμένα Ηρακλείου, ενώ όσον αφορά στο Βόλο έχει εκδηλωθεί αμερικανικό ενδιαφέρον όπως σε Αλεξανδρούπολη και Καβάλα, ενώ προσελκύει και άλλους επενδυτές, όπως το σχήμα της Goldair, καθώς αποτελεί εξαγωγικό κόμβο για την κεντρική Ελλάδα αλλά και σημείο εισαγωγής πρώτων υλών για βιομηχανίες της περιοχής.

Όσον αφορά το οικονομικό αποτύπωμα των δύο λιμένων o Οργανισμός Λιμένος Βόλου την τελευταια δημοσιευμένη οικονομική χρήση , δηλαδή το 2019 και πριν την πανδημία παρουσίασε κύκλο εργασιών 5,33 εκατ. ευρώ και καθαρά κέρδη 1,32 εκατ. ευρώ. Αντίστοιχα σύμφωνα με τα τελευταία δημοσιευμένα οικονομικά στοιχεία που είναι του 2018 ο κύκλος εργασιών ήταν στα 6,34 εκατ. ευρώ και τα καθαρά κέρδη στα 2,59 εκατ. ευρώ.

Όσον αφορά στους διεκδικητές υπενθυμίζεται ότι για το 67% του ΟΛΗΓ έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον εννέα σχήματα και συγκεκριμένα οι:

1) Attica Συμμετοχών

2) Danthia Shipping Company Limited,

3) MΑRG LTD,

4) Portek International,

5) Quintana Infrastructure & Development,

6) Αιγαίον Όιλ,

7) Κοινοπραξία Archirodon -ANEK- Trident Hellas,

8) Κοινοπραξία Grimaldi Euromed - Μινωικές Γραμμές,

9) ΟΛΘ. Σημειώνεται ότι το λιμάνι της Ηγουμενίτσας αποτελεί τη Δυτική πύλη της πατρίδας μας σε μία κομβική γεωπολιτική και γεωστρατηγική θέση, στη μέση ενός μεγάλου θαλασσίου διαδρόμου με τεράστιες δυνατότητες ανάπτυξης στο εμπορευματικό κομμάτι, στην κρουαζιέρα, στον θαλάσσιο τουρισμό και έχει σημαντικά συγκριτικά πλεονεκτήματα που του προσδίδουν και ιδιαίτερο επενδυτικό ενδιαφέρον.

Για τον Οργανισμό Λιμένος Καβάλας, έχουν υποβάλει εκδήλωση ενδιαφέροντος πέντε ενδιαφερόμενοι: Η κοινοπραξία International Port Investments Kavala των εταιρειών BlackSummit Financial Group – EFA Group – ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Η Imerys A.E. – Goldair Cargo – ΙMG, η PFIC Ltd, η Quintana Infrastructure & Development και ο ΟΛΘ.

Τέλος, για την απόκτηση συμμετοχής σε ποσοστό τουλάχιστον 67% στο μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας «Οργανισμός Λιμένος Αλεξανδρούπολης» ενδιαφέρον έχουν εκδηλώσει 4 σχήματα και εταιρείες: Quintana Infrastructure & Development, η κοινοπραξία Cameron - Goldair Cargo AE- Bollore Africa Logistics, η κοινοπραξία International Port Investments Alexandroupolis, η οποία απαρτίζεται από τις εταιρείες Black Summit Financial Group, Euroports -EFA Group και ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και ο ΟΛΘ.