Facebook: Άλμα 48% των εσόδων στο πρώτο τρίμηνο

Facebook: Άλμα 48% των εσόδων στο πρώτο τρίμηνο

Έσοδα και κέρδη που ξεπέρασαν κατά πολύ τις εκτιμήσεις ανακοίνωσε η Facebook για το πρώτο τρίμηνο του 2021, λαμβάνοντας ώθηση από την αύξηση των τιμών των διαφημίσεων, ενώ επισήμανε ότι ο ρυθμός ανάπτυξης της εταιρείας ενδέχεται να περιοριστεί αργότερα φέτος λόγω αλλαγών στην πολιτική απορρήτου.

Ειδικότερα, η αύξηση των επενδύσεων σε συνδυασμό με τις υψηλότερες τιμές των διαφημίσεων βοήθησαν το Facebook να αυξήσει τα έσοδά του κατά 48%.

Συγκεκριμένα, τα συνολικά έσοδα του Facebook σχεδόν διπλασιάστηκαν στα 26,17 δισ. δολάρια, ξεπερνώντας έτσι τις εκτιμήσεις των αναλυτών για 23,67 δισ. δολάρια, σύμφωνα με δεδομένα της Refinitiv.

Παράλληλα, οι ενεργοί χρήστες του μεγαλύτερου μέσου κοινωνικής δικτύωσης αυξήθηκαν 10% στους 2,85 δισ. χρήστες.

Τα καθαρά κέρδη ανήλθαν στα 9,5 δισ. δολάρια ή 3,3 δολάρια ανά μετοχή, συγκριτικά με τα 4,9 δισ. δολάρια, ή 1,71 δολάρια ανά μετοχή, ένα χρόνο πριν, παρουσιάζοντας δηλαδή αύξηση κατά 94%, ενώ οι αναλυτές ανέμεναν να κυμανθούν στα 2,37 δολάρια ανά μετοχή.

Η Facebook δήλωσε ακόμα πως αναμένει ότι τα συνολικά του έξοδα έτους θα κυμανθούν μεταξύ 70 και 73 δισ. δολαρίων, καθώς η εταιρεία επιχειρεί να επεκταθεί στον τομέα της εικονικής πραγματικότητας.

Οι αλλαγές της Apple

Για το σύνολο του 2021, το Facebook επισήμανε ότι η αλλαγή των πολιτικών απορρήτου των iPhone αναμένεται επηρεάσει τα αποτελέσματα του επόμενου τριμήνου, ενώ ενδέχεται να επιβραδύνει ακόμα και τον ρυθμό αύξησης των εσόδων κατά το τρίτο και το τέταρτο τρίμηνο.

Υπό τους νέους όρους απορρήτου, οι προγραμματιστές εφαρμογών για iPhone θα πρέπει να ζητούν την άδεια του χρήστη πριν συλλέξουν ορισμένα δεδομένα για διαφημίσεις.

Η Facebook θεωρεί ότι η αλλαγή αυτή θα επιβαρύνει τις δραστηριότητές του καθώς και ότι θα βλάψει τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις που βασίζονται στις εξατομικευμένες διαφημίσεις.

«Παρά τις αντίξοες συνθήκες - όπως ο εξονυχιστικός αντιμονοπωλιακός έλεγχος, οι ανησυχίες σχετικά με το απόρρητο, καθώς και οι επικείμενες αλλαγές που θα μπορούσαν να επηρεάσουν αρνητικά τα έσοδα της εταιρείας από τις διαφημίσεις - το Facebook κατέγραψε ακόμα ένα τρίμηνο blockbuster αποδόσεων», σημειώνει ο αναλυτής της Investing.com, Τζέσι Κόχεν.