ΕΕ και CPC ζητούν από WhatsApp καλύτερη ενημέρωση των καταναλωτών

ΕΕ και CPC ζητούν από WhatsApp καλύτερη ενημέρωση των καταναλωτών

Η Επιτροπή και οι αρχές προστασίας των καταναλωτών καλούν το WhatsApp να ενημερώνει καλύτερα τους καταναλωτές σχετικά με τις πολιτικές του για τα δεδομένα και τις επικαιροποιήσεις των όρων παροχής των υπηρεσιών, καθώς και της πολιτικής προστασίας της ιδιωτικής ζωής.

Αναλυτικότερα, σύμφωνα με ανακοίνωση της ΕΕ, μαζί με το δίκτυο συνεργασίας για την προστασία των καταναλωτών (CPC) απέστειλε συμπληρωματική επιστολή στο WhatsApp καλώντας το να αναλάβει δράση για να αντιμετωπίσει τις ανησυχίες που συνεχίζουν να υφίστανται από τους καταναλωτές και να ενημερώσει σαφώς τους καταναλωτές σχετικά με το επιχειρηματικό του μοντέλο.

Ειδικότερα, το WhatsApp καλείται να διευκρινίσει με ποιον τρόπο σκοπεύει να ενημερώνει για τυχόν μελλοντικές επικαιροποιήσεις των όρων παροχής των υπηρεσιών του και να το πράξει κατά τρόπο ώστε οι καταναλωτές να μπορούν εύκολα να κατανοήσουν τις επιπτώσεις των εν λόγω επικαιροποιήσεων και να αποφασίσουν ελεύθερα αν επιθυμούν να συνεχίσουν να χρησιμοποιούν το WhatsApp μετά απ’ αυτές. Ζητείται επίσης από την εταιρεία να διευκρινίσει αν αντλεί έσοδα από εμπορικές πολιτικές που σχετίζονται με τα δεδομένα των χρηστών.

Ο Επίτροπος Δικαιοσύνης κ. Ντιντιέ Ρεντέρς δήλωσε σχετικά: «Το WhatsApp πρέπει να μεριμνήσει ώστε οι χρήστες να κατανοούν τι αποδέχονται και πώς χρησιμοποιούνται τα προσωπικά τους δεδομένα για εμπορικούς σκοπούς, ιδίως όσον αφορά την παροχή υπηρεσιών σε εμπορικούς εταίρους. Επαναλαμβάνω ότι περιμένω από το WhatsApp να τηρεί πλήρως τους κανόνες της ΕΕ που προστατεύουν τους καταναλωτές και τα θεμελιώδη δικαιώματά τους.» 

Τον Ιανουάριο του 2022 εστάλη μια πρώτη επιστολή, καθώς αρκετές επικαιροποιήσεις των όρων παροχής υπηρεσιών που πραγματοποιήθηκαν το 2021 ήταν προβληματικές για τους καταναλωτές. Κατόπιν αυτού, το WhatsApp απέδειξε ότι παρείχε στους χρήστες τις απαραίτητες πληροφορίες σχετικά με τις εν λόγω επικαιροποιήσεις, μεταξύ άλλων μέσω κοινοποιήσεων στην εφαρμογή, ή μέσω της υπηρεσίας υποστήριξης.

Ωστόσο, οι εν λόγω πληροφορίες παρέχονται κατά τρόπο επίμονο από το WhatsApp και θεωρούνται ανεπαρκείς, ενώ προκαλούν σύγχυση στους χρήστες. Το WhatsApp έχει τώρα στη διάθεσή του ένα μήνα για να αποδείξει στις αρχές προστασίας των καταναλωτών ότι οι πρακτικές του συμμορφώνονται με το δίκαιο της ΕΕ για τους καταναλωτές.

Περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τη συνεργασία της Επιτροπής με τις αρχές προστασίας των καταναλωτών για τη διερεύνηση και την καταπολέμηση των παραβιάσεων της νομοθεσίας της ΕΕ για την προστασία των καταναλωτών είναι διαθέσιμες εδώ. Η Επιτροπή δημοσίευσε πρόσφατα έκθεση στην οποία παρουσιάζεται μια επισκόπηση των προηγούμενων δράσεων του CPC, μεταξύ των οποίων μία μελλοντοστραφής εξέταση των τάσεων της αγοράς που επηρεάζουν τα δικαιώματα των καταναλωτών, στην οποία το CPC θα εστιάσει τις δραστηριότητές του κατά την επόμενη διετία.