Διεθνής Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης: Επιστροφή στην Ευρώπη!

Διεθνής Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης: Επιστροφή στην Ευρώπη!

Επιστρέφει στη βάση της, μετά από χρόνια απουσίας στο… εξωτερικό, μία από τις σημαντικότερες διοργανώσεις του χώρου του αυτοκινήτου στην Ευρώπη. Ο λόγος για τη μεγάλη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης (GIMS-Geneva International Motor Show) 2024 που ετοιμάζεται, με αρκετές απουσίες είναι αλήθεια αλλά και με την υπόσχεση νέων εμπειριών, να ανοίξει τις πύλες της για το κοινό από τις 27 Φεβρουαρίου έως τις 3 Μαρτίου 2024, στο Palexpo της Γενεύης (Ελβετία).

«GIMS Reborn» τιτλοφορείται το επίσημο κείμενο που έδωσε στη δημοσιότητα η οργανωτική επιτροπή της Διεθνούς Έκθεσης Αυτοκινήτου της Γενεύης, μιας διοργάνωσης που σημάδεψε ανεξίτηλα με την παρουσία της επί δεκαετίες το γίγνεσθαι της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας, προσελκύοντας κάθε χρόνο όχι μόνο πολλές χιλιάδες θεατές, αλλά και εκατοντάδες δημοσιογράφους – αφού επρόκειτο για μια «γεννήτρια» ειδήσεων. Βλέπετε δεν ήταν λίγοι οι κατασκευαστές που επέλεγαν αυτήν ακριβώς την έκθεση, που ήταν πολύ πιο «μαζεμένη» σε έκταση, αλλά πιο πυκνή σε περιεχόμενο και από αυτήν της Φρανκφούρτης, που τώρα πια παρέδωσε τη σκυτάλη στο Μόναχο, αλλά και από το σαλόνι του Παρισιού, που εναλλάσσονταν μεταξύ τους - φθινόπωρο παρά φθινόπωρο –, ενώ η Γενεύη ήταν πιστή στο ραντεβού της, στα τέλη του Φλεβάρη/αρχές Μάρτη, κάθε χρόνο.

Τώρα λοιπόν και ανοίγοντας τις πόρτες της για πρώτη φορά από το 2019 στον γνώριμο χώρο του Palexpo, η GIMS 2024 υπόσχεται να αναγεννηθεί ως μια εκδήλωση που θα δίνει τόσο στους επισκέπτες όσο και στους εκθέτες μεγαλύτερη αξία από ποτέ, αντιπροσωπεύοντας μια ολοκαίνουργια προσέγγιση όταν ανοίξει τις πύλες της στο κοινό, από τις 26 Φεβρουαρίου έως τις 3 Μαρτίου.

Θυμίζουμε στο σημείο αυτό ότι η Έκθεση της Γενεύης είχε ματαιωθεί το 2020 λόγω της πανδημίας του κορονοϊού, ενώ τις επόμενες χρονιές (2021 – 2023) η οργανωτική επιτροπή είχε αποφασίσει τη διεξαγωγή της έκθεσης στο Κατάρ, τον Σεπτέμβριο – κάτι που οπωσδήποτε είχε αποτελέσει πλήγμα για τον ευρωπαϊκό χαρακτήρα της διοργάνωσης.

Σημειώνουμε επίσης ότι η επιστροφή αυτή δεν θα είναι τελείως ανέφελη, καθώς οι απουσίες μεγάλων κατασκευαστών (όπως η BMW, η Ford, η Toyota και το Volkswagen Group) θα είναι πολλές – αν και αυτό δεν είναι κάτι πρωτόγνωρο: πρόκειται για ένα κακό που συνόδευσε την έναρξη της οικονομικής κρίσης το 2010, ωστόσο φέτος βλέπουμε ότι οι σημαντικές συμμετοχές είναι πάρα πολύ λίγες. Ο κατάλογος των συμμετοχών έχει ως εξής:

1. Automobile Club de Suisse (ACS) / Auto Gewerbe Verband Schweiz – Union Professionnelle Suisse de l’Automobile (AGVS/UPSA) / Avenergy / Routesuisse

2. Assura

3. Auto-i-DAT

4. Beeway

5. BYD

6. Caresoft Global Limited

7. Classics Legends Motor

8. DAB Motors

9. Dacia

10. ErreErre Fuoriserie

11. Fédération Internationale de l’Automobile (FIA)

12. Formula 1 Merchandising

13. GP Motorsport

14. Isuzu

15. Kimera

16. Lazareth

17. Legends Magazine

18. Lucid

19. Martin Engler

20. MG Motor

21. Microlino

22. Pininfarina

23. Race World

24. Renault

25. Shenzer

26. Silence

27. Swiss Racing Lab

28. Touring Club Suisse (TCS)

29. Totem Automobili

Το ερώτημα λοιπόν είναι τι έχει αντ’ αυτού να προσφέρει η έκθεση; Η επίσημη απάντηση είναι ότι σε αντίθεση με τις παραδοσιακές εκθέσεις αυτοκινήτου, όπου οι εκθέτες φέρουν μεγάλο μέρος της ευθύνης για την αφήγηση και τη δημιουργία περιεχομένου, το GIMS 2024 θα δει τους εκθέτες και τον διοργανωτή να συνεργάζονται στενότερα. Ενώ φιλοξενεί παγκοσμίου φήμης μάρκες με εκθέματα που θα κάνουν την πρώτη τους δημόσια εμφάνιση στο κοινό, η νέα μορφή του GIMS 2024 υπόσχεται να προσφέρει εξατομικευμένες εμπειρίες που αναπτύχθηκαν σε συνδυασμό με τις εκθέτες για την αποκωδικοποίηση του κεντρικού θέματος της έκθεσης, “Auto.Future.Now”, το οποίο εκπροσωπείται σε τέσσερις θεματικές περιοχές: 1) Adrenaline Zone, 2) Design District, 3) Εργαστήριο Mobility και 4) Επόμενος Κόσμος.

1) Ζώνη Αδρεναλίνης

Μια «υπερτροφοδοτούμενη» ζώνη, αφιερωμένη σε οχήματα υψηλών επιδόσεων, σε μοντέλα περιορισμένης παραγωγής, δημιουργίες κατά παραγγελία, αλλά και στον κόσμο του μηχανοκίνητου αθλητισμού.

2) Περιοχή του Design

Ένας κομψά επιμελημένος χώρος για την τέχνη και τη δεξιοτεχνία της σχεδίασης των αυτοκινήτων. Οι επισκέπτες της Design District μπορούν επίσης να λάβουν μέρος σε μαθήματα «Learn to Sketch with Frank», δύο φορές την ημέρα, με τον θρύλο του design Frank Stephenson, από τις 28 Φεβρουαρίου έως την 1η Μαρτίου.

3) Εργαστήριο Κινητικότητας

Ένα πάρκο καινοτομίας στο οποίο οι πάροχοι κινητικότητας θα μπορούν να ενημερώσουν, να εμπνεύσουν, να επιδείξουν τις πιο πρόσφατες ανακαλύψεις τους και να γιορτάσουν την καινοτομία στην αυτοκινητοβιομηχανία που διαμορφώνει το μέλλον.

4) Επόμενος Κόσμος

Φιλοξενείται σε συνεργασία με τους δημιουργούς του franchise Gran Turismo, Polyphony Digital. Εδώ οι επισκέπτες μπορούν να προκαλέσουν τον εαυτό τους

και ο ένας τον άλλον με μια συναρπαστική εμπειρία sim-racing. Αυτή η πρωτοβουλία ευθυγραμμίζεται με τη δέσμευση της GIMS να αναδείξει νέες δυνατότητες που επιταχύνονται προς την τεχνολογία του αύριο.

Classics Gallery – «100 χρόνια θρύλοι»

Σηματοδοτώντας την 100ή επέτειο της GIMS ως διεθνούς έκθεσης αυτοκινήτου, η νέα Classics Gallery θα περιέχει 35 εμβληματικά αυτοκίνητα που έγραψαν ιστορία στην αυτοκινητοβιομηχανία, πολλά από τα οποία έκαναν το ντεμπούτο τους σε προηγούμενα σαλόνια της Γενεύης. Αυτές περιλαμβάνουν την Jaguar E-type «9600 HP» του 1961, την Porsche 901 «Quick Blue» του 1964 και τη Ferrari 500 Superfast του 1964.

Σημειώστε ότι κατά την ημέρα VIP, η οποία θα πραγματοποιηθεί στις 27 Φεβρουαρίου και θα φιλοξενήσει το Auto.Future.Now Forum, οι ηγέτες της αυτοκινητοβιομηχανίας, της τεχνολογίας και του design θα μοιραστούν ιδέες και οράματα για το μέλλον της κινητικότητας. Ανάμεσά τους οι Luca de Meo, Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου Renault, Natalie Robyn, Διευθύνουσα Σύμβουλος της FIA, Chris Bangle, MD της Chris Bangle Associates, Frederic Bertrand, CEO και Team Principal της Mahindra Racing και ο Marco Parroni, CMO του Julius Baer, που θα ανέβουν στη σκηνή για να συζητήσουν θέματα όπως η ηλεκτροκίνηση, η εξέλιξη της σχεδίασης των αυτοκινήτων, η αυτόνομη οδήγηση και η βιωσιμότητα.