Zeekr: Ένας επικίνδυνος αντίπαλος για την «κινεζική» Tesla

Zeekr: Ένας επικίνδυνος αντίπαλος για την «κινεζική» Tesla

Μία μεγάλη αυτοκινητοβιομηχανία της Κίνας, η γνωστή Geely - κάτοχος της πολύ γνωστής premium σουηδικής μάρκας Volvo και της θυγατρικής της που ασχολείται αποκλειστικά με την παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων Polestar – ετοιμάζει τη δημιουργία μιας καινούργιας μάρκας, με το όνομα Zeekr, η οποία θα κατασκευάζει premium ηλεκτρικά αυτοκίνητα για την τοπική αγορά αυτοκινήτου.

Geely 500

Η αγορά της αυτοκινήτου Κίνας είναι τεράστια, όπως επίσης τεράστια είναι η αγορά ηλεκτρικών οχημάτων του ασιατικού γίγαντα. Για αυτό, σε αυτόν ακριβώς τον χώρο συνωστίζονται ήδη Ευρωπαίοι, Ιάπωνες και Αμερικάνοι κατασκευαστές, τόσο με συμβατικά (με κινητήρες εσωτερικής καύσης) μοντέλα όσο και με πλήρως ηλεκτρικά οχήματα, προκειμένου να κερδίσουν ένα κομμάτι της μεγάλης πίτας. BMW, Peugeot, Volkswagen κλπ. δίνουν εδώ και πολλά χρόνια το παρών με συνεργασίες και δικές τους εγκαταστάσεις, ενώ είναι επίσης γνωστό ότι η φοβερή και τρομερή Tesla, που κατάφερε να ξεπεράσει σε χρηματιστηριακή αξία ακόμα και την Toyota, παρά το γεγονός ότι ο όγκος παραγωγής της είναι σημαντικά μικρότερος, έχει φροντίσει να πλασαριστεί κατάλληλα στην αγορά της Κίνας.

H κατασκευή του Gigafactory στη Σαγκάη, που ήδη κατασκευάζει τα Tesla Model 3 από τον Οκτώβριο του 2019, είναι χαρακτηριστική των κινήσεων που μεθοδεύει ο κύριος Elon Musk, το αφεντικό της Tesla. Όμως η κινεζική εκστρατεία δεν θα είναι, κατά πως φαίνεται, στρωμένη με ροδοπέταλα για τον αμερικανό κατασκευαστή ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Βλέπετε, εκτός των ήδη υπαρχόντων και μάλιστα εξειδικευμένων κατασκευαστών όπως η BYD (Build Your Dreams), η οποία απλώνει μάλιστα το δίκτυο της σε όλη την υφήλιο, μία άλλη μεγάλη εταιρεία, η Geely προχωρεί στη δημιουργία μιας νέας μάρκας ηλεκτρικών αυτοκινήτων - και μάλιστα σχετικώς πολυτελών, αντίστοιχων προδιαγραφών με τις Mercedes, προκειμένου να ανταγωνιστεί την Tesla. Και βεβαίως, η Geely δεν είναι ο πρώτος τυχών κατασκευαστής, αφού εκτός των Volvo και BMW, η εταιρία κατέχει ήδη και το 10% της Daimler!

Ενδιαφέρον, πάντως, έχει το γεγονός ότι η συγκεκριμένη εταιρεία πρόσφατα ανακοίνωσε τη δημιουργία μιας ακόμα θυγατρικής, της Lingling Technologies, η οποία θα διαχειρίζεται όλα τα ηλεκτρικά μοντέλα της Geely τα οποία θα προκύχουν από μία εξειδικευμένη πλατφόρμα για ηλεκτρικά οχήματα, στη βάση μιας αρχιτεκτονικής ανοιχτού κώδικα, την Sustainable Experience Architecture (SEA).

Geely Sea Platform

Είναι πολύ πιθανόν, πάντως, η Zeekr να μπει κάτω από την ομπρέλα της Lingling, στις δραστηριότητες της θα περιλαμβάνεται επίσης το μάρκετινγκ και οι πωλήσεις του μοντέλου Zero της Lynk & Co, μιας ακόμα μάρκας της Geely, το οποίο θα προκύψει από τη SEA, καθώς επίσης και όλα τα ηλεκτρικά οχήματα που θα διατεθούν στην αγορά με τα σήματα της Geometry (μάρκα της Geely και αυτή!).

Lynk & Co Zero Concept

Σύμφωνα με όσα «κυκλοφορούν» στα διεθνή μέσα ενημέρωσης, πληροφορίες, η Geely σχεδιάζει όχι να δημιουργήσει ένα παραδοσιακό δίκτυο αντιπροσώπων, αλλά να ανοίξει τις δικές της εκθέσεις στα κέντρα των μεγάλων πόλεων της Κίνας, πουλώντας αυτοκίνητα σε τιμές “fix”, αντιγράφοντας τη στρατηγική μάρκετινγκ που αποδείχθηκε επιτυχημένη από κανέναν άλλο από τον Tesla.

Και επειδή η προώθηση πωλήσεων premium μοντέλων απαιτεί πολυποίκιλη προσέγγιση των εν δυνάμει αγοραστών, οι Κινέζοι σκοπεύουν να δημιουργήσουν και μια «κολεξιόν» από είδη ένδυσης και life style προϊόντα, καθώς επίσης και μία ειδική λέσχη για τους ιδιοκτήτες των Zeekr. Είναι αλήθεια, βέβαια, ότι δεν πρόκειται για κάτι ιδιαίτερα πρωτότυπο, αφού ένας άλλος ανερχόμενος κατασκευαστής premium και σπορ ηλεκτρικών οχημάτων, η NIO, έχει κινηθεί με αντίστοιχο τρόπο.

NIO ET7

Σημειώνουμε, τέλος, ότι ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει και ο τρόπος που η Geely, μέσω της Zeekr, σκοπεύει όχι απλά να διευρύνει το πελατολόγιό της, αλλά και να δημιουργήσει μία στενή σχέση με τους νέους πελάτες της. Η Zeekr σκέφτεται λοιπόν να εφαρμόσει ένα μοναδικό σχέδιο ιδιοκτησίας μετοχών, το οποίο θα επιτρέπει στους πελάτες της να γίνουν μέτοχοι της Lingling μετά την αγορά ενός ηλεκτρικού οχήματος.

Άλλες λεπτομέρειες σχετικά με τη νέα μάρκα Zeekr της Geely δεν έχουν προς το παρόν ανακοινωθεί. Πάντως η Zeekr, εκτός από την Tesla, θα πρέπει να ανταγωνιστεί και άλλες αναπτυσσόμενες κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες που κατασκευάζουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα, όπως η NIO (την οποία αναφέραμε), η Xpeng και η Li Auto.