Το «τελευταίο αντίο»: Lamborghini Invencible και Autentica

Το «τελευταίο αντίο»: Lamborghini Invencible και Autentica

Η Lamborghini περνά από τα αποκλειστικώς βενζινοκίνητα μοντέλα στα υβριδικά supercars - και το τελευταίο μοντέλο με ατμοσφαιρικό κινητήρα V12 - χωρίς ηλεκτρική υποβοήθηση - επρόκειτο να είναι η Lamborghini Aventador LP 780-4 Ultimae, που παρουσιάστηκε πριν από ενάμιση χρόνο. Η παραγωγή των 600 οχημάτων που είχε υποσχεθεί η εταιρία έχει ήδη ολοκληρωθεί, ωστόσο δεκαπέντε από αυτά τα οχήματα χρειάστηκε να κατασκευαστούν εκ νέου, επειδή τόσα πολλά συλλεκτικά Aventadors βυθίστηκαν μαζί με το Felicity Ace κατά τη μεταφορά τους στις ΗΠΑ. Ωστόσο, φαίνεται τώρα ότι η Ultimae δεν ήταν η τελευταία 12κύλινδρη μη υβριδική Lamborghini. Και το «τελευταίο αντίο» λέγεται τώρα - με την κυκλοφορία δύο αποκλειστικών μοντέλων, των Lamborghini Invencible και Autentica.

«Ο κινητήρας V12 είναι ένας από τους πυλώνες της ιστορίας μας και της επιτυχίας της μάρκας μας», δήλωσε ο Stephan Winkelmann, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Automobili Lamborghini. «Καθώς οδεύουμε προς την υιοθέτηση μιας νέας εποχής υβριδισμού στην καρδιά της στρατηγικής μας Cor Tauri, η Lamborghini επιλέγει να γιορτάσει τον ατμοσφαιρικό V12 με δύο μοναδικά οχήματα που αντιπροσωπεύουν τέλεια την ιδέα μας για αριστεία στην εξατομίκευση».

Η κουπέ Lamborghini Invencible και η σπάιντερ (ανοιχτή) Lamborghini Autentica είναι χτισμένες πάνω στην πλατφόρμα της Aventador Ultimae. Ο κινητήρας V12 6,5 λίτρων αποδίδει ισχύ 780 ίππων και ροπή 720 Nm, συνδυάζεται δε με αυτόματο, επτατάχυτο ρομποτοποιημένο κιβώτιο ταχυτήτων Graziano, μονού συμπλέκτη και σύστημα μετάδοσης κίνησης σε όλους τους τροχούς, ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι τα δύο νέα μοντέλα είναι εφοδιασμένα και με τετραδιεύθυνση (δηλ. όλοι οι τροχοί στρίβουν). Το αμάξωμα τύπου «μονοκόκ» είναι κατασκευασμένο από ανθρακονήματα και προέρχεται επίσης από την Aventador, ωστόσο τα εξωτερικά μέρη του (φτερά, καπό κλπ.) είναι διαφορετικά.

Οι Lamborghini Invencible και Autentica διακρίνονται για το πρωτότυπο design τους, που δημιουργήθηκε από την εσωτερική ομάδα σχεδιαστών της εταιρίας στο Lamborghini Centro Stile, με επικεφαλής τον Mitya Borkert. Κάθετοι προβολείς με πολλά στοιχεία led, πίσω φώτα τριών τμημάτων, σύστημα εξάτμισης με τρεις σωλήνες στο κέντρο της ουράς του αυτοκινήτου - όλα αυτά είναι φτιαγμένα ειδικά για τα νέα, μοναδικά αυτοκίνητα, παρόλο που ορισμένα σχεδιαστικά στοιχεία προέρχονται από τα προηγούμενα μοντέλα μικρής κλίμακας των Sesto Elemento, Reventon, Veneno και Essenza SCV12.

Η κουπέ Lamborghini Invencible διαθέτει μία ανεξάρτητη, μεγάλη αεροτομή στηριγμένη σε πυλώνες για την απαιτούμενη ευστάθεια στις ψηλές ταχύτητες, στη Lamborghini Autentica όμως συναντάμε μια διαφορετική αεροδυναμική προσέγγιση, με τη σταθερή αεροτομή να ξεπροβάλει ανάμεσα σε δύο κάθετα φτερά στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου. Σημειώστε ότι η Autentica δεν έχει καθόλου οροφή (ούτε αναδιπλούμενη ούτε αφαιρούμενη), ενώ ακόμη και τα πλαϊνά παράθυρα είναι κομμένα!

Το προερχόμενο από την Aventador εσωτερικό έχει υποστεί τη δέουσα μετατροπή, με τις Invencible και Autentica να… στερούνται τη μουσική: στη θέση της οθόνης του συστήματος πολυμέσων έχει δημιουργηθεί μια θέση για μικροπράγματα και όλα τα κουμπιά έχουν εξαφανιστεί από το τιμόνι. Ο πίνακας ελέγχου του κλιματισμού έχει μεταφερθεί στο κεντρικό τούνελ, ενώ έχουν αλλάξει τα γραφικά των οργάνων. Παράλληλα διατηρείται το σύστημα αερισμού των καθισμάτων.

Τόσο η κουπέ Invencible και η σπάιντερ Auténtica εντυπωσιάζουν σίγουρα με τη δραματική τους εμφάνιση, αλλά στηρίζονται σε παλιά συνταγή και η Lamborghini τρέχει τώρα να ανανεώσει την πλατφόρμα της Aventador για να ακολουθήσουν αμέτρητες ειδικές εκδόσεις. Η φημισμένη εταιρία ανακοίνωσε ότι ο υβριδικός διάδοχος της Aventador θα αποκαλυφθεί σε λίγες μόνο εβδομάδες. Εσείς προετοιμαστείτε για άλλη μια δεκαετία γεμάτη αυτοκίνητα περιορισμένης παραγωγής αξίας πολλών εκατομμυρίων ευρώ που προορίζονται για λίγους τυχερούς που θα τα φροντίζουν σε καλά ελεγχόμενα γκαράζ…