Η ομάδα Peugeot TotalEnergies πρόκειται να ξεκινήσει τη σεζόν 2024 του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Αντοχής της FIA στις 24-25 Φεβρουαρίου στην επίσημη περίοδο δοκιμών (Prologue), που ακολουθείται από τον πρώτο αγώνα της χρονιάς στις 2 Μαρτίου, τον Qatar 1812km στην πίστα Lusail, με δύο αυτοκίνητα PEUGEOT 9X8 προδιαγραφών 2023.
Το Κατάρ είναι αυτό από όπου ξεκινά μια συναρπαστική νέα σεζόν για την Team Peugeot TotalEnergies, με εννέα κατασκευαστές να συμμετέχουν στο πρωτάθλημα WEC και όχι λιγότερες από 19 συμμετοχές με αυτοκίνητα της κατηγορίας Hypercar.
Ένας αριθμός ρεκόρ σε κάτι που υπόσχεται να είναι μια ιδιαίτερα ανταγωνιστική και πολύ αμφίρροπη σεζόν.
Με περίπου δέκα ώρες προγραμματισμένου αγώνα στο Lusail International Circuit (μήκους 5,38 χιλιομέτρων), η αυλαία της σεζόν του 2024 του FIA WEC αναμένεται να παρουσιάσει μια σημαντική πρόκληση. Είναι η δεύτερη μεγαλύτερη διοργάνωση σε επίπεδο διάρκειας αγώνα στο φετινό αγωνιστικό ημερολόγιο, η οποία ξεπερνιέται μόνο από τις 24 Ώρες του Λε Μαν. Θα είναι μια πραγματική δοκιμασία τόσο για τους ανθρώπους όσο και για τις μηχανές, για να μην αναφέρουμε τα ελαστικά, καθώς οι θερμές συνθήκες αναμένεται να διαδραματίσουν καθοριστικό ρόλο.
Η Team Peugeot TotalEnergies αντιμετώπισε προκλήσεις σε δύο μέτωπα κατά τη διάρκεια των εκτός σεζόν δοκιμών εξέλιξης: συνέχισε να αναπτύσσει το PEUGEOT 9X8 του 2023 ακολουθώντας παράλληλα τον απαιτητικό οδικό χάρτη που καθορίστηκε για το PEUGEOT 9X8 του 2024, προκειμένου να είναι έτοιμο εγκαίρως για την Imola τον Απρίλιο. Επομένως, με πολύ αποφασιστική και ανταγωνιστική διάθεση η ομάδα ετοιμάζεται να ξεκινήσει τη σεζόν της στο Κατάρ.
«Αναμένουμε ότι θα είναι ένας δύσκολος αγώνας», επιβεβαίωσε ο Olivier Jansonnie, Τεχνικός Διευθυντής της Peugeot Sport. «Η αξιοπιστία θα είναι βασικός παράγοντας, αλλά έχουμε το πλεονέκτημα να γνωρίζουμε ότι το PEUGEOT 9X8 του 2023 είναι ένα δοκιμασμένο αυτοκίνητο και ότι αποδείχθηκε σταθερό στο Φούτζι και στο Μπαχρέιν στα τέλη του περασμένου έτους. Θα χρειαστεί να έχουμε μια καλή εμφάνιση χωρίς σφάλματα, όσον αφορά τους οδηγούς, την αξιοπιστία και τη στρατηγική. Αν καταφέρουμε να το κάνουμε αυτό, τότε μπορούμε να αξιοποιήσουμε στο έπακρο τις συνθήκες. Διαθέτουμε ορισμένα νέα εργαλεία που θα μας βοηθήσουν να βελτιώσουμε ακόμη περισσότερο αυτό που κάνουμε στην πίστα. Σε κάθε περίπτωση, είμαστε αποφασισμένοι να πάρουμε το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα».
Ενώ η πίστα θα είναι καινούργια για πολλούς αγωνιζόμενους, όλοι θα έχουν την ευκαιρία να την γνωρίσουν κατά τη διάρκεια των πρώιμων δοκιμών set-up (Prologue) που θα πραγματοποιηθούν μία εβδομάδα πριν από τον εναρκτήριο γύρο και να επιστρέψουν εκεί πιο ενημερωμένοι για τον αγώνα. Στην Peugeot Sport, τα μέλη του πληρώματος θα μπορούν επίσης να προετοιμαστούν πλήρως για τη νέα σεζόν στον προσομοιωτή, με τους έξι οδηγούς να εναλλάσσονται πίσω από το τιμόνι. Οι οδηγοί θα έχουν την ευκαιρία να μάθουν τις λεπτομέρειες της πίστας, καθώς και αυτές του PEUGEOT 9X8 μετά το χειμερινό διάλειμμα, ενώ οι μηχανικοί θα μπορούν να εργαστούν στο στήσιμο του αυτοκινήτου και να σχεδιάσουν τα πλάνα τους για την αντιμετώπιση πιθανών καταστάσεων έτσι ώστε η ομάδα να μπορεί να αντιδράσει γρήγορα σε κάθε ενδεχόμενο όταν θα βρεθεί στην πίστα.
Αυτό που θα είναι άγνωστο τελικά, είναι το BoP (Balance of Performance), το Ισοζύγιο Απόδοσης δηλαδή μεταξύ των διαφόρων αυτοκινήτων στο αρχική σειρά εκκίνησης. «Θα γίνουν νέες προσαρμογές στην ισορροπία των επιδόσεων πριν από τον εναρκτήριο γύρο», σχολίασε ο Jean-Marc Finot, Senior VP, Stellantis Motorsport. «Το PEUGEOT 9X8 που θα αγωνιστεί στο Κατάρ θα είναι πανομοιότυπο με αυτό που αγωνίστηκε στους τελευταίους αγώνες του 2023. Επομένως, το BoP θα πρέπει να το τοποθετήσει πιο κοντά στις επιδόσεις των κορυφαίων ανταγωνιστών. Κατόπιν αυτού, η ιδέα είναι να προσπαθήσουμε να παλέψουμε για τις πρώτες θέσεις». Αυτή η προσέγγιση αντανακλά την αποφασιστικότητα που χαρακτηρίζει όλους στην Team Peugeot TotalEnergies στην αρχή της νέας καμπάνιας.
Τι δήλωσαν
Nico Müller – PEUGEOT 9X8 #93: «Το Κατάρ φαίνεται ότι θα είναι ένας έντονος και συναρπαστικός αγώνας, με την επίσημη περίοδο δοκιμών set-up (Prologue) να διεξάγεται λίγο πριν. Όλοι έχουμε δουλέψει σκληρά κατά τη διάρκεια του χειμώνα και όλοι στην ομάδα έχουν μεγάλο κίνητρο. Ανυπομονούμε να ξεκινήσουμε τώρα. Από φυσικής πλευράς, οι προετοιμασίες μου ήταν πολύ καλές και νιώθω ακόμα πιο έτοιμος από ποτέ. Ελπίζω να μπορώ να το βγάλω αυτό στο PEUGEOT 9X8, το οποίο τώρα θα μοιράζομαι με τους JEV και Mikkel. Τα πάω πολύ καλά με όλους στην ομάδα. Η απόφαση να αλλάξουμε την σύνθεση των πληρωμάτων αφορούσε κυρίως τις προτιμήσεις του set-up που σχετίζονται με το στυλ οδήγησης του καθενός μας, έτσι ώστε να πρέπει να κάνουμε όσο το δυνατόν λιγότερους συμβιβασμούς για να πετύχουμε τις καλύτερες επιδόσεις. Σε κάθε περίπτωση, πιστεύω ότι θα υπάρχει έντονη δυναμική μεταξύ των τριών μας. Τα άλλα δύο παιδιά είναι πολύ γρήγορα και είναι επίσης τεράστιοι ανταγωνιστές και νομίζω ότι υπάρχει καλός συνδυασμός όσον αφορά την προσωπικότητα όλων μας».
Stoffel Vandoorne – PEUGEOT 9X8 #94: «Ανυπομονώ να ξεκινήσει η νέα αγωνιστική χρονιά. Θα είναι η πρώτη μου πλήρης σεζόν με την Team Peugeot TotalEnergies, οδηγώντας το ίδιο αυτοκίνητο με τον Paul και τον Loïc, με τους οποίους τα πάω πολύ καλά. Στο Κατάρ, θα κάνουμε ό,τι μπορούμε για να βγάλουμε το μέγιστο από το PEUGEOT 9X8 του 2023 στον τελευταίο του αγώνα. Το πλεονέκτημα για εμάς είναι ότι πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που γνωρίζουμε και κατανοούμε καλά. Δεν έχω αγωνιστεί ποτέ στο Κατάρ πριν, αλλά οι δοκιμές set-up (Prologue) θα με βοηθήσουν να αποκτήσω τον προσανατολισμό μου. Σίγουρα περιμένω ότι θα είναι ένας δύσκολος αγώνας σωματικά, δεδομένων των πολύ υψηλών θερμοκρασιών που υπάρχουν εκεί και είναι επίσης μια πολύ γρήγορη πίστα. Η διαχείριση των ελαστικών θα είναι αναμφίβολα μια πρόκληση, αλλά έχουμε προετοιμαστεί για αυτό!».