Πώς είναι η «υγεία» της μπαταρίας σε αυτό το γερμανικό ηλεκτρικό μετά από τεστ αντοχής;

Πώς είναι η «υγεία» της μπαταρίας σε αυτό το γερμανικό ηλεκτρικό μετά από τεστ αντοχής;

Μετά από τέσσερα χρόνια εντατικής δοκιμής, οι τεχνικοί του ADAC – του μεγαλύτερου ανεξάρτητου οργανισμού οδικής ασφάλειας και δοκιμών αυτοκινήτων στη Γερμανία – ανακοίνωσαν τα αποτελέσματα για την «υγεία» της μπαταρίας του ηλεκτρικού μικρομεσαίου οικογενειακού VW ID.3.

Ο γνωστός γερμανικός ανεξάρτητος οργανισμός οδικής ασφάλειας ADAC μεταξύ άλλων πραγματοποιεί και δοκιμές που αφορούν την αυτοκίνηση.

Αυτή τη φορά στο επίκεντρο βρέθηκε η κατάσταση της μπαταρίας ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου μετά από ένα μακρύ τεστ αντοχής.

Μετά από τέσσερα χρόνια εντατικής δοκιμής, οι τεχνικοί του ADAC αξιολόγησαν ως εξαιρετική την υγεία της μπαταρία του Volkswagen ID.3.

Στα 4 χρόνια που κράτησε η δοκιμή, το ηλεκτρικό μοντέλο διένυσε περισσότερα από 160.000 χιλιόμετρα στο Κέντρο Δοκιμών και Τεχνολογίας του οργανισμού στο Landsberg am Lech, με εντυπωσιακά αποτελέσματα, καθώς η ωφέλιμη ενεργειακή χωρητικότητα της μπαταρίας διατηρείται στο 91%.

Όπως ισχύει για όλα τα μοντέλα της οικογένειας ID., η Volkswagen εγγυάται ότι η μπαταρία διατηρεί τουλάχιστον το 70% της αρχικής της χωρητικότητας μετά από οκτώ έτη ή 160.000 χιλιόμετρα.

Στη δοκιμή χρησιμοποιήθηκε το ID.3 Pro S με ωφέλιμη ενεργειακή χωρητικότητα 77 kWh. Η μπαταρία του ID.3 υποβλήθηκε σε εντατική χρήση και για να επιτευχθούν τα 160.000 χιλιόμετρα σε σύντομο χρονικό διάστημα, πάνω από το 40% των φορτίσεων πραγματοποιήθηκε σε ταχυφορτιστές. 

Επιπλέον, το όχημα παρέμενε συχνά συνδεδεμένο στον φορτιστή με την μπαταρία πλήρως φορτισμένη (100%) μεταξύ των διαδρομών – πρακτική που δεν συνιστάται, καθώς επιβαρύνει τη μακροχρόνια απόδοση της μπαταρίας. 

Η συγκεκριμένη δοκιμή αποτελεί την πρώτη του είδους για μοντέλο της οικογένειας ID. 

Καθ’ όλη τη διάρκεια, το όχημα υποβαλλόταν σε τακτικούς ελέγχους από τους μηχανικούς του ADAC, με έμφαση στην κατάσταση της μπαταρίας.



Ο ADAC συστήνει ανεπιφύλακτα την τακτική εγκατάσταση ενημερώσεων λογισμικού. Το ID.3 έλαβε πολλαπλές αναβαθμίσεις κατά τη διάρκεια της δοκιμής – μεταξύ των οποίων και στον υπολογισμό διαδρομής σε πραγματικό χρόνο (EV Route Planner), ο οποίος προτείνει σταθμούς φόρτισης σε μεγάλες αποστάσεις, με βάση την εναπομείνασα ενέργεια, την κυκλοφορία και τις καιρικές συνθήκες.

Ο ADAC συστήνει ανεπιφύλακτα την τακτική εγκατάσταση ενημερώσεων λογισμικού. Το ID.3 έλαβε πολλαπλές αναβαθμίσεις κατά τη διάρκεια της δοκιμής – μεταξύ των οποίων και στον υπολογισμό διαδρομής σε πραγματικό χρόνο (EV Route Planner), ο οποίος προτείνει σταθμούς φόρτισης σε μεγάλες αποστάσεις, με βάση την εναπομείνασα ενέργεια, την κυκλοφορία και τις καιρικές συνθήκες.

Ο Martin Sander, Μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Volkswagen αρμόδιος για Πωλήσεις, Marketing και After Sales, δήλωσε: 

«Το αποτέλεσμα αναδεικνύει την εντυπωσιακή ποιότητα των μοντέλων ID. 

ακόμη και μετά από χιλιάδες χιλιόμετρα. Με απόδοση άνω του 90% μετά από 160.000 χλμ., το ID.3 αποδεικνύεται μια εξαιρετικά ελκυστική επιλογή και ως μεταχειρισμένο».

Αξίζει να αναφερθεί, πως εκτός από την εξαιρετική «υγεία» της μπαταρίας, οι τεχνικοί του ADAC διαπίστωσαν ότι το αμάξωμα και το πλαίσιο του ID.3 διατηρήθηκαν σε εξαιρετική κατάσταση, παρά τη μεγάλη χιλιομετρική διάρκεια της δοκιμής του ID.3. Άξονες, ανάρτηση και σύστημα διεύθυνσης ανταποκρίθηκαν πλήρως στις απαιτήσεις, χωρίς σημάδια φθοράς ή προβλημάτων.