Το plug in υβριδικό που φτάνει πιο μακριά: Lexus RX 450h+ AWD (δοκιμή)

Το plug in υβριδικό που φτάνει πιο μακριά: Lexus RX 450h+ AWD (δοκιμή)

Δεόντως εντυπωσιακό το μεσαίο SUV της Lexus, χάρη στο έντονα αιχμηρό/δυναμικό design του, που δείχνει εκτός των άλλων και πλήρως συμβατό με ότι έχουμε συνηθίσει τα τελευταία χρόνια από την εταιρία. Είναι οπωσδήποτε ένα πολυτελές αυτοκίνητο με την υψηλή ποιότητα κατασκευής που χαρακτηρίζει το σαλόνι του να σε «αγκαλιάζει» γύρω-γύρω με πλαστικό καλής ποιότητας και δέρμα - και με ένα ταμπλό που δείχνει να αναπτύσσεται με επίκεντρο τον οδηγό.

Είναι ένα αυτοκίνητο που έχει πολλούς τρόπους να σε πείσει ότι είναι premium και ότι ως τέτοιο, δηλαδή ακριβό, αξίζει τα λεφτά του. Πέραν της τεράστιας ψηφιακής οθόνης που φιλοξενείται στο κέντρο του ταμπλό και του ψηφιακού πίνακα οργάνων, στοιχεία που παραπέμπουν στην ενσωμάτωση υψηλής τεχνολογίας, υπάρχουν μία σειρά προηγμένα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού (υπό την ομπρέλα του «Lexus +») που έρχονται να επιβεβαιώσουν την high-tech αίσθηση που σου δημιουργείται στο εσωτερικό του αυτοκινήτου.

Τα συστήματα αυτά έχουν να κάνουν είτε με την προστασία από κακοτοπιές κατά την οπισθοπορεία και την έξοδο από θέση στάθμευσης, είτε με την παροχή άνεσης και ασφάλειας στο ταξίδι (παραμονή στη λωρίδα κυκλοφορίας και προσαρμοζόμενο cruise control), είτε με την αποφυγή ατυχήματος κατά το άνοιγμα της πόρτας: πρόκειται για την Υποβοήθηση Ασφαλούς Εξόδου, η οποία χρησιμοποιεί την Οθόνη Τυφλού Σημείου για την παρακολούθηση της κίνησης (π.χ. οχημάτων και ποδηλάτων, που πλησιάζουν από πίσω) και όπου απαιτείται χρησιμοποιεί ηλεκτρονικό κλείδωμα e-Latch ώστε να μην ανοίγουν οι πόρτες, μειώνοντας τα σχετικά ατυχήματα κατά 95%.

Από τη θέση του οδηγού, η αλήθεια είναι ότι το Lexus NX450+ AWD δεν σου δίνει την αίσθηση της ευρυχωρίας, καθώς το ταμπλό, που όπως ήδη είπαμε σε αγκαλιάζει, ταυτοχρόνως δείχνει να σε περιορίζει. Ωστόσο, όταν βρεθείς στο πίσω κάθισμα, βλέπεις ότι εκεί υπάρχει μεγάλη άνεση χώρου - ο χώρος για ψηλούς επιβάτες (και για τα γόνατα, και για το κεφάλι τους) είναι άφθονος, ενώ και το πορτμπαγκάζ με βάση αυτά που βλέπουμε αρκετά συχνά σε plug-in Hybrid αυτοκίνητα είναι σαφώς πάνω από το μέσο όρο της κατηγορίας (για 500 λίτρα κάνει λόγο η Lexus).

Στο δρόμο τώρα είσαι αντιμέτωπος με χαμηλά επίπεδα θορύβου, καθώς η ηχομόνωση κάνει καλά τη δουλειά της, ενώ το όλο «στήσιμο» του αυτοκινήτου σου εμπνέει εμπιστοσύνη και στις ψηλές ταχύτητες των αυτοκινητοδρόμων, αλλά και όταν κινείσαι σε επαρχιακό δρόμο. Το δικό του ρόλο παίζει στη διαμόρφωση αυτής της εικόνας και το σύστημα μετάδοσης κίνησης σε όλους τους τροχούς “E-FOUR”, που περιλαμβάνει έναν επιπρόσθετο ηλεκτροκινητήρα 54 hp τοποθετημένο στον πίσω άξονα, ο οποίος παρέχει στιγμιαία τη ροπή του όποτε χρειάζεται.

Το κομμάτι της άνεσης επηρεάζεται, βέβαια, ελαφρά (στις απότομες καθημερινές ανωμαλίες του οδοστρώματος) από τις 20άρες ζάντες που διέθετε το αυτοκίνητο της δοκιμής μας, οι οποίες όμως από την άλλη μεριά λειτουργούν υπέρ της βελτίωσης των δυναμικών χαρακτηριστικών του SUV της Lexus.

Παρά το γεγονός ότι το σύστημα κίνησης του Lexus NX στηρίζεται στο γνωστό υβριδικό σύστημα της Toyota, όταν θα ζητήσεις πλήρη ισχύ δεν αντιμετωπίζεις την υπερβολική, πολλές φορές, αύξηση των στροφών λειτουργίας του κινητήρα που χαρακτηρίζει «παραδοσιακά» το εν λόγω σύστημα. Η αλήθεια είναι ότι ο δείκτης του στροφόμετρου με το γκάζι «σανιδωμένο» θα πλησιάσει το κόκκινο και σίγουρα τότε κάποιος θόρυβος θα γίνει αισθητός στην καμπίνα, αλλά αυτό δεν είναι κάτι που θα κρατήσει πολύ - και αρκεί να αφήσεις ελάχιστα το γκάζι για να πέσουν οι στροφές σε ομαλά επίπεδα. Εννοείται ότι μπορείς να ταξιδέψεις με υψηλή ταχύτητα και χαμηλές στροφές στον κινητήρα.

Ο οδηγός έχει στη διάθεση του τις παρακάτω ρυθμίσεις για το σύστημα κίνησης: Normal, Eco ή Sport και Sport Plus. Με βάση αυτές μπορεί λοιπόν να προσαρμόζει τα χαρακτηριστικά λειτουργίας του συστήματος. Ενώ από την άλλη μεριά μπορεί να επιλέξει μεταξύ πλήρως ηλεκτρικής και υβριδικής λειτουργίας, κατά την οποία πολύ συχνά βρίσκεσαι να κινείσαι με τον 2,5 λίτρων βενζινοκινητήρα σβηστό. Και εφόσον κανείς έχει ως στόχο την κίνηση αποκλειστικά με τους ηλεκτροκινητήρες του Lexus και την πλήρη αξιοποίηση της ενέργειας της μπαταρίας, μπορεί να διαπιστώσει ότι το ιαπωνικό πολυτελές plug in hybrid SUV, μπορεί κινηθεί όσο λίγα ανταγωνιστικά οχήματα (για πάνω από 55 χιλιόμετρα, προσεγγίζοντας σε εξαιρετικό βαθμό τις προδιαγραφές) μέχρι να χρειαστεί να πάρει μπρος ο βενζινοκινητήρας. Αξίζει να πούμε ότι ακόμα και με την ελάχιστη εναπομείνασα ηλεκτρική αυτονομία της τάξης των 5 χιλιομέτρων μπορείς να δεις ότι το σύστημα κρατάει τον βενζινοκινητήρα σβηστό.

Σημειώστε ότι στην ηλεκτρική λειτουργία μπορεί κανείς να κινηθεί με ταχύτητες και πάνω από τα 100 km/h χωρίς πρόβλημα (έως 135 km/h) κάτι που σημαίνει κίνηση μηδενικών ρύπων ακόμα και όταν οι καθημερινές μας μετακινήσεις περιλαμβάνουν και αυτοκινητόδρομο.

Σημειώστε τέλος ότι σε όλα τα Hybrid μοντέλα της Lexus προσφέρονται: 6 χρόνια/180.000 km Εγγύηση Κατασκευαστή, 6 χρόνια Οδική βοήθεια, 11-ετής κάλυψη Υβριδικής Μπαταρίας και Υβριδικών Εξαρτημάτων, Δωρεάν Ετήσιος Έλεγχος Υγείας Υβριδικού Συστήματος και οι Εφαρμογές My Lexus & Lexus Link.