Nissan Juke Hybrid: 40% κάτω η κατανάλωση, 25% πάνω η ισχύς

Nissan Juke Hybrid: 40% κάτω η κατανάλωση, 25% πάνω η ισχύς

Όταν μιλάς με τη γλώσσα των αριθμών, τα πολλά λόγια περιττεύουν. Και η Nissan, λανσάροντας το ήδη πετυχημένο και από πάσης απόψεως «φρέσκο» Juke στην πλήρως υβριδική του εκδοχή, μπορεί κάλλιστα να αφήσει την τεχνολογία να μιλήσει με δεδομένα (όπως η μεικτή κατανάλωση WLTP, μόλις 5,0 l/100km), για ένα μοντέλο που λόγω διαστάσεων και μεταφορικών δυνατοτήτων δεν απέχει πολύ από τον ορισμό του «ιδανικού» μεταφορικού μέσου – για οικογένειες και όχι μόνον!

Ένα crossover που έγραψε ιστορία με το προκλητικά σπορ design του καταφέρνοντας να είναι από τους πρώτους διδάξαντες στον χώρο των compact SUV – με την ευρύτερη έννοια – επανέρχεται, λοιπόν, στο προσκήνιο με μία πλήρως υβριδική έκδοση που εκτός από καλύτερες επιδόσεις και μειωμένη κατανάλωση, προσφέρει επίσης και διαβατήριο για τον δακτύλιο.

Ο λόγος για το νέο Nissan Juke Hybrid που είναι εφοδιασμένο με ένα «πολυτροπικό», όπως το χαρακτηρίζει η μαμά εταιρία, υβριδικό σύστημα κίνησης, που βασίζεται μεν σε έναν βενζινοκινητήρα αλλά διαθέτει αυξημένες δυνατότητες ηλεκτρικής κίνησης, προσφέροντας κάποια πολύ σημαντικά οφέλη, όπως η εκκίνηση πάντα και αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια, η αυξημένη απόδοση – μείωση της κατανάλωσης καυσίμου - χάρη στο ευφυές κιβώτιο ταχυτήτων, την αποτελεσματική ανάκτηση ενέργειας κατά την πέδηση και την μπαταρία υψηλής απόδοσης, αλλά και η απολαυστική οδήγηση, προϊόν της αυξημένης ισχύος και των υψηλού επιπέδου δυναμικών χαρακτηριστικών τα οποία χαρακτηρίζουν ούτως ή άλλως το Nissan Juke, σε όλες του τις εκδόσεις.

Το εξαιρετικά αποτελεσματικό υβριδικό σύστημα κίνησης

Το σύστημα κίνησης του Nissan Juke Hybrid αποτελείται από έναν νέας γενιάς κινητήρα εσωτερικής καύσης (βενζινοκινητήρα) της Nissan, τελευταίας τεχνολογίας, ειδικά σχεδιασμένο για χρήση σε υβριδική εφαρμογή, ο οποίος αποδίδει ισχύ 69 kW (94 ίππους) και μέγιστη ροπή 148 Nm.

Στο κομμάτι της ηλεκτροκίνησης, η Nissan ενσωμάτωσε τον κύριο ηλεκτροκινητήρα που αποδίδει 36 kW (49 ίππους) και 205 Nm ροπής, ενώ η Renault (στο πλαίσιο της συνεργασίας των δύο εταιριών οι οποίες όπως είναι γνωστό εντάσσονται στη Συμμαχία (Alliance) Renault-Nissan-Mitsubishi) προσέφερε έναν ακόμη μικρότερο ηλεκτροκινητήρα (τη μίζα/γεννήτρια υψηλής τάσης 15 kW), τον απαραίτητο για τη λειτουργία του ηλεκτρικού συστήματος κίνησης μετατροπέα και την υδρόψυκτη μπαταρία 1,2 kWh, αλλά και το εξαιρετικά καινοτόμο κιβώτιο ταχυτήτων. Το αποτέλεσμα είναι ένα σύστημα κίνησης που παρέχει 25% περισσότερη ισχύ (συνδυασμένη ισχύς: 145 ίπποι) από την τρέχουσα έκδοση με τον βενζινοκινητήρα, με μείωση κατανάλωσης καυσίμου έως και 40% στον αστικό κύκλο και έως και 20% στον αντίστοιχο μικτό. Σημειώστε ότι η τυποποιημένη κατανάλωση μικτού κύκλου φτάνει τα 5,0 - 5,1 l/100 km, ενώ οι εκπομπές CO2 τα 114-115 g/km.

Ένα ευφυές & αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων για άνεση και οικονομία

Στοιχείο-κλειδί για τη λειτουργία του υβριδικού συστήματος κίνησης του Nissan Juke Hybrid είναι το προηγμένο κιβώτιο ταχυτήτων χαμηλής τριβής που παρέχει βέλτιστη χρήση της ισχύος, είτε αυτή προέρχεται από τον ηλεκτροκινητήρα, είτε από τον βενζινοκινητήρα, είτε και από τους δύο.

Το εν λόγω κιβώτιο διαθέτει 4 ταχύτητες για τον Κινητήρα Εσωτερικής Καύσης και τις 2 ταχύτητες για τον ηλεκτροκινητήρα. Επιπλέον, για τη μείωση της τριβής, αυτό το κιβώτιο ταχυτήτων δεν χρησιμοποιεί συμπλέκτη. Όλες οι εκκινήσεις του οχήματος είναι αμιγώς ηλεκτρικές και οι 2 κινητήρες χρησιμοποιούνται από κοινού, συνδυάζονται, για τον συγχρονισμό των ταχυτήτων, παρέχοντας ομαλή και γρήγορη επιτάχυνση.

Το υβριδικό σύστημα του Nissan Juke Hybrid μπορεί να λειτουργήσει, ανάλογα με τις απαιτήσεις του οδηγού και τις συνθήκες κίνησης, είτε ως σύστημα σειριακής λειτουργίας, είτε ως σύστημα παράλληλης λειτουργίας είτε σε μια λογική συνδυασμού των δύο αυτών λειτουργιών.

Μια ηλεκτρική εμπειρία 

Το ευφυές σύστημα κίνησης του Nissan Juke Hybrid λαμβάνει κατά τη λειτουργία του υπόψη πολλές παραμέτρους, με στόχο τη βελτιστοποίηση του χρόνου που αφιερώνει το Juke στην ηλεκτρική λειτουργία. Κατά τη διάρκεια των δοκιμών, οι μηχανικοί της Nissan πέτυχαν έως και 80% της αστικής οδήγησης να πραγματοποιείται σε ηλεκτρική λειτουργία, με σύντομες υβριδικές φάσεις για επαναφόρτιση της μπαταρίας, πριν το Juke επιστρέψει στην ηλεκτρική λειτουργία. Το Juke Hybrid, λοιπόν, όχι μόνο ξεκινάει σε 100% ηλεκτρική λειτουργία, αλλά μπορεί να φτάσει ταχύτητες έως και 55 χλμ./ώρα κινούμενο μόνο με τον ηλεκτροκινητήρα του, ώστε οι οδηγοί να απολαμβάνουν την ισχυρή εμπειρία οδήγησης ηλεκτρικού αυτοκινήτου.

Το σύστημα μεγιστοποιεί αυτόματα τη χρήση του ηλεκτροκινητήρα, ενώ το Juke Hybrid διαθέτει και έναν αποκλειστικό διακόπτη λειτουργίας ηλεκτροκίνησης που μπορεί να χρησιμοποιηθεί όταν ο οδηγός δεν θέλει να λειτουργεί ο κινητήρας καύσης, όπως για παράδειγμα σε κατοικημένες περιοχές, σχολεία, χώρους στάθμευσης και σε συνθήκες κυκλοφοριακής συμφόρησης.

Ανάκτηση ενέργειας κατά το φρενάρισμα

Κατά την επιβράδυνση, ο ηλεκτροκινητήρας λειτουργεί ως γεννήτρια προκειμένου να μετατρέψει την κινητική ενέργεια σε ηλεκτρική την οποία προωθεί για αποθήκευση στην μπαταρία που τροφοδοτεί τον ηλεκτροκινητήρα του υβριδικού συστήματος.

Η προηγμένη λειτουργία “Regenerative Cooperative Brake” συνδυάζει τη λεγόμενη αναγεννητική πέδηση (με τον ηλεκτροκινητήρα) και το παραδοσιακό φρενάρισμα για να επιτύχει μια φυσική αίσθηση στο πεντάλ, αλλά και πιο αποτελεσματική ανάκτηση ενέργειας. Σημαντικό είναι ότι σε αυτή τη διαδικασία, ο οδηγός δεν αντιλαμβάνεται κάτι, προκειμένου να διασφαλιστεί ότι η ανάδραση μέσω του πεντάλ του φρένου παραμένει σταθερή και διαισθητική.

Το Juke Hybrid διαθέτει επίσης έναν επιλογέα τρόπου οδήγησης, που επιτρέπει στον οδηγό να επιλέξει μεταξύ τριών “drive modes”: των προγραμμάτων Eco/Normal/Sport. Τα συγκεκριμένα προγράμματα οδήγησης, εκτός του ότι αλλάζουν τη δύναμη που πρέπει να ασκεί ο οδηγός στο τιμόνι, τη λειτουργία του κλιματισμού και την απόκριση του πεντάλ γκαζιού, στην περίπτωση του νέου υβριδικού συστήματος μετάδοσης κίνησης, αλλάζουν επίσης τη συμπεριφορά της αναγεννητικής πέδησης και την κατάσταση φόρτισης της μπαταρίας. Στη λειτουργία Sport, για παράδειγμα, η ανάκτηση ενέργειας κατά το φρενάρισμα έχει ρυθμιστεί σε υψηλό επίπεδο προκειμένου να μεγιστοποιηθεί η προσφερόμενη ηλεκτρική ισχύς για πιο γρήγορη επιτάχυνση.

Φρέσκιες σχεδιαστικές πινελιές συνοδεύουν μια σταθερή αξία

Επειδή, τώρα, τα πράγματα δεν πρέπει μόνο «να είναι» καλά, αλλά και «να φαίνονται» ότι είναι τέτοια, όλες οι παραπάνω αλλαγές ουσίας συνοδεύτηκαν από τις σχετικές αισθητικές παρεμβάσεις, ώστε να είναι εύκολα αντιληπτές από τον προσεκτικό εξωτερικό παρατηρητή.

Έτσι, μπορεί η βασική σπορ σχεδίαση coupe/crossover του Juke παρέμεινε ως έχει και στη νέα υβριδική έκδοση, αλλά προστέθηκαν σε αυτήν κάποιες διακριτικές «πινελιές» που κάνουν τη διαφορά. Στις μπροστινές πόρτες και στην πόρτα του χώρου αποσκευών έχουν τοποθετηθεί τα σήματα «Hybrid», ενώ η μάσκα φέρει πλέον το νέο λογότυπο της Nissan και επίσης διαθέτει μια λωρίδα από μαύρο γυαλιστερό υλικό στο σημείο που συναντά το καπό, τοποθετώντας το μοντέλο σε απόλυτη ευθυγράμμιση με τα άλλα εξηλεκτρισμένα μοντέλα της Nissan, τα οποία μοιράζονται το ίδιο σχεδιαστικό μοτίβο. Επίσης η γρίλια στη μάσκα είναι πλέον διχτυωτή και έχει μικρότερο εμβαδόν για βελτιστοποίηση της απόδοσης της ψύξης με αέρα.

Όλα αυτά συνοδεύονται από το γνωστό “πακέτο” άνεσης και ασφάλειας που χαρακτηρίζει και τις υπόλοιπες εκδόσεις του Nissan Juke. Άφθονοι λοιπόν οι χώροι για επιβάτες μπρος-πίσω (χώρος για τα πίσω: 553 mm) και ένα σύνολο από στοιχεία εξοπλισμού που διευκολύνουν την καθημερινότητα και προάγουν την ασφάλεια έρχεται να αναδείξει την αποτελεσματικότητα του νέου μοντέλου ως μεταφορικού μέσου. Ενός μεταφορικού μέσου που ως SUV μπορεί να πάει σχεδόν παντού, αξιοποιώντας την αυξημένη απόσταση από το έδαφος και τους μεγάλους τροχούς του, μεταφέροντας παράλληλα τουλάχιστον τέσσερις μεγαλόσωμους ενήλικες με τις αποσκευές τους.

Σημειώστε ότι το πορτμπαγκάζ, παρά τη μικρή του μείωση λόγω της «φιλοξενίας» της μπαταρίας του υβριδικού συστήματος (κατά 68 λίτρα σε σχέση με τη βενζινοκίνητη έκδοση) εξακολουθεί να προσφέρει 354 λίτρα – χωρητικότητα που είναι υπερεπαρκής για τα δεδομένα του αυτοκινήτου. Ενώ με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα, ο χώρος φόρτωσης που δημιουργείται παραμένει ο καλύτερος στην κατηγορία με 1.237 λίτρα.

Σημειώστε, τέλος, ότι το με το Juke Hybrid αντιπροσωπεύει ένα ακόμη ορόσημο στη στρατηγική φιλοδοξία της εταιρίας να έχει μια πλήρως εξηλεκτρισμένη γκάμα μέχρι το 2023.

Δείτε περισσότερα για το νέο Nissan Juke Hybrid κάνοντας κλικ εδώ