Μπορεί ένα μικρό ηλεκτρικό SUV να συγκινήσει; Alfa Romeo Junior Elettrica

Μπορεί ένα μικρό ηλεκτρικό SUV να συγκινήσει; Alfa Romeo Junior Elettrica

Η Junior είναι το πρώτο compact SUV της Alfa Romeo, ωστόσο στην ιστορία θα μείνει κυρίως ως η πρώτη ηλεκτρική δημιουργία της μιλανέζικης φίρμας. Και το ερώτημα είναι φυσικά πόσο Alfa Romeo είναι μια ηλεκτρική Alfa Romeo.

Αν δε θέλεις να αποδεχθείς τις αλλαγές που επιτελούνται μπροστά σου, φρόντισε τουλάχιστον να έχεις την ψυχραιμία να τις «ζυγίσεις». Πιθανότητα οι δογματικοί Alfisti έχουν ήδη αφορίσει την ιδέα μια ηλεκτρικής Afa Romeo, οπότε δεν έχει νόημα να προσπαθήσεις να τους φέρεις πιο κοντά στην πρώτη ηλεκτρική δημιουργία της μιλανέζικης φίρμας , την Junior Elettrica. Υπάρχουν όμως και οι πιο μετριοπαθείς που σίγουρα θέλουν να μάθουν για αυτό το νέο κεφάλαιο στην ιστορία της Alfa Romeo. Όπως και να έχει, η ηλεκτρική Junior δεν προέκυψε από παρθενογέννηση, μιας και για λόγους οικονομίας κλίμακας χρησιμοποιεί κοινά μηχανικά μέρη με τα άλλα compact SUV του ομίλου Stellantis, όπως το DS 3, το Fiat 600 ή το Peugeot 2008 και το Opel Mokka. To ίδιο ισχύει και για το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης, που εκτός από τα παραπάνω το έχουμε δει στο Jeep Avenger, όπου έκανε και το ντεμπούτο του.

Αισθητικά πάντως η Junior των 4,17m έχει το στίγμα του Alfa Romeo Centro Stile και φυσικά το αναμενόμενο sex-appeal, όσο και αν οι αυστηροί κριτές βρουν ομοιότητες με κάποια άλλα μοντέλα του γκρουπ Stellantis (ή και με μοντέλα του ανταγωνισμού) ή δυσανασχετήσουν που το Scudetto (η θρυλική ασπίδα στη μάσκα) έχει αντικατασταθεί από ένα σκαλιστό «σταυρόφιδο» πάνω στην πλαστική μάσκα. Όπως και να έχει πάντως την παράσταση κλέβει το έντονα κοφτό πίσω μέρος, το ιταλιστί «coda tronca», το οποίο εκτός από την αισθητική δίνει bonus και στην αεροδυναμική, που έχει μεγάλη σημασία για την αυτονομία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ιδιαίτερα όταν αυτά κινούνται εκτός πόλης, με αυξημένη ταχύτητα.

Ό,τι μεμπτό πάντως σε σχέση με το design μπορεί να είχες σκεφτεί για την Alfa Romeo βλέποντας την Junior, το ξεχνάς τη στιγμή που θα βρεθείς στο οδηγοκεντρικό εσωτερικό του μικρότερου μοντέλου της φημισμένης ιταλικής μάρκας. Οπτικά τουλάχιστον δεν θα μπορούσε να είναι πιο Alfa Romeo συνδυάζοντας παραδοσιακά στοιχεία, όπως οι καμπύλες Cannocchiale πάνω μέρος του πίνακα οργάνων, με το σύγχρονο digital υπόβαθρο, αν και γύρω-γύρω θα βρεις και αρκετά Stellantis στοιχεία, όπως οι διακόπτες στο πολυχρηστικό τιμόνι ή ο επιλογέας του συστήματος κίνησης, αλλά και αυτός του προγράμματος λειτουργίας. Η Alfa Romeo θα μπορούσε και έπρεπε να διαφοροποιηθεί, ενώ δεν περνούν απαρατήρητα τα μαύρα σκληρά πλαστικά σε πόρτες και ταμπλό. Είναι πάντως γεροδεμένα και καλοφινιρισμένα, τη στιγμή που οι ταπετσαρίες των καθισμάτων και το design αναβαθμίζουν συνολικά την εικόνα. 

Βασικότερο όμως μειονέκτημα είναι η ορατότητα προς τα πλάγια και πίσω καθώς η μεγάλη πλευρική πίσω κολώνα κρύβει ένα σημαντικό μέρος από αυτό που θα ήθελες να βλέπεις πραγματοποιώντας κάποιον ελιγμό (πχ. παρκάροντας) ή ελεγχοντας για διερχόμενα οχήματα σε μια «λοξή» διασταύρωση. Ενώ οι πλάτες των εμπρός σπορ καθισμάτων της Sabelt είναι μάλλον υπερβολικές από την άποψη του design. Καταλαβαίνουμε ότι διαμορφώθηκαν έτσι για να προσδώσουν ένα δυναμικό αέρα στο εσωτερικό, φτάνουν όμως τελικά να «εισχωρούν» στο πίσω μέρος κλέβοντας χώρο από τους επιβάτες. 

Το πορτμπαγκάζ πάντως είναι αρκετά μεγάλο, προσφέροντας αρκετά λίτρα για τα ψώνια και για τις αποσκευές σας ακόμα και στην περίπτωση που βρίσκεται στην πάνω θέση του το πάτωμα (διαθέτει διπλό πάτο) προκειμένου να φιλοξενηθούν από κάτω τα καλώδια φόρτισης.

H Alfa Romeo Junior Elettrica χρησιμοποιεί τον ηλεκτροκινητήρα με κωδικό Μ3 του Stellantis Group, που λειτουργεί στα 400 Volt και αποδίδει 156 ίππους και 260 Nm ροπής. Κατά τα πρότυπα του Alfa Romeo “DNA” συστήματος παραμετροποίησης υπάρχουν τρία mode λειτουργίας με το Dynamic να κάνει την Junior σαφώς πιο σπιρτόζικη, αν και η τελική είναι πάντα περιορισμένη στα 150 km/h, για τους γνωστούς λόγους (διαφύλαξη της αυτονομίας). Το Normal είναι το ισορροπημένο, αφήνοντας στο Advanced τo πλεονέκτημα της καλύτερης απόδοσης, με την έννοια της χαμηλότερης κατανάλωσης ενέργειας. 

Και είναι αυτός (η κατανάλωση) ένας τομέας που η Alfa δείχνει να τα καταφέρνει καλά, αφού σε γενικές γραμμές η κατανάλωση διατηρήθηκε σε επίπεδα της τάξης των 16 kWh/ 100 km σε μικτές συνθήκες, που περιελάμβαναν και κάποιες γρήγορες διαδρομές μας. Με δεδομένη των ωφέλιμη χωρητικότητα των 50,8 kWh στη μπαταρία έχουμε δηλαδή μια αυτονομία σε πραγματικές, μικτές συνθήκες γύρω στα 320 km, που τείνει στα 400 km με αστική χρήση. 

Στον τομέα της φόρτισης, η Junior φορτίζει τη μπαταρία της με ισχύ έως 11 kW (AC), κάτι που σημαίνει κάτι παραπάνω από 5 ώρες για πλήρη φόρτιση σε αντίστοιχο Wall Box. Από την άλλη, διαθέτει και τη δυνατότητα ταχυφόρτισης DC με ισχύ μέχρι 100 kW, που μπορεί να μην είναι από τις πιο εντυπωσιακές της αγοράς, επιτρέπει όμως τη φόρτιση 20-80% μέσα σε 26 λεπτά – και αυτός είναι ένας απολύτως λογικός χρόνος για τα δεδομένα της κατηγορίας.

Στα δυνατά σημεία της Alfa Romeo Junior -αν όχι το πιο δυνατό- είναι η οδική συμπεριφορά. Παρόλο που το τιμόνι ακόμα και στη λειτουργία Dynamic δεν σου δίνει την καλύτερη δυνατή αίσθηση και το νιώθεις πάντα κάπως ελαφρύ, είναι αλήθεια πως η ηλεκτρική Junior έχει μια ευχάριστα σφιχτή αίσθηση δείχνοντας τον απαραίτητο, λόγω της καταγωγής της, δυναμισμό χωρίς μάλιστα σοβαρές θυσίες σε επίπεδο άνεσης. Χωρίς «κοπανήματα» και θορύβους, παρόλο που η ανάρτηση ελέγχει αριστοτεχνικά τις κινήσεις και το βάρος του αμαξώματος. Έτσι, η Junior παίρνει τη ρεβάνς και υψώνει το ανάστημά της περήφανα σε όσους την επικρίνουν για την ηλεκτρική της φύση.

Στις στροφές απολαμβάνεις ένα κράτημα απλώς εξαιρετικό με το αυτοκίνητο να αρνείται να παραχωρήσει έστω και ένα ελάχιστο στρίγκλισμα από εκείνο που κάνουν τα ελαστικά όταν αρχίζουν να χάνουν σιγά-σιγά την επαφή τους με την άσφαλτο. Στρίβει κυριολεκτικά «σαν τρένο» σε βαθμό που φτάνεις να αναρωτιέσαι αν αυτό το αυτοκίνητο υπάρχει περίπτωση να «ξεκολλήσει» κάποια στιγμή ή αν θα ακολουθεί πάντα ότι και να συμβαίνει - και με όποια ταχύτητα - την τροχιά που εσύ θέλεις να ακολουθήσεις. 

Πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που χαίρεσαι να το οδηγείς και που σε γεμίζει αυτοπεποίθηση με τον τρόπο που ελίσσεται και φρενάρει. Και το λέμε αυτό παρά το γεγονός ότι λείπουν χειριστήρια στο τιμόνι για να αυξομειώνεις την επιβράδυνση κατά την ανάκτηση ενέργειας και το μόνο που μπορείς να κάνεις για να φρενάρεις στοιχειωδώς με τον κινητήρα είναι να επιλέξεις το «B» στο σύστημα κίνησης, που κάνει πιο έντονη την επιβράδυνση όταν σηκώνεις το πόδι από το γκάζι.

Συμπερασματικά, η Alfa Romeo Junior Elettrica άνοιξε με τον καλύτερο τρόπο αυτό το νέο κεφάλαιο στην ιστορία της Alfa Romeo προσφέροντας στυλ και μια ευχάριστη εμπειρία οδήγησης σε συνδυασμό με μια επαρκή αυτονομία για τον προσανατολισμό του μοντέλου.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

  • Ηλεκτροκινητήρας Σύγχρονος μόνιμου μαγνήτη
  • Ισχύς (PS) 156
  • Ροπή (Nm) 260
  • 0-100 km/h 9,0’’
  • Tαχύτητα (km/h) 150
  • Κατανάλωση μέση/δοκιμής 15,1/16,0 kWh/100 km
  • Εκπομπές CO2 0
  • ΜxΠxΥ (mm) 4173x1781x1532
  • Μεταξόνιο (mm) 2562
  • Βάρος 1620 kg
  • Πόρτμπαγκάζ (lit.) 400
  • Τιμή €33.400

Η τιμή περιλαμβάνει κρατική επιδότηση (Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙΙ) και προωθητική ενέργεια λιανικής 3.500€ (με ΦΠΑ). Αρχική τιμή τιμοκαταλόγου: 36.900€