Mercedes - Benz CLE Coupé: μια σιλουέτα που γοητεύει

Mercedes - Benz CLE Coupé: μια σιλουέτα που γοητεύει

Η Mercedes-Benz CLE Coupé είναι από τις περιπτώσεις για τις οποίες άνετα μπορεί να πει κανείς ότι οι εικόνες μιλούν από μόνες τους. Έχοντας επανειλημμένα δώσει δείγματα γραφής με εξαιρετικής ομορφιάς δίθυρα μοντέλα, η φημισμένη γερμανική εταιρία παρουσιάζει ένα ακόμα κομψό αυτοκίνητο, αξιοποιώντας τις σχεδιαστικές και τεχνολογικές καινοτομίες τόσο της C-Class, όσο και της E-Class.

Με προφίλ που σου δίνει την εντύπωση ότι το αυτοκίνητο «ρέει» στην άσφαλτο αφήνοντας απαλά τον αέρα να γλιστρήσει επάνω του, άφθονη πολυτέλεια, δυνατότητα μέγιστης εξατομίκευσης, αλλά και με ότι χρειάζεται για να προσφέρει οδηγική απόλαυση με τη βοήθεια των σπορ επιδόσεων, το νέο δίθυρο μοντέλο είναι ικανό να σε γοητεύσει με την πρώτη ματιά. 

Με μήκος 4.850 χιλιοστά, πλάτος 1.860 χιλιοστά και ύψος 1.428 χιλιοστά, η νέα δίθυρη Mercedes-Benz CLE Coupé είναι η μεγαλύτερη εκπρόσωπος του είδους στη μεσαία κατηγορία. Χάρη στις διαστάσεις της – και ιδίως χάρη στο κατά 25 χιλιοστά μακρύτερο μεταξόνιο σε σχέση με C-Class Coupé – η CLE Coupé προσφέρει σημαντικά περισσότερο χώρο. Οι πίσω επιβάτες για παράδειγμα έχουν στη διάθεσή τους 10 χιλιοστά περισσότερο εσωτερικό ύψος, 19 χιλιοστά περισσότερο εσωτερικό πλάτος στο ύψος των αγκώνων και 72 χιλιοστά περισσότερο χώρο στο ύψος των γονάτων. Ενώ το πορτ μπαγκάζ προσφέρει 60 λίτρα περισσότερα και χωράει άνετα τρεις σάκους του γκολφ.

Στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, την προσοχή τραβούν αμέσως ο πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων 12,3 ιντσών, η οθόνη αφής 11,9 ιντσών στο κέντρο του ταμπλό σε κατακόρυφη διάταξη, ώστε να είναι πιο φιλική προς τον χρήστη, και ο «δυναμικός» ατμοσφαιρικός φωτισμός με 64 χρώματα, ο οποίος κατά παραγγελία μπορεί να επεκταθεί από την κεντρική κονσόλα μέχρι κάτω από τους αεραγωγούς στις άκρες του ταμπλό. Ενώ ένα άλλο αξιοσημείωτο – και ιδιαιτέρου ειδικού βάρους - στοιχείο του εσωτερικού είναι τα σπορ, ενιαία μπροστινά καθίσματα που δημιουργήθηκαν ειδικά για τη CLE. Αυτά διαθέτουν δύο ηχεία στο ύψος των προσκέφαλων και, σε συνδυασμό με το προαιρετικό ηχοσύστημα 3D surround Burmester®, δημιουργούν έτσι μια πολύ ιδιαίτερη εμπειρία ακρόασης με Dolby Atmos καθώς και «Χωρικό Ήχο» κοντά στα αυτιά των επιβατών.

Η CLE Coupé αποκτά επίσης πολλές από τις ψηφιακές καινοτομίες της νέας E-Class. Με τη νέα αρχιτεκτονική ηλεκτρονικών και την τρίτη γενιά του συστήματος infotainment MBUX προσφέρει μια διαδραστική εμπειρία στον τομέα της ψυχαγωγίας με εφαρμογές τρίτων και ένα νέο επίπεδο προσωπικών ρυθμίσεων με αυτοματοποιημένες λειτουργίες άνεσης (ρουτίνες).

Και επειδή όπως ήδη είπαμε η Mercedes δίνει ιδιαίτερη σημασία στη σπορ διάσταση του νέου της μοντέλου, η νέα CLE Coupé θέτει τα πρότυπα στον τομέα της αποδοτικότητας χάρη στον συστηματικό εξηλεκτρισμό και την έξυπνη μείωση κυβισμού. Όλοι οι κινητήρες διαθέτουν ήπια υβριδική τεχνολογία με ενσωματωμένη μίζα-δυναμό και ηλεκτρικό σύστημα 48 Volt. Αξίζει δε να σημειωθεί ότι στη γκάμα βρίσκουμε τετρακύλινδρους κινητήρες βενζίνης και diesel και τον πανίσχυρο 3-λιτρο, εξακύλινδρο σε σειρά βενζινοκινητήρα “M 256 M” με ισχύ 280 kW (381 hp) και ροπή 500 Nm (Mercedes-Benz CLE 450 4MATIC). Ενώ ο τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας “M 254” θα διατίθεται σε δύο επίπεδα ισχύος κατά το λανσάρισμα του νέου μοντέλου: με 150 kW στις CLE 200 και CLE 200 4MATIC και με 190 kW στη CLE 300 4MATIC. Κάτω δε από το καπό της CLE 220 d Coupé βρίσκεται ο τετρακύλινδρος πετρελαιοκινητήρας “OM 654 M”.

Σημειώστε δε ότι η Mercedes-Benz θα προσφέρει σε λίγο καιρό τη CLE Coupé και ως plug-in υβριδικό μοντέλο, το οποίο, όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση της εταιρίας, στο αμιγώς ηλεκτρικό πρόγραμμα οδήγησης θα προσφέρει «πρακτική αυτονομία». Θα παρέχεται λοιπόν η λειτουργία ηλεκτρικής οδήγησης στα τμήματα της διαδρομής που ενδείκνυνται περισσότερο - για παράδειγμα, η μηδενικών ρύπων κίνηση θα έχει προτεραιότητα στις αστικές περιοχές.

Και επειδή ο κινητήρας δεν μπορεί από μόνος του να προσφέρει όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά που συνθέτουν ένα σπορ αυτοκίνητο, το αμάξωμα είναι χαμηλωμένο κατά 15 mm ήδη από τον βασικό εξοπλισμό. Η προαιρετική ανάρτηση DYNAMIC BODY CONTROL, με συνεχώς μεταβαλλόμενη απόσβεση στον μπροστινό και πίσω άξονα, σε συνδυασμό με την τετραδιεύθυνση, που περιλαμβάνονται στο πακέτο Τεχνολογίας, εξασφαλίζουν αυξημένη ευελιξία και ταυτόχρονα άνετη οδήγηση. Η γωνία που μπορούν να στρίψουν οι πίσω τροχοί φτάνει έως τις 2,5 μοίρες, με αποτέλεσμα, ο κύκλος στροφής να μειώνεται κατά 50 εκατοστά. Παρά δε τις μεγαλύτερες διαστάσεις της, η CLE Coupé με κίνηση στους πίσω τροχούς έχει μικρότερο κύκλο στροφής από τη C-Class Coupé (10,7 αντί των 11,2 μέτρων).

Από και και πέρα, πολυάριθμα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης, μερικά εκ των οποίων έχουν εξελιχθεί ακόμη περισσότερο, προσφέρουν υποστήριξη ανάλογα με τις συνθήκες για μεγαλύτερη ασφάλεια. Ο πλούσιος βασικός εξοπλισμός περιλαμβάνει το σύστημα εφίστασης προσοχής ATTENTION ASSIST, την ενεργή υποβοήθηση πέδησης, το ενεργό σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας, την υποβοήθηση τήρησης ορίων ταχύτητας και το πακέτο στάθμευσης με κάμερα οπισθοπορείας. Στη Δυτική Ευρώπη, το ενεργό σύστημα υποβοήθησης απόστασης DISTRONIC περιλαμβάνεται επίσης στον βασικό εξοπλισμό.

Σημειώστε τέλος ότι το λανσάρισμα της Mercedes CLE Coupé στην αγορά ξεκίνησε στην Ευρώπη τον Νοέμβριο, ενώ το 2024 θα ακολουθήσει η CLE Cabrio για τους λάτρεις της ανοικτής οδήγησης.