KINTO: κινητικότητα με «εκδημοκρατισμό» του υδρογόνου

KINTO: κινητικότητα με «εκδημοκρατισμό» του υδρογόνου

Η KINTO, η εταιρία υπηρεσιών κινητικότητας που ίδρυσε πριν από λίγο καιρό η Toyota, προχωρά στην ένταξη του στόλου της του νέου, δεύτερης γενιάς ηλεκτρικού οχήματος κυψελών καυσίμου (Fuel Cell Electric Vehicle – FCEV), Toyota Mirai, για υπηρεσίες κοινής χρήσης αυτοκινήτων στη Σουηδία.

Το ολοκαίνουριο Toyota Mirai εντάσσεται, λοιπόν, στο στόλο της KINTO Share στη Σουηδία στέλνοντας ένα διπλό μήνυμα. Βλέπετε, από τη μια είναι που μπαίνουμε σιγά-σιγά σε μια νέα εποχή, η οποία φέρνει μαζί της μια διαφορετική σχέση του οδηγού με το αυτοκίνητο όπου η ιδιοκτησία του αυτοκινήτου δεν θα είναι δεδομένη, ενώ από την άλλη ζούμε ταυτόχρονα και την ενεργειακή μετάβαση που δεν θα είναι μονοσήμαντη.

Και μπορεί η μπαταρία να έχει πάρει το «χρίσμα», στρέφοντας την αυτοκινητοβιομηχανία προς την ηλεκτροκίνηση με μπαταρίες, ωστόσο τη θέση τους στην εποχή των μηδενικών ρύπων θα έχουν και άλλες τεχνολογίες, όπως αυτή του υδρογόνου.

Η ίδια η KINTO τώρα φαίνεται ότι κινείται αρκετά «επιθετικά», αφού από τότε που ξεκίνησε τις δραστηριότητές της ως πάροχος υπηρεσιών κινητικότητας στη Σουηδία, πριν από ένα χρόνο, η ανάπτυξή της ήταν ραγδαία.

Σήμερα, λοιπόν, έχει στη διάθεσή της σχεδόν 1.000 αυτοκίνητα, τα οποία καλύπτουν σχεδόν όλες τις κατηγορίες μεγέθους οχημάτων της αγοράς, με μοντέλα που ξεκινούν από το Toyota Yaris Hybrid για να φτάσουν έως τa Toyota RAV4 Plug-in Hybrid και Lexus UX 250h. Με την ένταξη των νέων Mirai στο στόλο της, η KINTO Share στοχεύει στον «εκδημοκρατισμό» της τεχνολογίας κυψελών καυσίμου και δίνει σε όλους τους πελάτες τους την ευκαιρία να βιώσουν το μέλλον της κινητικότητας του υδρογόνου.

«Η Σουηδία εξακολουθεί να βρίσκεται λίγο πίσω από άλλες Ευρωπαϊκές χώρες ως προς την υποδομή ανεφοδιασμού με υδρογόνο, η οποία περιορίζει τη χρηστικότητα της τεχνολογίας. Ωστόσο, με την εισαγωγή του Toyota Mirai στην KINTO Share, θέλουμε να καταστήσουμε την τεχνολογία υδρογόνου διαθέσιμη για όλους τους πελάτες μας, ανεξάρτητα από το αν τη χρειάζονται για 1 ώρα ή 3 μήνες οδήγησης.» δηλώνει χαρακτηριστικά ο Γιόχαν Λούντμπλαντ, Επικεφαλής Κινητικότητας της Toyota Σουηδίας.

Τα αυτοκίνητα είναι διαθέσιμα σε ένα νέο σταθμό κινητικότητας KINTO που βρίσκεται στο KTH Royal Institute of Technology στη Στοκχόλμη, όπως και όλα τα άλλα αυτοκίνητα KINTO, για τα οποία μπορεί κανείς να κάνει κράτηση μέσω της εφαρμογής KINTO-mobile.

Θυμίζουμε ότι η KINTO είναι μέρος του παγκόσμιου οράματος της Toyota για παροχή κάθε είδους υπηρεσίας που σχετίζονται με την κινητικότητα των ανθρώπων, σε όλο τον κόσμο. Η KINTO Europe, που ιδρύθηκε την 1η Απριλίου, ήταν το τελευταίο βήμα στο ταξίδι από την κινητικότητα ως έργο στην κινητικότητα ως επιχείρηση, με σκοπό την πραγματική παροχή «Κινητικότητας για Όλους».

Στην Ευρώπη, η KINTO δραστηριοποιείται ήδη σε 10 χώρες: Γερμανία, Ιταλία, Γαλλία, Ισπανία, Ηνωμένο Βασίλειο, Δανία, Σουηδία, Νορβηγία, Πολωνία και Πορτογαλία, ενώ η επέκτασή της και σε άλλες χώρες είναι εν εξελίξει.

Σημειώστε ότι η στροφή στις υπηρεσίες κινητικότητας δεν είναι κάτι που αφορά μόνο την Toyota, αφού τα τελευταία χρόνια (και πιο έντονα τον τελευταίο χρόνο) βλέπουμε την μία μετά την άλλη τις αυτοκινητοβιομηχανίες να ανακοινώνουν τη στροφή τους στην κινητικότητα. Άλλοτε εξαγγέλλοντας το μετασχηματισμό τους, όπως η KIA, και άλλοτε ιδρύοντας εξειδικευμένες εταιρίες, όπως έκανε η Renault με τη Mobilize.

Αν σε αυτό προσθέσετε την εξέλιξη των τιμών των αυτοκινήτων της αγοράς (είναι σαφές ότι αγοράζουμε κατά 10 - 20% ακριβότερα σε σχέση με μια πενταετία πριν), αλλά και την υποδομή των ηλεκτρικών οχημάτων που δεν θα είναι εύκολα προσβάσιμη απ’ όλους, είναι φανερό ότι βαδίζουμε προς μια καινούρια κατάσταση με περισσότερους χρήστες και λιγότερους ιδιοκτήτες αυτοκινήτων.

Όσο για το Toyota Mirai, αυτό στην πρώτη του γενιά λανσαρίστηκε αρχικά το 2014 στην Ιαπωνία για να έρθει στην Ευρώπη δύο χρόνια μετά, το 2016. Το σημερινό μοντέλο, το Mirai δεύτερης γενιάς είναι ένα ευμέγεθες πενταθέσιο σεντάν, μήκους σχεδόν πέντε μέτρων (αφού με 4.975 mm είναι κατά περίπου 10 cm μεγαλύτερο από το Mirai πρώτης γενιάς [4.890 mm]) που κυκλοφόρησε στην Ευρώπη φέτος και είναι εξοπλισμένο με την πλέον εξελιγμένη τεχνολογία κυψελών καυσίμου της Toyota.

Το σύστημα παραγωγής και μετάδοσης ισχύος που διαθέτει είναι ελαφρύτερο, πιο συμπαγές, πιο αποτελεσματικό και φθηνότερο από πριν, με ηλεκτροκινητήρα 154 ίππων και μια μικρή μπαταρία νικελίου που προσφέρει επιπλέον ισχύ υποβοηθώντας την κυψέλη υδρογόνου σε συνθήκες αυξημένου φορτίου. Σημειώστε ότι το υδρογόνο φυλάσσεται συμπιεσμένο υπό ιδιαίτερα υψηλή πίεση (700 bar) σε δύο ρεζερβουάρ ασφαλείας, κατασκευασμένα από ανθρακονήματα, επιτρέποντας στο Mirai να κινηθεί για 550 χιλιόμετρα, μέχρι τον ανεφοδιασμό του – ο οποίος μάλιστα ο ανεφοδιασμός διαρκεί όσο και το «φουλάρισμα» ενός συμβατικού ρεζερβουάρ βενζίνης.

Οφείλουμε στο σημείο αυτό να αναγνωρίσουμε ότι η μεγαλύτερη σε μέγεθος ιαπωνική εταιρία (και πρώτη σε πωλήσεις παγκοσμίως) διαθέτει εξαιρετικά υψηλή τεχνογνωσία στον τομέα αυτόν, γεγονός που έχει οδηγήσει έναν μεγάλο ευρωπαίο κατασκευαστή (τη BMW) να συνεργαστεί μαζί της προκειμένου να εξελίξει τα δικά του FCEVs που θα παρουσιαστούν σε περίπου τρία χρόνια.