«Εκτόξευση» αδρεναλίνης

«Εκτόξευση» αδρεναλίνης

Η νέα BMW M2 CS έρχεται ισχυρότερη, ελαφρύτερη και ταχύτερη από πότε να ξεδιπλώσει ένα… αμετανόητο ταπεραμέντο πίσω κίνησης, υποσχόμενη εκρήξεις αδρεναλίνης και γνήσια οδηγική απόλαυση στους λίγους, φυσικά, τυχερούς που θα προλάβουν να την αποκτήσουν. Βλέπετε, η παραγωγή της θα είναι περιορισμένη…

Η BMW Μ, το σπορ-αγωνιστικό παρακλάδι της premium βαυαρικής φίρμας, έχει αναγάγει σε επιστήμη την προσφορά θρυλικών μοντέλων υψηλών επιδόσεων και σίγουρα δεν είναι τυχαίο που το θρυλικό γράμμα Μ προέρχεται από τη λέξη Motorsport. Mε τη νέα BMW M2 CS όμως οι άνθρωποι του M Division δείχνουν να το ... τερμάτισαν, καθώς όχι μόνο δημιούργησαν έναν άξιο συνεχιστή της παράδοσης των σκληροπυρηνικών CS, αλλά ταυτόχρονα παρουσίασαν την πιο «καθαρόαιμη» M των ημερών μας. Στόχος ήταν η δημιουργία ενός σπορ αυτοκινήτου με ειδικά χαρακτηριστικά που το καθιστούν έτοιμο για χρήση στην πίστα και ταυτόχρονα ικανό να προσφέρει οδηγική έκσταση στο δρόμο. Και όπως δείχνουν οι προδιαγραφές του αυτοκινήτου, που έγιναν γνωστές στην πρεμιέρα του μερικές μέρες πριν στο Concorso d’Eleganza Villa d’Este, οι άνθρώποι της ΒΜW Μ όχι μόνο έβαλαν υψηλά τον πήχη, αλλά τον έστειλαν στον... Θεό.

Και αυτό γίνεται σαφές με την πρώτη ματιά στην άκρως επιθετική εμφάνιση που χαρακτηρίζεται από την... αεροτομή σε στυλ «ουρά πάπιας» (ducktail). Όχι δε μιλάμε για κάποια σκληροπυρηνική έκδοση της Porsche 911 (η ουρά πάπιας πρωτοεμφανίστηκε πριν από 52 χρόνια στην Porsche 911 Carrera RS 2,7), αλλά για την ενσωμάτωση στη νέα BMW M2 CS ενός ακραίου αεροδυναμικού στοιχείου, που είδαμε και στη M4 CSL.

Το ducktail βρίσκεται ενσωματωμένο στο πορτμπαγκάζ, είναι κατασκευασμένο από πλαστικό ενισχυμένο με ανθρακόνημα (CFRP) και μεγιστοποιεί την κάθετη δύναμη στον πίσω άξονα, αν και κάποιοι θα το θεωρήσουν αισθητικά ακραίο. Όχι πάντως εμείς. Στην περίπτωση που δεν πιάσεις το (καθόλου) υπονοούμενο του ducktail υπάρχει μπροστά μαύρη μάσκα BMW M, εμπρός σπλίτερ σε ματ μαύρο, αλλά και το λογότυπο «M2 CS» με κόκκινο περίγραμμα.

Χαρακτηριστικοί είναι και οι σφυρήλατοι τροχοί M με σχεδίαση διπλών ακτίνων και ματ φινίρισμα Gold Bronze, 19 ιντσών εμπρός και 20 ιντσών πίσω, ντυμένοι με semi-slick ελάστιχα πίστας (275/35 μπρστά και 285/30 πίσω), τη στιγμή που η ανάρτηση είναι χαμηλωμένη κατά 8 mm, το Dynamic Stability Control, το Μ Sport διαφορικό και το M Dynamic Mode έχουν βελτιστοποιηθεί για χρήση πίστας, όπως φυσικά και το σύστημα φρένων M Compound που μπορεί προαιρετικά να αντικατασταθεί με κάρμπον κεραμικά M Carbon. Πίσω, οι τέσσερις απολήξεις της εξάτμισης σε ματ μαύρο, μαζί με το προαιρετικό σύστημα M Performance από ανθρακόνημα και τιτάνιο, με ενσωματωμένες ηλεκτρονικά ελεγχόμενες βαλβίδες (exhaust flaps) που προσαρμόζουν την ηχητική απόδοση ανάλογα με το επιλεγμένο πρόγραμμα οδήγησης, δεν αφήνουν καμία αμφιβολία για την ταυτότητα και τον ιδιαίτερα χαρακτήρα της BMW M2 CS.

«Πολεμική» είναι η ατμόσφαιρα και στην οδηγοκεντρική καμπίνα, όπου πρωταγωνιστικό ρόλο έχουν τα θερμαινόμενα ημιαγωνιστικά μπάκετ καθίσματα M Carbon με δέρμα Merino, φωτιζόμενο λογότυπο «CS» και ηλεκτρικές ρυθμίσεις, καθώς και κεντρική κονσόλα από ανθρακόνημα.

Το τιμόνι M σε Alcantara, οι ζώνες ασφαλείας M και τα μέρη από CFRP συμπληρώνουν το σχεδόν αγωνιστικό κόκπιτ, ενώ στην κεντρική κονσόλα υπάρχει το κουμπί του παραμετροποιήσιμου οδηγικού παραδείσου: Το M Set-up επιτρέπει επεμβάσεις σε παραμέτρους όπως απόκριση κινητήρα, ανάρτηση, το ρυθμιζόμενο σε 10 σκάλες M Traction Control και το σύστημα διεύθυνσης, ενώ το M Drive Professional προσθέτει λειτουργίες όπως M Drift Analyser (προβάλει τη γωνία και τη διάρκεια των drift) και M Laptimer για χρήση εντός πίστας και την αναζήτηση του τέλειου γύρου.

Βασισμένη στη δεύτερη γενιά της Μ2, η νέα CS είναι σημαντικά πιο ισχυρή, ελαφρύτερη και σκληρότερη σε χαρακτήρα. Ο 3λιτρος straight-six με τεχνολογία M TwinPower Turbo αποδίδει πλέον 530 άλογα, 50 παραπάνω από τη στάνταρ M2, καθώς και 650 Nm ροπής με μια άκρως επίπεδη καμπύλη απόδοσης από τις 2.650 έως τις 5.730 rpm. Η ροπή περνά αποκλειστικά στους πίσω τροχούς μέσω ενός 8τάχυτου κιβωτίου M Steptronic με Drivelogic, που υπόσχεται αστραπιαίες αλλαγές και εθιστική λειτουργία.

Εκτό από ισχυρότερη, η CS είναι και ελαφρύτερη από την απλή M2: Η οροφή, το καπό, ο πίσω διαχύτης, η πόρτα του πορτμπαγκάζ με ενσωματωμένο ducktail, ακόμα και η κεντρική κονσόλα εσωτερικά, είναι φτιαγμένα από πλαστικό ενισχυμένο με ανθρακονήματα (CFRP) και έτσι κάποια 30 kg χάθηκαν. Σαν αποτέλεσμα και συνδυαστικά με την αύξηση της ισχύος, η BMW M2 CS για πρώτη φορά κατεβαίνει από τα 4 δευτερόλεπτα για την επιτάχυνση 0-100 km/h, που γίνεται σε 3,8 δευτερόλεπτα (3,5 δευτερόλεπτα με rollout). Όσο για το 0-200 km/h, 11,7 δευτερόλεπτα είναι αρκετά, ενώ η τελική ταχύτητα φτάνει τα 302 km/h χάρη στο στάνταρ M Driver’s Package.

Οι επίδοξοι αγοραστές δε θα πρέπει απλά να έχουν το υψηλό τίμημα (115.000 ευρώ στη Γερμανία), αλλά να είναι και σε εγρήγορση καθώς η παραγωγή της BMW M2 CS στο εργοστάσιο San Luis Potosi στο Μεξικό, θα είναι περιορισμένη. Όσοι πιστοί λοιπόν, τσεκάρετε τραπεζικό λογαριασμοί και βιαστείτε (διαθέσιμα είναι τα 4 μεταλλικά χρώματα BMW Individual,Velvet Blue Sapphire Black, M Portimao Blue και Μ Brooklyn Grey).

Οι υπόλοιποι μπορούν να απολαύσουν τη νέα BMW M2 CS σε αυτό το βίντεο...