To KGM Korando είναι ένα χαρακτηριστικό δείγμα γραφής της φίρμας που ήρθε να διαδεχθεί την ιστορική Ssangyong εξελίσσοντας την κληρονομιά της στην τετρακίνηση και στην παραγωγή SUV μοντέλων και προσφέροντας ανταγωνιστικά προϊόντα με υψηλό Value και λίγα money.
To όνομα Korando είναι γνωστό, η εταιρεία όμως ακούγεται καινούργια σαν όνομα τουλάχιστον μιας και στην ουσία η KGM (KG Mobility) δίνει από το 2022 μια δεύτερη ζωή σε μια ιστορική μάρκα, τη Ssangyong από τη Νότιο Κορέα. Σήμερα η KGM μπήκε στην ελληνική αγορά με το Korando και ακόμα 3 μοντέλα (το μικρό SUV Tivoli, το μεγάλο SUV Τorres και το pick-up Musso Grand) με της σιγουριά που εκφράζει η αντιπροσώπευσή της από μια εταιρεία, όπως η «ΝΙΚ. Ι. ΘΕΟΧΑΡΑΚΗΣ».
Το όνομα του Korando είναι συνυφασμένο με την κίνηση εκτός δρόμου - με το μοντέλο της νέας εποχής (4η γενιά) να μην αποτελεί εξαίρεση, δείχοντας άμεσα την τετρακίνητη φύση του αν και υπάρχει διαθέσιμο και σε δικίνητη έκδοση. Οπότε θα μπορούσαμε να ξεκινήσουμε ακριβώς από αυτό, το σύστημα μόνιμης κίνησης σε όλους τους τροχούς για την αυξημένη πρόσφυση που απαιτείται στο χώμα και στα κακοτράχαλα ανάλογα με τις οδηγικές και καιρικές συνθήκες, εξασφαλίζοντας την βέλτιστη πρόσφυση σε κάθε περίπτωση.
Με αρωγούς τις καλές γωνίες αναρρίχησης (18ο γωνία προσέγγισης, 15,9ο γωνία ράμπας, 24,5ο γωνία αποχώρησης), αλλά και την απόσταση των 182 mm από το έδαφος, το Korando δεν έχει πρόβλημα να κινηθεί εκτός δρόμου. Σύμμαχος και η ανεξάρτητη σε όλους τους τροχούς ανάρτηση -με την «καλή» επιλογή των πολλαπλών συνδέσμων στην πίσω διάταξη- που έχει μεγάλες διαδρομές και μαλακή ρύθμιση ούσα άκρως απορροφητική, οπότε δεν προβληματίζουν ούτε οι κακοτοπιές εκτός ασφάλτου, ούτε οι κακοτεχνίες του οδικού δικτύου.
Παράλληλα, το Korando προσφέρει και μια σειρά βοηθήματα ώστε τα πράγματα να γίνονται ακόμα πιο εύκολα , όπως για παράδειγμα το «κλείδωμα» της τετρακίνησης, αλλά και το σύστημα ελέγχου ταχύτητας στις καταβάσεις, το οποίο είναι αλήθεια πως είναι λίγο πιο ισχυρό σε σχέση με αυτά που έχουμε γνωρίσει σε άλλα αυτοκίνητα, κάνοντας όμως τη δουλειά που πρέπει να κάνει.
Στην άσφαλτο το Korando κινείται ευχάριστα όντας σταθερό στον ανοιχτό δρόμο και σε αυξημένες ταχύτητες, ικανοποιώντας τους επιβάτες του σε πολύωρες μετακινήσεις και μέσω της ποιότητας κύλισης που παρέχει. Η μαλακή ανάρτηση ευνοεί την κλίση στις στροφές και το τιμόνι έχει αρκετά τεχνητή και ελαφριά αίσθηση, αλλά η τετρακίνηση εξασφαλίζει εξαιρετική προσφυση και ουδέτερη συμπεριφορά, αλλά και στο βρεγμένο οδόστρωμα. Υπάρχει επιλογή οδηγικού προφίλ ανάμεσα στα normal, sport και winter, ενώ φυσικά υπάρχει και η κάλυψη από μια πλήρη σουίτα ηλεκτρονικών σε περίπτωση που το παρακάνεις.
Άλλωστε, το Korando κινείται από έναν 1.500άρη turbo κινητήρα, ο οποίος αποδίδει 163 ίππους και 280 Nm ροπής και που συνδυάζεται με ένα κλασσικό 6τάχυτο αυτόματο κιβώτιο με μετατροπέα ροπής και paddles στο τιμόνι (υπάρχει έκδοση με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων). Στην πράξη εκτιμάς περισσότερο την γραμμική και πολιτισμένη λειτουργία του συνόλου, παρά κάποιον θεωρητικό δυναμισμό από την ονομαστική απόδοση ή τουλάχιστον κάποια συγκρατημένη κατανάλωση.
Τετρακίνηση, αυτόματο κιβώτιο, βάρος και απουσία κάποιας μορφής εξηλεκτρισμού δε βοηθούν και μια μέση τιμή γύρω στα 10,5 lt./100 km δεν μπορούμε να πούμε πως είναι και πολύ απειλητική για τον ανταγωνισμό, που πάντως είναι αρκετά ακριβότερος και λιγότερα εξοπλισμένος: Το KGM Korando είναι αυτήν τη στιγμή το πιο προσιτό οικογενειακό SUV με 4κίνηση, αυτόματο κιβώτιο και απόδοση 163 ίππων. Ο συνδυασμός αυτών των στοιχείων με την τιμή των 30.490 ευρώ το καθιστά ως μια εξαιρετικά value for mοney επιλογή στην κατηγορία, χαρακτηριστικό που τονίζεται από τα 5 χρόνια εγγύησης και την πληρότητα του εξοπλισμού από τη βασική έκδοση Urban με αυτόματο 2-ζωνικό κλιματισμό, οθόνη 9 ιντσών με σύστημα πλοήγησης , ψηφιακό πίνακα οργάνων 10, 3 ιντσών, «έξυπνο» cruise control, όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες και ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών.
Από εκεί και πέρα, σχεδιαστικά το Korando δείχνει να ακολουθεί ένα στυλ που θα χαρακτήριζε πιο πολύ ένα κλασσικό τετρακίνητο που σίγουρα έχει να πει κάτι σε αυτόν θέλει να είναι πιο κοντά στο original off road. Ανάλογο σχόλιο θα κάνουμε και για το εσωτερικό που δείχνει επίσης κάπως συγκρατημένο σε σχεδίαση, όμως δεν θα παραπονεθούμε ούτε για την ποιότητα κατασκευής, ούτε για την εργονομία (παρά τα αρκετά ανεξάρτητα της οθόνης χειριστήρια για τον κλιματισμό και άλλα συστήματα), ούτε για την ευρυχωρία του.
Απεναντίας, η τελευταία είναι χαρακτηριστική με ένα μεγάλο, φαρδύ και άνετο σαλόνι, ενώ μεγάλο είναι και το πορτμπαγκάζ με το διπλό δάπεδο και τη χωρητικότητα 423 και 551 λτ. ανάλογα με τη θέση του τελευταίου.
KGM Korando 1.5 GDI-Τ 163 PS AWD ΑΤ
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
- Βενζινοκινητήρας (cm3) 1497
- Ισχύς (PS/rpm) 163/5.000-5.500
- Ροπή (Nm/rpm) 280/1500-4000
- 0-100 km/h ΔΑ
- Tαχύτητα (km/h) 189
- Μέση κατανάλωση 8,7 lit./100 km
- Εκπομπές CO2 199 g/km
- ΜxΠxΥ (mm) 4450x1870x1620
- ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm) 2675
- Βάρος 1612 kg
- Πόρτμπαγκάζ (lit.) 423-551