Με μεγάλο νικητή τον Ott Tanak, που χάρισε στην Hyundai την πρώτη φετινή της νίκη στο WRC, έπεσε η αυλαία του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2025, το οποίο «υπηρέτησε» την ουσία του όντας ακραία απαιτητικό και απόλυτα συνδεδεμένο με το περιβάλλον που το φιλοξενεί και τις χιλιάδες θεατών που το ακολουθούν.
Το EKO Ράλλυ Ακρόπολις 2025 ολοκληρώθηκε αφήνοντας πίσω του ένα ισχυρό αγωνιστικό στίγμα, αν εξαιρέσουμε φυσικά το οργανωτικό φιάσκο και το κυκλοφοριακό κομφούζιο, που οδήγησε σε μεγάλη καθυστέρηση την εκκίνηση της υπερειδικής διαδρομής στο κέντρο της Αθήνας την πρώτη μέρα του αγώνα. Από εκεί και πέρα, η επιστροφή του εθνικού μας αγώνα σε θερινή ημερομηνία επανέφερε συνθήκες που δοκίμασαν σε βάθος την αντοχή ανθρώπων και μηχανών, επιβεβαιώνοντας τον ξεχωριστό χαρακτήρα του ελληνικού γύρου του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλλυ της FIA. Οι εξοντωτικές θερμοκρασίες, το σκληρό οδόστρωμα και η καταπόνηση ανθρώπων και μηχανών δεν άφησαν περιθώρια για εφησυχασμό. Από την πρώτη ημέρα, το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις λειτούργησε σαν φίλτρο. Ξεχώρισε όσους μπορούσαν να συνδυάσουν ταχύτητα, ανάγνωση των συνθηκών, αλλά ενδεχομένως και τύχη. Όλα τους, στοιχεία που στα ελληνικά βουνά αποτελούν προαπαιτούμενα. Αρχικά για επιβίωση και στη συνέχεια για διάκριση. Η στρατηγική αποδείχθηκε καθοριστική, τα λάθη δεν συγχωρήθηκαν, και κάθε δευτερόλεπτο αποκτήθηκε με κόστος.
Σε αυτό το πλαίσιο, Ott Tänak και Martin Järveoja της Hyundai Shell Mobis World Rally Team κατέκτησαν στο ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις την πολυαναμενόμενη πρώτη νίκη τους στη σεζόν του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ FIA 2025 με εντυπωσιακό τρόπο. Ο οδηγός της Hyundai ήταν σε εξαιρετική φόρμα όλες τις ημέρες του αγώνα και φαινόταν έτοιμος να ολοκληρώσει μια καθαρή τελευταία ημέρα, κερδίζοντας δύο από τις τέσσερις απαιτητικές χωμάτινες ειδικές διαδρομές της Κυριακής. Ωστόσο, ένα πρόβλημα με το κιβώτιο ταχυτήτων παρουσιάστηκε στην Wolf Power Stage, με αποτέλεσμα ο Tanak να πηγαίνει «έρποντας» μέχρι τον τερματισμό. Παρά την καθυστέρηση που προκάλεσε το μηχανικό πρόβλημα, είχε «χτίσει» αρκετή διαφορά από τον επόμενο για να διατηρήσει την πρωτοπορία, εξασφαλίζοντας την πρώτη νίκη του και της Hyundai από το Ράλλυ Κεντρικής Ευρώπης του 2024 με διαφορά 32,8 δευτερολέπτων, με ένα αποτέλεσμα που έβαλε τέλος στο αήττητο σερί της Toyota το 2025. Το αποτέλεσμα αυτό φέρνει τον Εσθονό σε απόσταση μόλις 12 βαθμών από τον πρωτοπόρο του πρωταθλήματος Elfyn Evans με τον Sebastien Ogier να βρίσκεται ανάμεσά τους, δύο βαθμούς μπροστά από τον Tanak.
Ο Ott Tänak δήλωσε: «Ήταν ένα υπέροχο Σαββατοκύριακο, αλλά ήταν επίσης απίστευτα απαιτητικό. Οι θερμοκρασίες και η διάρκεια του ράλι ήταν τεράστια εμπόδια, αλλά είμαστε πολύ χαρούμενοι που καταφέραμε να νικήσουμε, να διατηρήσουμε τα ελαστικά ζωντανά και να δείξουμε την απόδοσή μας. Από το Σάββατο το πρωί καταφέραμε να ελέγξουμε τον ρυθμό, ένιωθα καλά στο αυτοκίνητο και λειτουργούσε πολύ καλά σε αυτές τις δύσκολες συνθήκες. Αποφύγαμε τα κλαταρίσματα όλο το Σαββατοκύριακο πιέζοντας σε τμήματα που είχαν ελάχιστο κίνδυνο και όχι στα πιο δύσκολα σημεία, και αυτό ήταν το κλειδί. Συνολικά, είμαστε πολύ χαρούμενοι που κατακτήσαμε την πρώτη μας νίκη στο Rally Acropolis σε αυτές τις συνθήκες.»
Ο Sebastien Ogier κράτησε ψηλά τη σημαία για την Toyota Gazoo Racing, καταφέρνοντας με το GR Yaris Rally1 να ανέβει στο δεύτερο σκαλί του βάθρου. Ο οκτώ φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής διατήρησε σήμερα τη θέση του αποφεύγοντας να πάρει ρίσκα που θα μπορούσαν να καταστρέψουν τον αγώνα του, με εξαίρεση την Power Stage, όπου σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο. Γενικότερα, δεν είχε λόγο να πιέσει, αφού ο Tanak έμοιαζε να βρίσκεται σε δικό του αγώνα, την ώρα που ο ίδιος απολάμβανε μια διαφορά ασφαλείας από τον Adrien Fourmaux. Ο Γάλλος οδηγός της Hyundai κατάφερε να διατηρηθεί στην 3η θέση της γενικής. Δεν αντιμετώπισε προβλήματα και πλοηγήθηκε προσεκτικά στις ειδικές διαδρομές της τελευταίας ημέρας του αγώνα, παραμένοντας σταθερά στη θέση του. Η τρίτη θέση του σηματοδοτεί το καλύτερο αποτέλεσμα για τον Γάλλο μετά τον αγώνα του Ράλι Μόντε Κάρλο.
Μάλιστα, μετά το πρώτο πέρασμα από την ε.δ. Ταρζάν, είδε τη διαφορά του από τον Elfyn Evans να ροκανίζεται σημαντικά, αλλά πολύ σύντομα φρόντισε να επαναφέρει την τάξη με έναν ταχύτατο χρόνο στο δεύτερο Σμόκοβο. Για τον Evans, η 4η θέση ήταν ό,τι καλύτερο μπορούσε να αποκομίσει από το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις, με δεδομένο ότι έχασε πολύτιμο χρόνο την πρώτη ημέρα, ανοίγοντας τον δρόμο για τους υπόλοιπους. Σε κάθε περίπτωση, ο Βρετανός οδηγός της Toyota κατάφερε να διατηρηθεί στην κορυφή της βαθμολογίας, έστω και με βραχεία κεφαλή.
Αν υπήρχε βραβείο ατυχίας, αυτό σίγουρα θα είχε απονεμηθεί στον Thierry Neuville. Μετά τα τρία κλαταρίσματα που του στέρησαν κάθε ελπίδα για νίκη, ο νυν Παγκόσμιος Πρωταθλητής ξεκίνησε το σκέλος με στόχο να αποκομίσει ό,τι περισσότερο ήταν δυνατόν αναφορικά με την ανεξάρτητη βαθμολογία της Super Sunday. Όμως, ένα πρόβλημα στον κινητήρα του Hyundai i20 Ν έβαλε φρένο στην πορεία του και τελικά απλά περιορίστηκε στην 5η θέση.
Στην 6η θέση της γενικής ολοκλήρωσε τον αγώνα ο Oliver Solberg με το Toyota GR Yaris Rally2, σημειώνοντας επιπλέον μία σημαντική νίκη σε επίπεδο WRC2, που τον φέρνει στην κορυφή της σχετικής βαθμολογίας.
Έβδομος και δεύτερος στην κατηγορία Rally2 ολοκλήρωσε ο Gus Greensmith με Skoda Fabia RS Rally2, ο οποίος κατάφερε να αντισταθεί στην πίεση του Yohan Rossel με το Citroen C3 Rally2. Στο JWRC, ο Ali Turkkan έμεινε μακριά από προβλήματα και εξασφάλισε σήμερα την πρώτη του νίκη στην κατηγορία.
Ανάμεσα στα ελληνικά πληρώματα επικράτησαν οι Γιάννης Πλάγος-Χρήστος Κουζιώνης με ένα Skoda Fabia RS Rally2, καταφέρνοντας να επιβιώσουν σε έναν εξαιρετικά απαιτητικό αγώνα. Στο άτυπο ελληνικό βάθρο τούς ακολούθησαν οι Καρανικόλας-Κακαβάς και Χαλκιάς-Κομνός, με Ford Fiesta Rally2 και Renault Clio Rally3, αντίστοιχα.
Δείτε τα τελικά αποτελέσματα και τους χρόνους κάνοντας κλικ εδώ