Εδώ θα γίνει η υπερειδική διαδρομή του φετινού ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις

Εδώ θα γίνει η υπερειδική διαδρομή του φετινού ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις

Με επίκεντρο το ιστορικό Ζάππειο Μέγαρο και κορυφαία αποκάλυψη το μέρος στην «καρδιά» της Αθήνας που θα διεξαχθεί η φετινή Super Special Stage, πραγματοποιήθηκε σήμερα η επίσημη παρουσίαση του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2025.

Σε σχετική εκδήλωση, που πραγματοποιήθηκε στο Ζάππειο Μέγαρο παρουσία του Αναπληρωτή Υπουργού Αθλητισμού Γιάννη Βρούτση, παρουσιάστηκαν όλες οι λεπτομέρειες του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2025. Με φόντο την Ακρόπολη και το Παναθηναϊκό Στάδιο, η Αθήνα υποδέχεται και φέτος τη διοργάνωση, επιβεβαιώνοντας ότι ο αγώνας αποτελεί όχι μόνο ένα σπουδαίο αθλητικό γεγονός, αλλά και έναν πυλώνα εξωστρέφειας για την Ελλάδα.

Η μεγάλη αποκάλυψη της ημέρας ήταν η φετινή υπερειδική διαδρομή. Το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2025 επιστρέφει στο κέντρο της Αθήνας με μια τολμηρή επιλογή που ενώνει την ιστορία με τη σύγχρονη αγωνιστική δράση. Η τελετή εκκίνησης του αγώνα θα πραγματοποιηθεί στην πλατεία εμπρός από το Παναθηναϊκό Στάδιο, ενώ η υπερειδική διαδρομή θα ξεκινά λίγα μέτρα πιο πέρα, κάτω από το άγαλμα του Δισκοβόλου του Μύρωνα.

Αμέσως μετά, τα αυτοκίνητα θα στρίβουν στη λεωφόρο Βασιλέως Κωνσταντίνου και από εκεί, προς τη λεωφόρο Βασιλίσσης Όλγας, για να εισέλθουν στην πλατεία του Ζαππείου, δημιουργώντας ένα μοναδικό σκηνικό, με ελεύθερη πρόσβαση για το κοινό, εντός του ιστορικού κέντρου.

Πρόκειται για μια τεχνικά απαιτητική και απολύτως συμβολική διαδρομή, που ξαναφέρνει τον αγώνα στην «καρδιά» της πρωτεύουσας, όπως είχε συμβεί το 2021 με την υπερειδική διαδρομή στην Πλατεία Συντάγματος. Η EKO Athens Super Special Stage, μήκους 1,5 χιλιομέτρου, θα μεταδοθεί ζωντανά σε όλο τον κόσμο, αναδεικνύοντας την Αθήνα και τα μνημεία της ως σκηνικό διεθνούς αθλητικού γεγονότος.

Όπως σημείωσε χαρακτηριστικά ο Αναπληρωτής Υπουργός Αθλητισμού: «Η υπερειδική διαδρομή δεν είναι απλώς μια αγωνιστική “εισαγωγή”. Είναι η βιτρίνα του ελληνικού αγώνα, της Ελλάδας. Είναι η σκηνή με την οποία η χώρα συστήνεται εκ νέου ως τουριστικός προορισμός στον πλανήτη».

Η πραγματοποίηση αυτής της φιλόδοξης επιλογής δε θα ήταν δυνατή χωρίς τη συνεργασία της Περιφέρειας Αττικής και του Δήμου Αθηναίων, που στήριξαν ενεργά την επιστροφή της αγωνιστικής δράσης στο ιστορικό κέντρο.

Την ίδια στιγμή, οι Περιφέρειες Στερεάς Ελλάδας, Πελοποννήσου και –για πρώτη φορά έπειτα από τριάντα χρόνια– Θεσσαλίας, υποδέχονται στα όριά τους συνολικά 16 ειδικές διαδρομές, επιβεβαιώνοντας τον εθνικό χαρακτήρα της διοργάνωσης.

Κατά την παρουσίαση, έγινε εκτενής αναφορά στα πολλαπλά οφέλη που προκύπτουν από το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις. Το 2024, το οικονομικό αποτύπωμα της διοργάνωσης ξεπέρασε τα 45 εκατομμύρια ευρώ, υπερδιπλάσιο από το 2021, οπότε ο αγώνας επανήλθε στο ημερολόγιο του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλλυ της FIA.

Περισσότεροι από 30.000 ξένοι επισκέπτες κινήθηκαν στις διαδρομές του αγώνα, ενώ πάνω από 70.000 Έλληνες θεατές συνέβαλαν στην ενίσχυση της τοπικής οικονομίας. Η ενοικίαση χιλιάδων οχημάτων, οι μετακινήσεις, η κατανάλωση και οι διανυκτερεύσεις δημιούργησαν έναν ισχυρό κύκλο δραστηριότητας, επηρεάζοντας θετικά δεκάδες επαγγέλματα και κλάδους.

Παράλληλα, δόθηκε έμφαση στη χρήση της αναγνωρισιμότητας του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις για την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας. Υπό το σύνθημα «Μειώστε ταχύτητα», ο φετινός αγώνας ενσωματώνει δράσεις ευαισθητοποίησης για την εφαρμογή του νέου ορίου ταχύτητας των 30 χλμ./ώρα εντός πόλεων.

Όπως τονίστηκε, η μείωση των ορίων ταχύτητας μπορεί να μειώσει κατά 40% τη σοβαρότητα των ατυχημάτων, ενώ υπολογίζεται ότι μπορεί να σωθούν έως και 100 ανθρώπινες ζωές ετησίως.

Το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2025, που ξεκινά επίσημα στις 26 Ιουνίου φιλοδοξεί να ξεπεράσει κάθε προηγούμενο σε τηλεθέαση και απήχηση, αξιοποιώντας στο έπακρο τη δυναμική του WRC, που το 2024 κατέγραψε 1,3 δισεκατομμύρια τηλεθεατές και 738 εκατομμύρια ψηφιακές προβολές.

Το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις συνεχίζει να εξελίσσεται σε κάτι πολύ περισσότερο από έναν αγώνα. Είναι μια ενιαία αφήγηση για το τι μπορεί να πετύχει η Ελλάδα, όταν σχεδιάζει, συνεργάζεται και τολμά.