Αυτό το premium γαλλικό crossover έρχεται στην Ελλάδα το φθινόπωρο

Αυτό το premium γαλλικό crossover έρχεται στην Ελλάδα το φθινόπωρο

Αποτελώντας την μετεξέλιξη του DS 4, το DS Νο4 είναι το νέο μοντέλο της DS Automobiles που έρχεται με ακόμα πιο premium ύφος, ξεχωριστή φινέτσα high-tech υπόβαθρο και μια πλήρως εξηλεκτρισμένη γκάμα κινητήριων συνόλων για να αποτελέσει το αντίπαλο δέος στον καθιερωμένο γερμανικό ανταγωνισμό. Στην Ελλάδα έρχεται το Φθινόπωρο. 

Από το λανσάρισμά της το 2014 ως premium μάρκα, η DS -με το όνομα και την κληρονομιά που απορρέει από την εμβληματική DS του 1955- έδειξε πως δε θέλει να είναι απλώς μια μάρκα με πολυτελείς εκφάνσεις μοντέλων της Citroen, αλλά να έχει μια δικιά της γκάμα αυτοκινήτων με ξεχωριστό στυλ, προηγμένη τεχνολογία και υψηλή άνεση, συνδυασμένα με μια σειρά από εξατομικευμένες υπηρεσίες. Ένα από τα χαρακτηριστικότερα και πιο εμπορικά μοντέλα της φίρμας, ήταν το τρέχων DS4, το οποία σήμερα μετά τη σχετική αποκάλυψη παραδίδει τη σκυτάλη στο No4. Η νέα στρατηγική ονοματοδοσίας ακολουθεί αυτή που έδειξε η φίρμα με το No8, οπότε στο μέλλον αναμένουμε κάτι ανάλογο για τις περιπτώσεις των υφιστάμενων DS3 και DS7. Το No4 διατηρεί τις βασικές αναλογίες του DS4, με μήκος 4.400 mm, πλάτος 1.870 mm και ύψος 1.470 mm με μεταξόνιο στα 2,67 m, αλλά οι σχεδιαστικές αλλαγές που φέρει είναι αισθητές, ειδικά στο εμπρός μέρος του.

Εκεί ξεχωρίζει η νέα, εμπνευσμένη από το πρωτότυπο DS E-Tense Performance, μαύρη μάσκα και η «φωτεινή υπογραφή» που ενώνει τα νέα φώτα ημέρα. Η φωτεινή αυτή λωρίδα εκτείνεται από τα άκρα του προφυλακτήρα και τα κάθετα φώτα ημέρας, συγκλίνοντας προς το φωτιζόμενο πλέον λογότυπο DS στο κέντρο, ενώ κάτω από τους θόλους υπάρχουν στάνταρ ζάντες 19 ιντσών σε όλες τις εκδόσεις.

Το προφίλ συνεχίζει να χαρακτηρίζεται από τις «χωνευτές» χειρολαβές των θυρών και τις δυναμικές ακμές, ενώ τα πίσω, 100% LED, φώτα ενσωματώνουν ένα νέο κάλυμμα Dark Chrome, το οποίο «ενισχύεται από το χαραγμένο με λέιζερ ανάγλυφο εσωτερικό τους, αιχμαλωτίζοντας το φως και δημιουργώντας ένα εντυπωσιακό οπτικό αποτέλεσμα», σύμφωνα με την γαλλική φίρμα. 

Στην εκλεπτυσμένης αισθητικής καμπίνα (μέχρι και οι αεραγωγοί είναι σχεδόν αόρατοι), το νέο Νο4 υπόσχεται πολυτέλεια, εντυπωσιακό design και κορυφαία συνδεσιμότητα, όντας εξοπλισμένο με έναν μεγαλύτερο ψηφιακό πίνακα οργάνων (10,25 ιντσών), Εxtended Head up Display (προβάλλει στο παρμπρίζ πληροφορίες απευθείας στο οπτικό πεδίο του οδηγού σε διαγώνιο 21 ιντσών) και ένα αναβαθμισμένο σύστημα ψυχαγωγίας και ενημέρωσης DS IRIS SYSTEM, που ενσωματώνεται σε οθόνη αφής 10 ιντσών.

Το DS IRIS SYSTEM, χρησιμοποιεί τεχνητή νοημοσύνη SoundHound, που τροφοδοτείται από το API ChatGPT και κάπου εδώ αξίζει να θυμίσουμε πως από τον Μάρτιο του 2024, η DS Automobiles έγινε ο πρώτος κατασκευαστής στον κόσμο που ενσωμάτωσε το ChatGPT ως στάνταρ σε όλα τα μοντέλα της με το συγκεκριμένο σύστημα infotainment.

Εκτός από κορυφαία συνδεσιμότητα, η καμπίνα του No4 δείχνει να έχει και ξεχωριστή φινέτσα. Για παράδειγμα, τα ανάγλυφα ένθετα «Clous de Paris» έχουν φινίρισμα εμπνευσμένο από την υψηλή ωρολογοποιία, τη στιγμή που οι επιλογές επενδύσεων περιλαμβάνουν Alcantara, χαρακτηριστικές «μαργαριταρένιες» ραφές και δέρμα Nappa Criollo Brown με σχεδίαση μπρασελέ ρολογιού , καθώς και ενθέσεις από ξύλο Brown Ash . Υπάρχουν ακόμα κλιματιζόμενα με λειτουργία μασάζ μπροστινά καθίσματα, ασύρματος φορτιστής smartphone και high-end ηχοσύστημα Focal Electra με 14 ηχεία και ισχύ 690 Watt.

Αρχικά θα υπάρχουν δυο εκδόσεις, οι PALLAS και ÉTOILE, οι οποίες διαμορφώνονται με εξειδικευμένα επίπεδα εξοπλισμού, πακέτα και επιλογές εξατομίκευσης, σχεδιασμένες να καλύπτουν τις πιο υψηλές απαιτήσεις.

H DS υποστηρίζει πως το N°4 είναι το μοναδικό μοντέλο στην κατηγορία του, το οποίο προσφέρει τρεις εξηλεκτρισμένες τεχνολογίες για όλες τις χρήσεις: αυτοφορτιζόμενο υβριδικό (430 lit. χώρος αποσκευών), plug-in υβριδικό (με πορτμπαγκάζ 360 λίτρων) και 100% ηλεκτρικό (αυτό που βλέπουμε στο σχήμα – με 390 λίτρα διαθέσιμα για αποσκευές). 

Το υβριδικό Nο4 εξοπλίζεται με το γνωστό ήπια υβριδικό σύνολο του Ομίλου Stellantis, που προσφέρει και τη δυνατότητα αμιγούς ηλεκτρικής κίνησης σε συγκεκριμένες συνθήκες με χαμηλές ταχύτητες. Έχει ένα turbo τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα 1,2 λίτρων και συνοδεύεται από εξατάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, το οποίο ενσωματώνει τον ηλεκτροκινητήρα. Η ισχύς φτάνει τα 145 άλογα με 230 Nm ροπής. 

Το Nο4 Plug-In Hybrid έχει έναν 1,6 turbo τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα με 180 ίππους και έναν ηλεκτροκινητήρα 125 ίππων, με τον τελευταίο να έχει ενσωματωθεί σε ένα νέο 7-τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Συνδυάζονται με μια νέα μπαταρία 14,6 kWh, η οποία αυξάνει την ηλεκτρική αυτονομία στα 81 km (+30% σε σχέση με το DS4). Η συνδυασμένη ισχύς φτάνει τα 225 άλογα με 360 Nm ροπής. 

Τέλος, το αμιγώς ηλεκτρικό Nο4 E-Tense διαθέτει μια μπαταρία 58,3 kWh και έναν ηλεκτροκινητήρα που αποδίδει 213 ίππους με 343 Nm ροπής. Η DS υποστηρίζει πως η μικτή αυτονομία φτάνει τα 450 km χάρη και στο αναβαθμισμένο σύστημα θερμικής διαχείρισης με νέα αντλία θερμότητας και μεγαλύτερα εξαρτήματα ψύξης/θέρμανσης.

Το N°4 E-TENSE μπορεί να δεχτεί ισχύ φόρτισης DC έως 120 kW. Σε ένα σημείο ταχείας φόρτισης, μπορεί να φορτίσει από 20 έως 80% σε περίπου 30 λεπτά ή να ανακτήσει αυτονομία 100 km σε 11 λεπτά. Το DS N°4 προσφέρει λειτουργία V2L (Vehicle to Load), η οποία του επιτρέπει να παρέχει ενέργεια σε εξωτερικές συσκευές, μέσω ενός ειδικού αντάπτορα.

Από εκει και πέρα, το Νο4 συνεχίζει να βασίζεται στη σπονδυλωτή (modular) πλατφόρμα EMP2, η αρχιτεκτονική περιλαμβάνει τεχνικές όπως το weld-bonding — μια μέθοδος που συνδυάζει 34 μέτρα συγκολλητικής κόλλας και πολλαπλά σημεία συγκόλλησης για αυξημένη ακαμψία και ακρίβεια στο σασί. Η DS υποστηρίζει πως η ανάρτηση και το σύστημα διεύθυνσης έχουν ρυθμιστεί με έμφαση στην υψηλή οδηγική αίσθηση σε συνδυασμό όμως με άνεση και υψηλή ποιότητα κύλισης.

Το DS N°4 εξοπλίζεται με το DS DRIVE ASSIST 2.0, προσφέροντας εμπειρία ημιαυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2 και όντας σε θέσει να υποστηρίζει ημιαυτόματη αλλαγή λωρίδας και προσπέραση, καθώς και σύσταση ταχύτητας βάσει της αναγνώρισης οδικών σημάτων. Ένα νέο σύστημα, που βρίσκουμε στο Νο4 είναι το DS DRIVER ATTENTION MONITORING, που αναλύει συνεχώς την προσοχή και την κόπωση του οδηγού, μέσω υπέρυθρης κάμερας τοποθετημένης στην εμπρός κολώνα του αμαξώματος. Οι προβολείς DS MATRIX LED VISION του N°4 αποτελούνται από τρεις LED μονάδες που προσαρμόζονται αυτόματα στις κυκλοφοριακές συνθήκες, τη γωνία του τιμονιού, την ταχύτητα και τον καιρό. Οι προβολείς επιτρέπουν συνεχή χρήση μεγάλης σκάλας χωρίς να θαμπώνουν τους άλλους οδηγούς και έχουν εμβέλεια 300 μέτρων.

Για το Νο4 ο Xavier Peugeot, Διευθύνων Σύμβουλος της DS Automobiles, υποστηρίζει πως «είναι μια καθαρή απόσταξη της DS Automobiles. 
Χαρακτήρας, κομψότητα και πάνω απ’ όλα μια απαίτηση που υπηρετεί έναν μοναδικό στόχο: να ηγηθεί στην αυτοκινητική αριστεία» 

Το εμπορικό λανσάρισμα του νέου DS No4 στην ελληνική αγορά αναμένεται να γίνει το ερχόμενο Φθινόπωρο, χωρίς φυσικά να υπάρχουν περισσότερες πληροφορίες.